Na jó, elcsendesült a pálya, úgyhogy mutatjuk, hogy hogyan állunk nagyjából féltávnál:
Na jó, azért nem ez volt a legizgalmasabb session - izgalmas lehet ez a pálya, a Ferrari Leclerc-rel gyorsnak tűnt, ahogy a Red Bull is Verstappennel, jó volt amúgy Gasly, a Racing Pointok viszont nem. Innen jövünk a második szabadedzéssel - addig is olvassátok el főoldalunkon a mostani gyakorlás beszámolóját!
Hopp, Latifi megforgott - nincs baj, nem tört össze semmi, vissza tudott állni, de ez volt az első hiba!
Csúcssebességek:
Nagy csodák itt már nem várhatók, de érdekes, hogy a Racing Pointok a 18-19. helyen állnak egyelőre.
Nem akarjuk bántani Vettelt, de így az edzés végéhez közeledve most már le kell írnunk: Leclerc a harmadik, ő a 13. és bő egy másodperc van köztük.
Perez tartotta fel Grosjeant:
Verstappen a második, öt századra van csak Bottastól.
Hú, ez nem sokáig tartott! Már Leclerc is megverte Hamiltont, de jött Bottas, aki benézett 1:18 alá, 1:17,879-cel vezet - Leclerc a második, Hamilton már csak harmadik.
Hamilton 1:18,409-cel megdönti Rubens Barrichello nem hivatalos pályacsúcsát!
Bizony, itt nagyon figyelni kell a tükröt...
Giovinazzi negyedik, ők már felrakták a lágyat, ahogy egyébként Leclerc is.
Közben újraéledt a pálya, Kimi Raikkönen fel is jött a harmadik helyre.
Vettel sisakja?
Leclerc a második a Ferrarival Verstappen mögött - Hamilton és Bottas három tizedre van és még Gasly fért be eddig fél másodpercen belülre.
Az már most látszik, hogy itt komoly feltartások lehetnek a gyors körökön - egyszerűen nincs hova félreállni...
Nézők:
Eddig nem jeleztük, de most kiemeljük: a szezon során először nézők is lehetnek a lelátókon, nincsenek ugyan sokan, de ez is óriási változás az eddigiekhez képest.
Gasly 1:19,8-cal vezet közben, a legszorgalmasabbak már nyolc kört tettek meg - hibát még nem láthattunk.
Valtteri Bottas egy 1:20,6-ot gurult össze, ez az első mért kör.
Ez lesz a McLaren új slágere...
IT’S FRIDAY THEN IT’S SATURDAY SUNDAY. #TuscanGP pic.twitter.com/tlVrNzo50I
— McLaren (@McLarenF1) September 11, 2020
Van is forgalom, rengetegen tapogatják le a pályát, de mért körünk még nincs.
Jaj, Lando Norris egy dallal tesztelte le a rádió működését...
Balogh Tamás kollégánk egyébként így az első szabadedzés kezdetén bemondta, hogy 1:14,3 lesz a pole-kör - valószínűleg ember nincs, aki ezt most meg tudná jósolni pontosan, mindenesetre felírtuk a tippet! (egyébként ennek alapja, hogy 2012-ben, a teszten 1:21-et mentek a csapatok, azóta kb. ennyit gyorsultak átlagosan, a MotoGP pedig 1:45-öt tud, amenynél általában nagyjából fél perccel szoktak gyorsabbak lenni az F1-esek)
Zöldre váltott a lámpa, szabad a pálya!
Egyébként az 1-2-3-as keveékű gumikat lehet használni, nagyon érdes az aszfalt, ami rendkívüli módon eszi az abroncsokat - ez is egy külön kihívást jelent majd.
A McLaren közben betalálta a Racing Pointot Twitteren, hogy hol van a megszokott fotójuk, amit mindig ilyenkor tesznek ki - értik ők, hogy most volt más dolguk is, de na...
A McLaren kipróbál egy új orrkúpot Carlos Sainz autóján - ezt a szezon későbbi szakaszára tesztelik most.
A helyszín:
Time to wake up these hills #TuscanGP #F1 pic.twitter.com/BxEl2HMzB6
— Formula 1 (@F1) September 11, 2020
Charles Leclerc is várja már a rajtot a különleges festésű Ferrariban:
Köszöntjük kedves olvasóinkat, hamarosan kezdődik az első F1-es szabadedzés Mugellóban. A pályát már minden pilóta nagyon várja, hiszen bár sok előzésre nem számíthatunk a futamon, de versenyzői szempontból rendkívül élvezetesnek ígérkezik.