Tessék, Balogh Tamás kollégánk időközben már el is készült a MotoGP eseményeinek összefoglalásával, amelyek mindössze 105 kilométerre Mugellótól, Misanóban zajlanak. Ide kattintva példátlan Yamaha-dominanciáról lehet olvasni.
Ezzel a Hamilton-győzelemmel véget ért az időmérő és élő szöveges közvetítésünk is. Tartsatok velünk a továbbiakban is, majd pedig a Toszkán Nagydíjon vasárnap 15:10-től!
Na, hát antiklimaxos lett a vége: Ocon autója megállt a pályán, sárga zászlót lengettek, senki nem nagyon tudott javítani. Verstappennek sikerült egy kicsit, de ez nem változtatott 3. helyezésén. Hamilton a pole-ban Bottas előtt, a második sor a Red Bulloké, Leclerc pedig a nagyszerű ötödik helyet szerezte meg a két Racing Point előtt. Ricciardo, Sainz és Ocon zárja a sort - a francia, mint a visszajátszásból kiderül, hibázott és kicsúszott a pálya melletti füves részre, ezért volt a sárga zászló.
Na, jönnek a versenyzők a második körökre... A Mercedesek között már futamok óta késhegyre menő a harc a pole-ért és nagyon kicsi különbségek döntenek (általában Hamilton javára). Vissza tud-e vágni Bottas?
Amúgy ha Hamilton ma pole-t szerez, akkor nem is az a legérdekesebb, hogy már a 95.-et szerzi, hanem az, hogy csak a Mercedes színeiben már a 69. lesz neki, és már ez is több, mint a pole-ranglista második helyén álló Michael Schumacheré, aki teljes karrierje során szerzett 68-at.
És közben jönnek a köridők: Hamilton tovább javított, 1:15,144-gyel az élen, Bottas pedig 59 ezreddel lassabb nála! Verstappen hátránya már négy tized a harmadik helyen, majd Albon, Stroll, Ricciardo, Leclerc, Sainz, Perez és Ocon a sorrend az első menetek után.
A múlt hétvégi futamgyőztes, Gasly beszélt a korai kiesésről: elmondása szerint Alpha Taurija 300 méterrel a célvonal előtt fogyott ki a felhasználható regeneratív energiából, ez lassította vissza a végén, mert gyorsabbnak érzi autóját a 16. helynél.
.@PierreGASLY on qualifying: "For practice we were really quick. We just pushed the engine more - I ran out of energy 300m before the [Start/ Finish] line. We know we are faster than where we are now. We will have to try to work out something with the strategy." #F1 #TuscanGP pic.twitter.com/aNOoaDVBc2
— Peter Leung (@BaronVonClutch) September 12, 2020
Tehát, aki még harcban van: Mercedesek, Red Bullok, Renault-k, Racing Pointok, Leclerc és Sainz.
Itt egy kép az említett Q2-es Verstappen-Stroll esetről, de eközben már el is indult a Q3 12 perces visszaszámlálója.
Háromesélyesnek tűnik a pole sorsa. Verstappen arra készül, hogy idén először szorítsa ki a pole-ból a Mercedest, Hamilton pedig arra, hogy most, az utolsó pillanatban fordítson a játszma állásán a Q2-t megelőzően az egész hétvégén gyorsabb Bottasszal szemben.
A Q2-ben kiesett tehát a 11. helytől lefelé: Norris, Kvjat, Raikkönen, Vettel és Grosjean.
Leclerc viszont továbbjutott a 8. helyen, mint ahogy ott lesznek a folytatásban a Racing Pointok is. A két McLaren pedig a 10. helyért csatázott a végén, amit Sainz csak Norris kiszorításának árán ért el.
Vettel a 14. helyen zárt, négy ezreddel elmaradva korábbi csapattársától, az Alfa Romeót vezető Raikkönentől.
Jönnek az utolsó percek, és érkeznek is a versenyzők a második szakasz második menetére. Az első öt helyezett maradt egyelőre a bokszban, ami a két Mercedest, a két Red Bullt és Ricciardót jelenti - az ausztrál felettébb elégedett volt az etalonnál 9 tizeddel lassabb körével, mert úgy érezte, mindent kifacsart az autóból.
Verstappen élt át némileg langyos pillanatokat a bokszból kijövet, amikor a Racing Point kiengedte elé Strollt. Nem történt dráma, a holland a garázsok felé rántotta az autót, hogy mindenki elférjen, de nem volt boldog.
A két Ferrari között továbbra is ott van a különbség: Leclerc a 7. 1:16,3-mal, Vettel a 13. 1:17,0-val.
De Verstappenről sem lehet elmondani, hogy különösebben lassú lenne: csupán 162 ezredes lemaradással harmadik.
A két Mercedes az élen, Hamilton azonban megfordította a hajszálat a maga javára: 13 ezreddel gyorsabb Bottasnál, miközben új pályacsúcsot futott 1:15,309-cel.
Mindenki a lágy keverékeken hajtott ki - ami azt jelenti, hogy a Mercedesek is. Úgy tűnik, most senki nem vállal be eltérő taktikát a verseny kezdetére az élmezőnyből.
Startol a Q2 15 perce.
A Q1-es kiesők tehát a 16. helytől lefelé: Gasly, Giovinazzi, Russell, Latifi, Magnussen.
De végül ez nem volt elég a Williamsektől, mindketten visszacsúsztak a búcsúzók közé, ám nem is ők a legérdekesebbek, hanem a 16. helyen kieső Gasly és a fél tizeddel előtte csak éppen továbbjutó Vettel!
Jönnek azok a bizonyos utolsó körök. Russell hibázott a sajátján, de még így is kimászott a kiesőzónából pillanatnyilag!
A friss futamgyőztes Gasly pedig egyelőre kiesőhelyen, hiszen a 16. De van még hátra öt perc a Q1-ből, mindenki érkezni fog még egy próbálkozásra, így teljesen felfordulhat a sorrend. A két Haas a leglassabb egyelőre.
A 4-5. Racing Pointok hátránya már egy másodperc, mögöttük Albon és Leclerc az első próbálkozások lefolyása után.
Ez máris hatalmas köridő, egyből nyolc tizeddel erősebb, mint amit eddig az edzéseken láthattunk. Verstappen fél másodpercre sem tudta megközelíteni.
Na, megjöttek a Mercedesek egyaránt 1:15,7-es körrel, és megint Bottas a gyorsabb közülük, 29 ezreddel.
Most a Racing Pointok ugrottak az élre. Tartsuk észben Sergio Perez egy rajthelyes büntetését, amit Kimi Raikkönen kipöcköléséért róttak ki rá a második szabadedzés után.
A Williamseké az első két mért kör, és a mezőny egy része még mindig nem látta elérkezettnek az időt, hogy a pályára hajtson.
A Ferrari 1000. versenyhétvégéje sem lesz valami rózsás az edzéseredmények alapján, de Charles Leclerc megmutatta, hogy lehet esélyük az első tíz közé kvalifikálni. Sebastian Vettel eddig lassabb volt csapattársánál, ám az átigazolási hírrel így is ő szerepelt a szalagcímeken mostanáig.
Mugello az idei versenynaptár harmadik leggyorsabb pályája Monza és Silverstone után. Hosszú egyenes szakaszból csak egy található, a célegyenes, emellett viszont telis-tele van tűzdelve gyors kanyarokkal. Ez a karakterisztika hagyományosan a kivételesen jó aerodinamikával rendelkező Red Bullnak fekszik leginkább, így nem is csoda, hogy Max Verstappen az edzéseken is bele-belezavart a Mercedesek harmóniájába. És nem zárható ki, hogy ma vagy holnap le is győzheti őket.
El is kezdődött az időmérő, a Q1-es szakasz 18 percig tart, és az öt leglassabb időt jegyző versenyző búcsúzik a végén.
Rengeteg dolog történik ma szinte egyidejúleg a nemzetközi motorsportszíntéren. Még mielőtt elkezdődne az F1-es kvali, itt olvashattok a DTM mai nürburgringi futamának történéseiről. De hamarosan jelentkezünk a MotoGP éppen véget ért időmérőjének és a WTCR rögtön véget érő időmérőjének az összefoglalójával is!
Azért is jó időben letisztázni a szerződéseket a következő évre, mert onnantól már nem kell bújkálnia a paddockban a csapatfőnöknek és leendő versenyzőjének, ha beszélgetni támad kedvük. Bár az is lehet, hogy a Ferrari idei formáját látva itt Carlos Sainz éppen afelől érdeklődik Mattia Binottónál, hogyan lehetne mégis semmissé tenni azt a kontraktust...
Binotto y Sainz en el paddock de Mugello.#TuscanGP pic.twitter.com/ITYBFOII3j
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) September 12, 2020
Valtteri Bottas mindhárom szabadedzésen a leggyorsabb idővel zárt, és mindvégig ott volt a Mercedesek nyakán Max Verstappen. Ki merne ezek után sima Lewis Hamilton-pole-ra fogadni? Hát mi nem, ezért inkább csak tét nélkül nézzük, hogy mi történik Mugellóban, és ha már itt vagyunk, akkor be is számolunk róla ezen hírfolyamunkban az előttünk álló bő egy órában.