Rövidesen indul a második szabadedzés Abu Dhabiban. Az elsőt Lewis Hamilton nyerte Rosberg és Verstappen előtt, beszámolónk itt olvasható.
Köszönjük, hogy itt voltatok, hamarosan jelenkezünk további érdekességekkel, holnapi pedig ismét jönnek élő közvetítéseink!
Ide kattintva pedig az összefoglalót is megtaláljátok.
Itt az edzés végeredménye:
Leintik az edzést, Hamilton a leggyorsabb, mindjárt mutatjuk a végeredményt.
A két bajnokesélyes a legszorgalmasabbak között - Rosbergnél senki nem tett meg több kört a 2. edzésen, s Hamilton is csak kettővel van mögötte annak ellenére, hogy az elején műszaki gondok miatt a bokszban vesztegelt.
A Renault-nak is az jutott eszébe, mint nekünk - mit tenne most Fernando?
Perceken belül véget ér az edzés, a többség minden pillanatot ki akar használni, négy autó műszaki hiba miatt nem köröz, négyen megpihentek már, a többiek viszont a pályán vannak.
Vettel a pálya szélén álldogál, úgy tűnik, hogy ő nem keres kamerát magának, mint két hete Alonso...
Vettel a pálya szélére parkolta a Ferrarit - váltóhiba.
A többségnél véget értek a szuperlágyas etapok: Nasr 18, Magnussen 16, Massa és Raikkönen pedig 15-15 kört tett meg a lilákon.
A Toro Rossók mellett Grosjean edzése is véget ért - a francia vízszivárgás miatt kényszerült idő előtt a bokszba.
Íme az év utolsó 90 perces edzésének állása negyed órával a leintés előtt.
Ilyet úgyis ritkán szoktunk mutogatni - így használták a gumikat az edzés első 70 percében:
A csapatok szorgosan gyűjtik a kilométereket és keresik a beállításokat. A hosszú etapok nem épp a szabadedzések legizgalmasabb részei.
Rosberg 13 ultralágyas kör után tette vissza a lágyakat, mások viszont még mindig a lilákon köröznek.
Ez a szabadedzés jól tükrözi Grosjean egész évét: az elején még minden rendben volt, most viszont műszaki problémák gyötrik...
Az edzés közben egy újabb fontos hír röppent fel, aminek alighanem mindenki örülne: a bakui szervezők szeretnék elmozdítani a futamukat, hogy ne ütközzön a Le Mans-i 24 órás versennyel. A Német Nagydíj kiesésével erre lehet is esély...
Ha postabélyeg emlékezne meg Jenson Button karrierjéről, valahogy így nézne ki:
Az autók többsége a pályán köröz, a két STR viszont a bokszban vesztegel. Nagyon komolyan foglalkozni kell a defektek kérdésével a kisbikáknál.
Rosberg nyúzza közben az ultralágyakat, már a 10. körnél tart. Érdekes kérdés, mennyit lehet kihozni belőlük...
Ha már a gumiknál tartunk, azt is emeljük ki, hogy egynél több szett ultralágyat senki nem rakott fel - ami arra is utal, hogy ez már nagyjából a végeredmény. Kivéve például Button helyezését, hiszen ő csak most indulhatott neki először a lila abroncsokon.
Vettel kezdte el az élmenők közül elsőként az időmérős szimulációt, s most ő tette vissza először a lágyakat.
Hamilton mostani köre egyébként még két és fél másodperccel gyengébb, mint az által tartott pályacsúcs - azaz ez aligha fog megdőlni idén.
A defektekkel küzdő Toro Rossókon és Buttonon kívül mindenki futott már ultralágyas kört. A két Manor gyorsabb a Saubereknél és Magnussennél is!
Féltávhoz közeledve így áll a 2. szabadedzés.
Megjön Hamilton, 1:40,861-es idővel átveszi a vezetést.
Hamilton a pályán a műszaki nehézségek után.
Verstappen a harmadik, Perez az ötdödik helyre jön fel - mindketten lila abroncsokon. Zajlik az időmérős szimuláció.
1:40,940, Vettel két tizedet kap Rosbergtől, immár a másik német az élen.
Bakizott a finn, Rosberg viszont remek körön van a hűlő pályán.
Jelenleg a 2. és a 4. helyen a két ultralágyas Williams, de jön Raikkönen is a lila Pirelliken. Vettel már 1:41,1-nél tart, a finn is erre a környékre érkezhet...
Mindeközben Bernie Ecclestone úgy nyilatkozott, hogy a brazil futam jövő évi megrendezése még mindig kérdéses. Óriási érvágás lenne, ha a német mellett a brazil futam is kiesne, de Massa visszavonulása és Nasr potenciális kiesése nem teszi teljesen elképzelhetetlenné a dolgot...
Vettel megfutja a hétvége legjobb körét - 1:41,404-et teljesít a német a lila ultralágy keveréken.
Hamilton a hajtásláncra panaszkodott a rádión, kérte a csapatát, hogy nézzék meg a váltóját.
Közel volt a korlát, a Mercedes is megdícsérte a Twitteren Kvjatot.
Már Jo Bauer, az FIA technikai felelőse is a Toro Rosso garázsában van, hogy végére járjon a defektek ügyének.
Nasr igen előkelő helyen van, jelenleg kilencedik - de ez csalóka, hiszen mögötte sokan lágyon futottak mögötte.
Közben ismét Raikkönen az élen, egy ezreddel előzi Bottast. Az etalon jelenleg 1:42,257.
Nagyon káromkodott az orosz a rádióban, gyakorlatilag az egészet ki kellet sípolni.
Kvjat most biztosan nem bánja, hogy Tilke ekkora bukótereket tervez a pályáira...
Bottas veszi át a vezetést honfitársától - szintén szuperlágyon.
HOPPÁ! Danyiil Kvjat második defektje ma - a Toro Rosso autóját valami kivágja a gumikat, ez egyre biztosabbnak tűnik, Sainz is így járt két hete.
Az élen jelenleg Kimi Raikkönen: az egyetlen élpilóta, aki szuperlágyakat tett fel.
Az első szabadedzésen a mexikói Celis Jr vezette Hulk autóját.
Hülkenberg is megkezdi utolsó (?) hétvégéjét a Force Indiánál. A német pilóta a Renault-nál folytatja jövőre.
Kénytelenek vagyunk a pályán kívülre tekinteni, hiszen most érkezett a hír, miszerint Ecclestone és a csapatok megegyeztek, hogy 2017-től minden safety car-szakaszt állórajt követ majd. Vajon hány versenyig marad életben a szabály, ha egyáltalán bevezetik...?
Három perc elteltével már a mezőny fele a pályán.
Hamarosan jelentkezünk a WTCC-kvalifikáció összefoglalójával, de most már koncentráljunk a Formula-1-re, ahol mindjárt jönnek az első mért körök.
Ebben a pillanatban ért véget a WTCC időmérő edzése: Mehdi Bennani és Thed Björk az első rajtsorban, elképesztő eredmény!
Indul a móka, a két Haas a zöld zászló pillanatában a pályára hajtott, s Ocon is korán kezd ma.
Abu Dhabiban kétségkívül a 2. szabadedzés a legfontosabb a három közül, hiszen most tapasztalhatják meg a csapatok és a pilóták a kvalifikáción és a versenyen várható viszonyokat.
A bajnokesélyesek és a visszavonulók mellett a hétvége legnagyobb sztárjai egyértelműen a jövő évi Pirellik, melyeket Jackie Stewart is alaposan szemügyre vett.
Eközben, bár menetrend szerint már véget kellett volna érnie, továbbra is zajlik a WTCC időmérője, amelyet kétszer szakítottak meg piros zászlóval. Másodszor sajnos Michelisz Norbert miatt, aki egyedüli hondásként a Q3-ba jutott, ott azonban defektet szenvedett.