DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
15:27

Mick Schumacher, aki egyébként továbbjutó 14.helyen állt, összetörte az autót. Sárga, majd piros zászló!

A Q3 eredménye és a további sorrend:

Verstappen a pole-pozícióban! 1:29,990 a legjobb kör, Hamilton a második, Bottas a harmadik!

Hamilton az első, Verstappen a középső és utolsó szektorban az eddigi leggyorsabb. Kinek lesz jobb a köre?

Gasly fellépett a negyedik helyre, Leclerc az ötödikre.

Megkezdődnek a mért körök, Verstappen első szektora lila.

Három és fél perc van vissza, a pilóták indulnak vissza a pályára, a mindent eldöntő utolsó körökre.

A négyes mögött Sainz, Norris, Alonso, Leclerc, Ricciardo és Gasly – a francia körét elvették, néhány centiméteren múlt a 6-os kanyarban. További információ, hogy Alonso és Ricciardo közepes abroncsot használt, a többiek lágyat.

1:30,325-tel megérkezik Verstappen is! Hamilton második Perez harmadik, Bottas negyedik. Az első és második hely között 0,386 másodperc.

Érkeznek az első köridők, Sainz 1:31,142-vel vezet Norris és Alonso előtt.

Kezdődik a Q3, 12 perc múlva kiderül, ki lesz a Francia Nagydíj 2021-es rajtelsője. A két Mercedes és két Red Bull mellett mindkét Ferrari, mindkét McLaren, egy AlphaTauri és egy Alpine a résztvevők közt.

Végül a Q2 kiesői Ocon, Vettel,, Giovinazzi, Russell (és Schumacher, aki részt sem vett). Annyira nem volt nagy tűzijáték a végén, hogy Norris a hetedik helyen maradt.

Bottas megfutja a legjobb kört közepesen, 1:30,735-tel – a harmadik szabadedzés és Q1 után 1-2-ben a Mercedes…

Kivéve Norris, akit valamilyen műszaki probléma miatt a McLaren visszahívott a bokszba. Hetedik helyezettként így jó esélye van rá, hogy végül ki fog esni.

A második próbálkozásra is csak Giovinazzi, Ricciardo és meglepő módon Perez autójára került fel a lágy keverék, a többiek közepesen próbálkoznak tovább.

Hamilton négykörös közepesén javított és feljött az első helyre, 12 ezreddel megelőzve Perezt.

A lágy gumis George Russellt leszámítva az első etapon mindenki a közepes keveréken érkezett.

Aztán jöttek a Red Bullok: 1:30,971-gyel (az első 1:31 alatti körrel) Perez az első Verstappent megelőzve. Sainz, Bottas, Gasly és Hamilton a további sorrend, a Mercedesek nem túl meggyőzőek.

Gasly az élen, mögötte Leclerc és Ricciardo – Norris körét elvették.

Elkezdődött a Q2-es szakasz is, Gasly vezeti fel a sort.

Akárcsak Tsunoda, a német is odavágta az autó hátulját, könnyen lehet, hogy mindkét esetben sebességváltót kell majd cserélni.

22 másodperc volt még vissza az órából, így a Q1-nek ezzel vége, és furcsa a kiesők sora: Latifi, Raikkönen, Mazepin, Stroll és Tsunoda. Russell, akárcsak a piros zászlót okozó Schumacher bejutottak.

Az első öt helyezett Norrisszal bezárólag a bokszban maradt, a többiek utolsó mért körükre készülnek. Tsunoda mellett Latifi, Raikkönen, Mazepin és Stroll (köridő nélkül) a kieső helyeken.

Megjött Hamilton második próbálkozása: nem gyorsabb Verstappennél, de 0,236 másodperce megközelítette.

A nagyok mögött Gasly, Norris, Sainz és Vettel állnak az 5-8. helyen.

A holland előnye a hétvége legjobb körével 0,559 másodperc a csapattárshoz és 0,668 Bottashoz képest.

Perez második, Bottas harmadik, Hamilton negyedik – a finnek nem volt hibátlan köre, de így gyorsabb a csapattársnál pár századdal.

Záporoznak az első köridők, Verstappen az első helyen 1:31,001-gyel.

Kilenc perc állás után újraindult a Q1, 14 perc maradt még az órából.

A japán egy kerékvetőn csúszott meg, majd az autó farával már lassú tempóval a szalagkorlátnak ütközött az 1-es kanyarban. A motor járt, de nem sikerült sebességbe tenni az AlphaTaurit, így számára véget ért az időmérő.

Hoppá, Tsunoda kicsúszott a pályán – máris piros zászló.

Elindult a Q2, a két Haas, két Alfa és két AlphaTauri gurult ki leghamarabb.

A versenyzők már készen állnak, mindjárt kezdődik!

Persze F1-en kívül mást is lesz figyelni 15 órától: Magyarország–Franciaország az Európa-bajnokságon!

Nem várható eső az időmérő folyamán, és a holnapi futam idősávjában is csupán 20 % a csapadék valószínűsége. Jelenleg a levegő 25, az aszfalt 37 Celsius-fokos a Paul Ricardon.

A Mercedes eddigi felségterületén – 2018-ban és 2019-ben is Lewis Hamilton nyert – úgy fest, a Red Bullnak áll a zászló: Max Verstappen volt a leggyorsabb a második és harmadik szabadedzésen, utóbbin tetemes, 0,747 másodperc előnnyel. A fő üldöző Valtteri Bottas, Lewis Hamilton a karosszériacsere után gyengébbnek tűnik csapaton belül.