Az FIA a tegnapi tapasztalatok nyomán életbe léptetett egy vészforgatókönyvet arra az esetre, ha a köd miatt a mentőhelikopter ma sem tudna felszállni a pályáról: létrehoztak egy leszállópályát három kilométerre a Nürburgringtől, ott találkozhat a helikopter és a pályáról érkező mentőautó szükég esetén. Egyelőre azonban úgy tűnik, ma nem lesz erre szükség - és a körülményektől függetlenül se legyen, ússza meg mindenki ép bőrrel a hétvégét.
Nem, nincs már változás, ennyi volt tehát az edzés. A sorrend tehát Bottas, Hamilton, Leclerc, Verstappen, Vettel, Norris, Perez és Ricciardo az első nyolc helyen.
Folytatás közép-európai idő szerint 15 órakor az időmérővel - és még az is lehet, hogy Hülkenberg visszatérésével!
És már véget is ért a hétvége egyetlen szabadedzése. Perez próbál még javítani 7. helyén, és Vettel is elment még egy gyorsnak tűnő körre.
A brit "csak" a 2. legjobb időt futotta, 136 ezreddel csapattársa mögött.
Vettel pedig 4., a Ferrarik szendvicsbe fogják Verstappent. De jön Hamilton...
Na, Leclerc futott egy szuper kört a Ferrarival, jelenleg a 2. helyen 456 ezredre Bottastól.
Jaj, Latifi akadt el az utolsó kanyarban egy megpördülés után - a kavicságyból ugyan kijött, de csak nehezen tudta irányba állítani a Williamst a bokszbejárat falától.
A Racing Point csapatvezetőjéből, Otmar Szafnauerből egyelőre csak annyit tudott kiszedni a Sky, hogy még nincs miről beszámolnia. Hülkenberg a pályán van, de a jelek szerint még nem eldöntött, hogy szükség lesz-e a szolgálataira - vagy ha eldöntött is, egyelőre nem publikus információ.
Bottas három lila szektorral tovább javít: 1:26,225.
Hamilton hibájának pillanatképe (és az aktuális sorrend az utolsó nagy roham előtt).
TOP TEN (48/60 MINS)
— Formula 1 (@F1) October 10, 2020
Bottas
Verstappen
Hamilton ()
Ricciardo
Albon
Norris
Ocon
Leclerc
Gasly
Sainz#EifelGP #F1 pic.twitter.com/D2x9k1my84
Hamilton egy első helyet érő körön volt, de hibázott a pálya végi sikánban.
Közben már Bottas az élen, áttörve egy másodperchatárt: 1:26,968. Verstappen a második egy tizeddel, Hamilton pedig megérkezett harmadiknak két tized lemaradással.
Hülkenberg sejtelmes Instagram-fotóval jelzi, hogy megérkezett a Nürburgringre...
Hulkenberg’s here. And winning at social media. #F1 #EifelGP pic.twitter.com/8XCuERz5kq
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) October 10, 2020
Újabb köridőjavulás-csomag érkezett: Verstappen az élen 1:27,071-gyel, mögötte már Bottasszal. Leclerc az 5., Vettel a 7. helyre ugrott. Mindenki a lágy gumikon immár.
George Russellt követte a televíziós közvetítés egy teljes körre, a brit pedig premier plánban dobta el az autót a pálya utolsó szakaszán - a széles füves bukótérnek köszönhetően elkerülte a falat, és visszatért az aszfaltra.
Bottas 13., Hamilton 17. jelenleg, és a Ferrarik is a lista alján - ők várhatóan az időmérő végére tartogatják a gyorskört.
Tovább gyorsulnak a McLarenek és a Renault-k, Norris 1:27,631-gyel vette át a vezetést, ezzel már meg is dőlt Sato korábban említett rekordja.
Az Autosportnál úgy tudják, Hülkenberg már reggel elvégezte a szükséges vírustesztet - eredmény azonban még nincs, ennek az időmérő kezdete előtt meg kell érkeznie, hogy a német beléphessen a paddockba és újabb rohanásba kezdjen, akárcsak Silverstone-ban. Persze amennyiben Stroll nem tudja folytatni.
Még egy akadály, hogy a szabályok szerint legalább egy szabadedzésen részt kell vennie egy versenyzőnek, hogy elindulhasson az időmérőn, a Racing Pointnak viszont mindenképpen csak egy versenyzője lesz, Perez, aki eleget tesz ennek a kitételnek. De az elmosott péntek miatt az FIA most eltekinthet ettől.
Sok mindent elmond a hőmérsékletről, hogy Norris a csapatrádión annak reményében szólt mérnökéhez, hogy az tud neki adni valamiféle kézmelegítőt.
Verstappen és Albon vezetik az eredménylistát, mögöttük Oconnal, Perezzel és Ricciardóval. De óriási a szórás, a 8. helyen Valtteri Bottas hátránya már 2,2 másodperc - jól látható, mennyire eltérő a csapatok programja ebben a kapkodós egy órában - egyesek időmérőgyakorlással, mások hosszabb etapokkal kezdtek.
Vettel megpördült a kör végén, de visszafordult és folytatta útját.
A Sky-on máris azt mérlegelik, milyen eséllyel térhet vissza Hülkenberg a Racing Pointhoz egy idei harmadik beugrásra (a silverstone-i hétvégében a koronavírusos Sergio Perezt helyettesítette). Könnyebbség, hogy most Németországban járunk, Nico Rosberg pedig úgy tudja, hogy Hülkenberg a közeli Kölnben tartózkodik, viszont nehezítés, hogy koronavírus-teszttel léphet csak be a paddockba. A kérdés, hogy a csapat elég korán tudott-e Stroll rosszullétéről ahhoz, hogy a németet időben értesítse és beindítsa ezt a procedúrát. Persze a másik kérdés Stroll állapota - lehet, hogy délután az időmérőre már beülhet az autóba, és semmi szükség vészforgatókönyvekre.
Az üres autó bizonyítéka mindennek.
Lance Stroll nem tud részt venni a szabadedzésen, ugyanis beteg. A Racing Point most közelte, hogy a kanadai nem érzi magát 100%-osan, ezért nem ül autóba ebben az egy órában, vagyis autója egyetlen kilométert sem tesz meg az időmérő előtt.
A csapat az időmérőig fog dönteni arról, hogy mihez kezd a helyzettel. (Hol van Nico Hülkenberg?)
Verstappen már 1:28,866-nál jár a köridővel, 18 pilótának van már mért köre, és most jön Vettel is 19.-ként. Viszont...
Tipikus őszi időjárás a Nürburgringen. Utoljára 1999-ben járt itt az F1 ebben az évszakban, szeptember 26-án. Az idei év előtt a legkésőbbi F1-es futamrendezésük 1984-ben volt, október 7-én.
Nem versenyzett még itt az F1 a hibridkorszakban, hiszen utolsó jelenésük 2013-ban volt a Nürburgringen. A pályacsúcs így még 2004-ből való, és egy meglepő személy, Takuma Sato nevéhez fűződik, aki akkor a feltankolatlan első időmérőn 1:27,691-et futott. Jó esély van rá, hogy ez megdől az időmérő végére, vagy akár már előbb is.
Hát most kihagyták a versenyzők a "megteszünk egy kört, majd 20 percet várakozunk a bokszban" című hadműveletet - érthető okokból. A mezőny fele már mért körrel rendelkezik, az élen folyamatosan változik a sorrend, most éppen Verstappen vezet 1:30,576-tal.
Az aszfalt hőmérséklete csupán 14, a levegőé pedig 8 fok - nagyon ritkán tapasztalnak ilyen körülményeket a csapatok.
Mindenki slick gumival hajtott ki installációs körére, viszont a pálya foltokban még nedves, a felgumizatlanság és a hideg pedig csak tovább fokozzák a csúszósságát.
Nem is vesztegetik tovább az időt a versenyzők, sokan az első adandó alkalommal a pályára hajtottak.
Az ég tiszta, de rengeteg tennivalója lesz ebben az egy órában a mezőnynek. És végre zöld a lámpa a bokszutca végén, első alkalommal ezen a hétvégén.
Finally! @PierreGASLY Practice three is #EifelGP #PoweredByHonda pic.twitter.com/gF4zxdfzhg
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) October 10, 2020
Immár annak valós reményében csatlakozhatunk be az F1-es hétvége történéseibe, hogy tényleg eseményeket láthatunk. Csupán ez az egy óra áll a mezőny rendelkezésére a pénteken köd és eső miatt kukázott két edzés után, hogy felkészüljenek az időmérőre és a versenyre. Az eső jelenleg nem esik, az éjszakai csapadék nyomai azonban még megtalálhatóak a pályán, köszönhetően a továbbra is alacsony hőmérsékletnek.