DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 24. kedd
12:17

Hamilton átvette a vezetést, máris 1:16,931 az etalon. És már a mezőny több mint felének van mért ideje.

Ezzel tehát vége a harmadik edzésnek, aki pedig a hajrára tartogatott még egy-egy nagy dobást, az így elesett tőle. A sorrend maradt a már korábban is megénekelt Bottas, Hamilton, Verstappen, Albon, Gasly, Leclerc.

A Mercedes finnje tehát mindhárom edzésen az élen végzett - kérdés, hogy megőrzi-e lendületét a közép-európai idő szerint 15 órakor kezdődő időmérőre is.

Senki nem bukott, viszont a 14-es kanyarban kibukott egy csatornafedél, emiatt kellett biztonsági okokból megálljt parancsolni a körözésnek.

Ricciardo autójával mégis épp időben végeztek a Renault-nál, így az utolsó két percre még kihajtott a pályára, viszont... piros zászlóval ért véget az edzés!

Hű, ilyen meghibásodást sem láttunk még: Leclerc arra panaszkodik, hogy mások hangját, köztük Hamiltonét hallja a csapatrádióban! Kissé összekavarodhattak a hullámhosszok, de úgy tűnik, gyorsan helyreálltak a dolgok a monacói fejében. 

Ricciardo DRS-hibája nem könnyen orvosolható, így ő kimaradt az utolsó simítások elvégzéséből a pályán.

Viszont a két Mercedes eléggé használtas lágy gumikon van a pályán - ők az egész edzés alatt csak lágyakon köröztek.

Egyelőre nincsenek jelentős javítások, Bottas viszont feliratkozott arra a listára, amin a törölt köridőket gyűjtik a versenybírók.

Érkezik a többség az utolsó menetre. Albon viszont panaszkodik, hogy a Red Bullján nem melegszenek elég jól a gumik, amit egy mellékelt pályaelhagyással prezentált is.

Ricciardo viszont azt jelzi, hogy nem működik a DRS a Renault-n. A kanyargós középső szektorban viszont, ahol nincs szükség a nyitható hátsó szárnyra, megfutotta eddigi legjobbját.

Aki kirívóan kevés kört tett meg eddig, az a 18. helyen álló Kevin Magnussen mindössze hattal. A Haas nem nyilatkozott arról, hogy bármi is ne lenne rendben a dán autója körül.

Jön az utolsó negyed óra, valószínűleg néhány minden eddiginél gyorsabb körrel. Az élmezőny most: Bottas, Hamilton, Verstappen, Gasly, Albon, Leclerc és Sainz mind hat tizeden belül.

Ha Leclerc hibájáról mutattunk képet, akkor a mostanság különösen érzékeny témának számító egyenlőség jegyében Hamiltonéról is mutatunk.

Hamilton egy megcsúszás után hosszasan nézelődött a kavicságyban a 8-as kanyarban, de nem tetszett neki, amit ott látott, így visszatért az aszfaltra.

Na, szuper hogy ezt megmutattuk, mert pont jött Bottas és az élre állt 26 ezredes előnnyel. A finn mindkét pénteki edzésen a leggyorsabb volt, és az utóbbi hétvégék tendenciáit megfigyelve lassan edzéskirállyá válik - viszont az időmérőkre nem mindig tudja átmenteni ezt az előnyét. 

Na, de most már tesz ő is és a többiek is. Verstappen fellépett a 2. helyre, és itt az első tíz állása fél óta után.

EasyCapture1_13

Na, és éppen ennek vált áldozatául most Verstappen pár perce megfutott legjobbja, így visszakerült a 3. helyre, az első pedig ismét Hamilton, anélkül, hogy bármit is tett volna az eltelt időben.

Ismét jelentés érkezett egy halom köridőtörlésről pályaelhagyás miatt. Most az 1-es kanyar a fő mumus, ami az egyik olyan pont, ahol a módosításoknak köszönhetően már megengedőbbek a szabályok a tegnapihoz képest, de a jelek szerint a versenyzők még így is hajlamosak rá, hogy túl szélesen forduljanak. 

Ezt látta Leclerc a megpördülésekor. Nagyon hasonló a pénteki esetéhez ugyanitt.

Gasly is tovább javított, de már Verstappen az élen 1:16,680-nal.

Leclerc beiktatott menetébe egy megpördülést a 14-es kanyarban, majd folytatta útját.

Oh, Gasly ugrott fel 1:17,0-s köridővel a második helyre, csupán 367 ezredre Hamiltontól. Ha az a kérdés, hogy ez az Alpha Tauri felemelkedését jelenti, vagy azt, hogy bőven képes lesz még javítani a legjobb köridőn a Mercedes, akkor inkább utóbbira szavazunk. 

Különleges hétvége a McLarennek, hogy Narancsföldön versenyezhetnek, ugyanis Portugália történelmileg is olyan híres narancstermelő ország, hogy a "portugál" szó több nyelvben is narancsot jelent.

És ismét módosultak a pályaelhagyásra vonatkozó előírások - az FIA másodszor módosított a pálya szabályosan bevehető határain, miután pénteken szó szerint százával születtek a kiszélesített kanyarok miatti törölt köridők.

És beszédes, hogy a napi leggyorsabb mért kör máris gyorsabb, mint bármi, amit pénteken futott a mezőny! Nem sűrűn történhetett még ilyen. Ez azt mutathatja, hogy mennyit sikerült javítania a Mercedesnek ezen az új pályán a pénteki adatok alapján a beállításokkal.

Na, Bottas viszont nem installálgat, hanem egyből belecsapott a mért körökbe, 1:17,888-cal az övé az első. De már megérkezett mögé csapattársa is a listára.

Lassan indul be az élet, Bottas most még csak a hetedik pilóta, aki kihajt installációs körére. Mondjuk pénteken kompenzátak, amikor a második edzés első fél órájában mindenkinek kötelező volt körözni a Pirelli kísérleti, 2021-es abroncsain.

Carlos Sainzé az első autó a pályán, de a furcsa dolgokat eddig a pályán kívül lehet tapasztalni: ugyanis forgalmi dugó alakult ki a pályára tartó tömegben - van ugyanis tömeg, ami 2020-ban újdonság. Bár a Portugáliában is súlyosodó járványhelyzet miatt végül vissza kellett fogniuk a jegyeladást a szervezőknek, így is számíthatunk benépesült lelátókra a hétvége során.

Az idő száraz, a lámpa zöld, indul a harmadik szabadedzés Portumaóban!

A pénteken nagyot égő (nem képletesen, hanem szó szerint, az autóját illetően) Pierre Gasly új karosszériát és hajtásláncelemeket kapott, de utóbbiakból még rendelkezett elég tartalékkal, így nem jár érte büntetés. Az Alpha Taurinak túlóráznia is kellett az éjszaka folyamán emiatt, felhasználva az egyik ilyen lehetőségüket.

Napos napot kívánunk mindenkinek, indul a szombati móka, aminek legfőbb jele, hogy a bokszba tartó Romain Grosjean már meg is kapta a biztató ökölpacsit a Haas cameramanjától.