Vettel megvillant az utolsó utáni pillanatban A négyszeres világbajnok egy parádés utolsó szektorral becsúszik a Q3-ba tizedikként, Ricciardo esik ki! Mellette Stroll, Raikkönen, Giovinazzi és Sainz hullott el ebben a körben, de az érdekesség az élen látható taktika eltérés: Verstappen a lágyakon fog rajtolni, míg a két Mercedes a közepeseken.
A két Merci tehát közepeseken elvitte az első sort, aztán Verstappen-Perez lágyakon a másodikat, majd jön Gasly és Norris a harmadikból, Leclerc és Ocon a negyedikből, Alonso és Vettel pedig az ötödikből.
Lewis Hamilton szerzi meg a pole-pozíciót a Magyar Nagydíjra! Bottas a második, Verstappen a lágy gumikon csak a harmadik helyről rajtolhat - senki sem javított, sőt, sokat rontottak az első próbálkozáshoz képest!
Nem, csak Perez maradt ki a buliból a lassúság miatt, a többiek eljöttek - Bottas marad a második!
Az első szektoruk lassabb, mint az első próbálkozásnál.
Hamilton borzasztóan feltartotta a mezőnyt, csak ő, Bottas és Verstappen tudta elkezdeni a körét, a többieket már leintették!
Hamilton kicsit lelassított Verstappen előtt, megbolygatja a kivezető körét.
Vettel 1:16,750, azért Alonsót és Norrist megelőzi, akik persze jönnek még.
Vettel kihagyta ezt a fordulót, az az autó nem alkalmas a csatára, így kettő helyett inkább megy egy kört, de azt üres pályán.
Perez 1:16,4-et tud, Leclerc, Ocon és Gasly 1:16,6-ot.
Jobbak a Mercedesek! Verstappen 1:15,9, Bottas 1:15,7, Hamilton 1:15,4, ő vezet! Verstappen a Q2-ben 1:15,6-ot ment a végén lágyakon, így ő rontott magához képest, de Hamilton így is óriási kört ment.
A nagyok közül Verstappen jön először.
Kezdődik a Q3, indulnak a pilóták a pályára.
Norris a második, Perez a lágyakon negyedik!
Verstappen mit csinál? Végigment a lágy gumikon, így átveszi a vezetést, ez viszont azt jelenti, hogy lágyakon rajtol, ha nem fog esni az eső a futam kezdetén!
Leclerc a lágyakom megelőzi Bottast, de Hamilton 21 ezred híján nem.
Bottas megoldja, feljön a második helyre Hamilton mögé, ezzel továbbmegy, a stratégia teljesítve!
Mindenki beállt szépen egymás mögé, jönnek a körök!
Bottas elmegy előre, neki a közepessel sietnie kell, hogy B tervként kaphasson még egy lágyat is akár.
No, zöld a lámpa, jönnek a pilóták!
Sainz esete:
Hat perc, negyven másodperc maradt, Bottasnak újra közepes gumikat kap, Perez viszont elengedi ezt a taktikát, ő nem képes rá, lágyakat tesz fel neki a Red Bull.
Szóval most zajlik a takarítás, addig nézzük az állást: Hamilton közepeseken vezet Leclerc előtt, Verstappen közepeseken harmadik, aztán jön Alonso, Vettel és Gasly, majd közepeseken Bottas és Perez - Ocon és Ricciardo fér még be a tízbe, de Norris egy nagyon jó kört rontott el a végén és Vettel ideje miatt Strolltól is várhatunk még valamit. A két Alfa Romeo reálisan nézve kiesett, ahogy természetesen Sainz is.
Sainz az utolsó kanyarban csúszott meg, elvesztette a Ferrari hátulját és nekivágódott a falnak - nincs mért köre, számára véget ért az időmérő!
SAINZ FALBA CSAPÓDIK, PIROS ZÁSZLÓ!
Leclerc 1:16,7, megelőzi Verstappent, csak Hamilton van előtte!
Alonso felugrik a harmadik helyre 1:16,9-cel!
Vettel és Gasly is megveri a Bottas-Perez párost, nekik fel kell tenni a lágyat!
No, közepeseken Hamilton a legjobb, 1:16,5-öt tud, Verstappen 1:16,7-et, Bottas pedig csak 1:17,0-t - most Perez is összeszedte magát, 1:17,2-t rakott össze. Hamilton alig bukott a lágy gumis köréhez képest, neki valószínűleg ez elég lesz a továbbjutásra, minden bizonnyal Verstappennek is, Bottas már veszélyben lehet...
A két Mercedes és a két Red Bull is közepes keverékeken érkezik, a többiek a lágyakon próbálkoznak.
Indul a 15 perces Q2, vajon megtartja-e előnyét Verstappen és megmarad-e a Ferrari remek formája?
Russell tehát nem tudta folytatni nagy sorozatát.
Latifi is kiesik, Tsunoda köre pedig szörnyű, így a két Haas, a két Williams és a japán esett ki, nem történt meglepetés. A két Aston a végén felugrott a top tízbe, vége a Q1-nek!
Russell nem javít eleget, biztosan kiesik!
Ricciardo nem tudott javítani, csak a 13. helyen áll, Raikkönen meg is előzi...
Két perc maradt, a két Haas mellett a két Williams és Tsunoda áll kiesésre.
Schumacher még nem ül az autóban, minden bizonnyal kihagyja az időmérőt.
Perez másodjára is ugyanúgy kap egy másodpercet Verstappentől, csak a kilencedik helyre hozza a Red Bullt, amíg csapattársa a mezőny előtt jár.
Jelenleg Sainz a negyedik a három toppilóta mögött csak századokat kapott Bottastól.
Pereznek egy másodperc a hátránya Verstsappenhez képest...
Schumacher közben bukósisakban várja, hogy beülhessen - dolgozik a Haas...
Bottas 1:16-tal nyit, Hamilton 1:16,4-et fut, Verstappen pedig három lila szektorral 1:16,2-t tudott összerakni.
Jönnek a Mercedesek és Verstappen is!
Egyelőre két körünk van három perc alatt, 1:18,1-nél tart Tsunoda - de a lényeg még csak most jön! Közben Raikkönen bemegy 1:18 alá, most ő vezet.
Yuki Tsunoda készül, még öt perc...
A paddockban most azt látni, hogy a Haas nem rohan Mick Schumacher autójával, amit a német a mai szabadedzésen összetört - nem úgy tűnik, hogy ott lesz az időmérőn Schumacher.
Dél-nyugatról egyébként jön a vihar, az ország azon területét már elérte - vajon a következő bő egy órában elérheti a Hungaroringet?...
Hamilton egyébként eddig mindhárom edzésen túlkormányzottsággal küzdött, míg Verstappen tegnap még az orrtolós autóra panaszkodott - ráadásul nem biztos, hogy a jó időmérős beállítás eredményes lesz a futamon...
A szabadedzéseken egyelőre inkább a Mercedes tűnt gyorsabbnak és nem a Red Bull, de a harmadik gyakorláson Lewis Hamilton és Max Verstappen már gyakorlatilag egált ment, a Honda időmérős motormódja pedig általában előnyt szokott jelenteni az energiaitalosoknak - vajon most is így lesz?
Köszöntjük kedves olvasóinkat, rövidesen kezdődik az idei Magyar Nagydíj időmérő edzése!