DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 6. szerda
10:18

Köszöntjük kedves olvasóinkat a Török Nagydíj első szabadedzésének élő szöveges közvetítésében. 

És ebben a pillanatban vége a gyakorlásnak! Hamilton a mezőnyből kimagasló teljesítménnyel lett első, de rajtbüntetés vár rá vasárnapra - Verstappen a második, Leclerc a harmadik, Bottas a negyedik és Sainz az ötödik, vagyis jó a Ferrari, jó a Mercedes, de jó a Red Bull is. Innen folytatjuk a második gyakorlással!

Ami viszont érdekesség: az időjósok holnap reggelre esőt mondanak...

Bár csak bő öt perc van hátra a szabadedzésből - úgy tűnik, hogy nagy tűzijáték már nem lesz.

George Russell panaszkodik a Williams sebességváltójára - nem túl biztató...

Az AlphaTauri új hátsó szárnyat próbálgat:

Kezd csúszni a McLaren, csúszik az Alpine, csúszik az Aston Martin, remekel viszont a Ferrari - a topautók közül szokás szerint Perez nem tudja hozni az elvártat, ő jelenleg tizedik, 1,2 másodperc a hátránya. 

Leclerc is hibázik egyet, de a következő körén gyakorlatilag egált megy Verstappennel - ő a harmadik. 

Hopp, Ocon is hibázik, kihúzták alóla a talajt, de nem lett belőle csattanás, megúszta. 

Verstappen közelít, már csak négy tized a lemaradása...

Sainz letette a "plusz elemeket" a Ferrariról, de az első gyors körén hibázik, leszalad a pályáról. 

Az előző két futamon kivívta magának a McLaren azt, hogy külön is érdemes figyelni rájuk: nos, péntekenként hagyományosan lassabbak, mint később, most viszont mindkét versenyzőjük stabilan top tízes az eddigi bő fél óra során.

Verstappen javít, de csak harmadik és még mindig nyolc tized a hátránya Hamiltonhoz képest. 

Hamilton már 1:24,2-nél jár, csak Ocon fér be hozzá képest egy másodpercen belülre.

Az Alpine-nál bokszkiállást gyakorolnak:

 

Érdekesség, hogy az FIA tájékoztatása szerint öt pilóta most teszteli az új "okoskesztyűk" prototípusát, amelyek sok adatot továbbítanak a versenyzőkről az orvosi csapatnak. 

Alonso a negyedik, tényleg erősnek mutatja magát az Alpine az első edzésen.

Közben Ocon bejön másodiknak. Egyelőre nagyon erős az Alpine, de a Mercedes is jó...

Most éppen Mercedes 1-2 látható az eredménylistán, Hamilton nagy előnnyel vezet Bottas előtt, Verstappen negyedik, Perez tizedik, utóbbi egy másodperccel lassabb a csapattársánál. 

Érdekes a helyzet, Hamilton jelenleg tízhelyes büntetéssel számolhat, ha más elemet nem cserélnek ki az autójában - így viszont érdekelt abban, hogy minél jobban szerepeljen az időmérőn. 

Bejelentés: Hamiltonnak valóban kicseréltek az autójában egy erőforrás-elemet, emiatt rajtbüntetést kap a hétvégén! Ez viszont azt még nem jelenti automatikusan, hogy a rajtrács végéről indul.

Oké, úgy tűnik, hogy egyelőre elég gyorsan javul a helyzet: most Ocon egy 1:25-ös körrel átveszi az első helyet Hamiltontól. 

Vettel is bepirít egy jó idővel a top négybe, Verstappen elé.

Verstappen is lágy gumikon jön, át is veszi a vezetést, de Leclerc és Hamilton is válaszol, a Mercedes közel egy másodperccel gyorsabb. 

Sainz tesztel...

Bottas elsőre fél másodpercet kap csapattársától, a brit mögött egyelőre Leclerc-Gasly-Norris a sorrend.

Hamilton ráadásul rögtön a lágy gumikon futott egy kört, amit nem szoktak ilyenkor még használni...

Közben Lewis Hamilton némi meglepetésre már a pályán van azok után, hogy a Mercedes elég sokat szerelte az autóját az utóbbi órákban - egyelőre nem tudni, hogy már az új motort szerelték-e be neki, amely miatt esetleg rajtbüntetés várhat a világbajnokra. 

Zöldre váltott a lámpa, érkeznek az autók!

Még egy fontos hír a rajt előtt: Carlos Sainz autójába a Ferrari beszerelte az új motort, így a spanyol a rajtrács végéről indul majd vasárnap - valószínűleg a szabadedzéseken elvégzett munkáját is befolyásolja mindez. 

Kíváncsian várjuk, hogy hogyan alakulnak az erőviszonyok ezen a pályán - a várakozások szerint a Mercedes most is erős lesz, egyelőre ebből a prekoncepcióból indulunk ki. 

A hétvége egyik "sztárja" mindenképpen a Red Bull különleges festése: 

Kollégánk, Mészáros Sándor több témában is "nyomoz" a helyszínen, ezek eredményeiről a Formula.hu-n és az Autósport és Formula Magazin következő lapszámában is beszámolunk majd - újságunk októberi kiadása egyébként most is kapható az újságárusoknál.