DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 29. vasárnap
11:51

Na jó, elcsendesült a pálya, úgyhogy mutatjuk, hogy hogyan állunk nagyjából féltávnál:

Na jó, azért nem ez volt a legizgalmasabb session - izgalmas lehet ez a pálya, a Ferrari Leclerc-rel gyorsnak tűnt, ahogy a Red Bull is Verstappennel, jó volt amúgy Gasly, a Racing Pointok viszont nem. Innen jövünk a második szabadedzéssel - addig is olvassátok el főoldalunkon a mostani gyakorlás beszámolóját!

Hopp, Latifi megforgott - nincs baj, nem tört össze semmi, vissza tudott állni, de ez volt az első hiba!

Csúcssebességek:

Nagy csodák itt már nem várhatók, de érdekes, hogy a Racing Pointok a 18-19. helyen állnak egyelőre.

Nem akarjuk bántani Vettelt, de így az edzés végéhez közeledve most már le kell írnunk: Leclerc a harmadik, ő a 13. és bő egy másodperc van köztük.

Perez tartotta fel Grosjeant:

Verstappen a második, öt századra van csak Bottastól.

Hú, ez nem sokáig tartott! Már Leclerc is megverte Hamiltont, de jött Bottas, aki benézett 1:18 alá, 1:17,879-cel vezet - Leclerc a második, Hamilton már csak harmadik.

Hamilton 1:18,409-cel megdönti Rubens Barrichello nem hivatalos pályacsúcsát!

Bizony, itt nagyon figyelni kell a tükröt...

Giovinazzi negyedik, ők már felrakták a lágyat, ahogy egyébként Leclerc is.

Közben újraéledt a pálya, Kimi Raikkönen fel is jött a harmadik helyre.

Vettel sisakja?

Leclerc a második a Ferrarival Verstappen mögött - Hamilton és Bottas három tizedre van és még Gasly fért be eddig fél másodpercen belülre.

Az már most látszik, hogy itt komoly feltartások lehetnek a gyors körökön - egyszerűen nincs hova félreállni...

Nézők:

Eddig nem jeleztük, de most kiemeljük: a szezon során először nézők is lehetnek a lelátókon, nincsenek ugyan sokan, de ez is óriási változás az eddigiekhez képest.

Gasly 1:19,8-cal vezet közben, a legszorgalmasabbak már nyolc kört tettek meg - hibát még nem láthattunk.

Valtteri Bottas egy 1:20,6-ot gurult össze, ez az első mért kör.

Ez lesz a McLaren új slágere...

Van is forgalom, rengetegen tapogatják le a pályát, de mért körünk még nincs.

Jaj, Lando Norris egy dallal tesztelte le a rádió működését...

Balogh Tamás kollégánk egyébként így az első szabadedzés kezdetén bemondta, hogy 1:14,3 lesz a pole-kör - valószínűleg ember nincs, aki ezt most meg tudná jósolni pontosan, mindenesetre felírtuk a tippet! (egyébként ennek alapja, hogy 2012-ben, a teszten 1:21-et mentek a csapatok, azóta kb. ennyit gyorsultak átlagosan, a MotoGP pedig 1:45-öt tud, amenynél általában nagyjából fél perccel szoktak gyorsabbak lenni az F1-esek)

Zöldre váltott a lámpa, szabad a pálya!

Egyébként az 1-2-3-as keveékű gumikat lehet használni, nagyon érdes az aszfalt, ami rendkívüli módon eszi az abroncsokat - ez is egy külön kihívást jelent majd.

A McLaren közben betalálta a Racing Pointot Twitteren, hogy hol van a megszokott fotójuk, amit mindig ilyenkor tesznek ki - értik ők, hogy most volt más dolguk is, de na...

A McLaren kipróbál egy új orrkúpot Carlos Sainz autóján - ezt a szezon későbbi szakaszára tesztelik most.

A helyszín:

 

Charles Leclerc is várja már a rajtot a különleges festésű Ferrariban:

Köszöntjük kedves olvasóinkat, hamarosan kezdődik az első F1-es szabadedzés Mugellóban. A pályát már minden pilóta nagyon várja, hiszen bár sok előzésre nem számíthatunk a futamon, de versenyzői szempontból rendkívül élvezetesnek ígérkezik.