DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
10:29

Az első vezetői hiba, Kimi Raikkönen túl korán lépett a gázra a 15-ös kanyarban, ezért megforgott.

Itt a vége! Köszönjük a figyelmet, ezzel zárult le a 2020-as szezon előtti tesztidőszak - jövünk az összefoglalóval, egyébként pedig találkozunk (remélhetőleg) Melbourne-ben!

Raikkönen? :O

Verstappen megy egy nagy kört, 73 ezreddel szorul Bottas mögé, ő a második!

Leclerc 167 megtett köre azért elég impozáns, a helyszíni infók szerint a hosszú etapja is jól sikerült, talán-talán bizakodhat kicsit a Ferrari.

Zajlanak a bokszgyakorlatok is:

 

Az Alfánál megunták ezt a hetet: ők már nem jönnek ki, sőt, elkezdtek összepakolni, mennek haza.

Egy óra!

A tavalyi Mercedes idén is versenyképes lesz?

Bottas odacsapott! 1:16,226, a nap legjbob ideje, átveszi a vezetést és főleg a lassú utolsó szektorban ment óriásit.

Elég csendes a pálya így délután, de most Leclerc is készülődik a visszatérésre.

A Williams elhárította a szenzorproblémát, úgy fest, hogy a csapat visszatér a pályára - még bő másfél óra maradt a tesztből, minden percet ki kell használni.

Eltelt egy újabb óra. A többség ebéd óta versenyszimulációt teljesített, ami a megtett körökön jól látszik. Jelenleg mindössze két csapat nem lépte még át a 100-as határt, a Williams és a Red Bull. Utóbbiakról kiderült, hogy fékprobléma miatt vesztegeltek a bokszban. Az állás jelenleg:

tesztpentekered4

Az egyik operatőr kiszúrta Raikkönen kisfiát, Robint a pálya mellett. Ő az alacsonyabb a képen látható két személy közül.

robinraikkonen

A Sky Sports szakértője, Karun Chandhok korábban nem beszélt túl pozitívan a Ferrariról, Leclerc a mostani versenyszimulációját elnézve azonban arra jutott, hogy abban egészen ígéretes a vörös autó. Ezek szerint az egykörös teljesítményük lehet a gyengébb.

Az erős köridőknek egyébként az időjárás sem kedvez, egyre hűvösebb a pálya, és a szél is fúj. Eközben Hamilton adott egy interjút, amelyben elismerte, kissé aggódnak az utóbbi napok meghibásodásai miatt, amik megnehezítik a felkészülésüket.

Verstappennek fékproblémái vannak, 80 perc eltelte után mindössze nyolc körnél tart. Eközben a köridők az első nyolc helyen nem változtak semmit.

Karun Chandhok meglátásai szerint a Mercedes autója kimagaslik a mezőnyből - jól kezelhető, könnyen vezethető technikának tartja a W11-est. A Ferrarié ezzel ellentétben nehéznek, lustának tűnik, bár hozzátette, ők az egész teszt alatt egy programot követtek, nem foglalkoztak a csúcsteljesítménnyel. A középmezőny csapatai közül egyértelműen a Racing Point gépét tartja a legjobbnak, nem meglepő módon.

A teszten futott leggyorsabb szektoridők eddig:

S1 - Lance Stroll | Racing Point              21.531

S2 - Valtteri Bottas | Mercedes            28.120

S3 - Kimi Raikkonen | Alfa Romeo        25.133

Ezek egy 1:14,784-es elméleti legjobb időt adnak össze, ettől a Mercedes eddigi legjobb köre is egy másodpercre van.

Nemcsak a pilóták és a különböző csapattagok, hanem az autók is megebédeltek. Jelenleg az összes pályán lévő autó a délelőtti időktől másodpercekkel lassabb köröket teljesít, köszönhetően a teli tankoknak.

Martin Brundle szerint egyértelmű, hogy a Mercedes ma visszavett, elvégre minek is fedné fel az előnyét a többiekhez képest? Ráadásul még csak pontot sem kapnak a leggyorsabb körért.

A nagyok egyelőre a garázsokban várakoznak, a Racing Point, a Williams, az Alpha Tauri, az Alfa Romeo és a Renault van kint a pályán.

Az ebédidő letelt, ez az utolsó négy órányi lehetőség a gyakorlásra, mielőtt a mezőny Ausztráliába utazik. Emlékeztetésképp nézzük, ki mikor vezet(ett) ma:

  Péntek
Csapat délelőtt délután
Mercedes Hamilton Bottas
Ferrari Leclerc
Red Bull Albon Verstappen
McLaren Sainz
Renault Ricciardo Ocon
AlphaTauri Kvjat
Racing Point Perez
Alfa Romeo Raikkönen
Haas Grosjean Magnussen
Williams Russell

Emlékeztető: a tesztidőszak eddigi legjobb köre 1:15,732 volt Bottastól. Vajon megdöntik a délután folyamán?

Az állás 13 órakor, félidőben

A sebesség került főszerepbe péntek délelőtt: szinte az összes istálló olyan gyors köröket teljesített már reggeltől fogva, mint a megelőző öt nap során egyszer sem. A középistállók is bőven hagytak tartalékot az utolsó napra: sokáig Carlos Sainz állt az élen a McLarennel, aki ma elsőként törte át az 1:17-es határvonalat, aztán Sergio Perez érkezett a Racing Pointtal.

A Ferrari is megvillant, Charles Leclerc volt az, aki a tesztidőszak második legjobb időeredményét jegyezte délben, a legpuhább, C5 abroncson. A következő percekben úgy tűnt, Lewis Hamilton átveszi a kezdeményezést, emlékeztetve mindenkit, mit tud a Mercedes, de végül nem ő, hanem Daniel Ricciardo foglalhatta el az első helyet ebédszünetben, 1:16,276-tal. Kevesebb, mint másfél tized választotta el az első hármast, a Renault, a Ferrari és a Mercedes pilótáját. Hamilton nem csupán gyors, de produktív is volt: közel 90 kört teljesített, többet, mint a csapat a problémás tegnap egésze során.

Az első négy óra zökkenőmentesen zajlott a csapatok számára: Raikkönen, Grosjean és Albon kicsúszásán túl – melyet követően sértetlenül folytatni tudták – nem történt incidens. A garázsban sem rostokolt látványosan sokáig csapat, mindenki átlépte a 40 kört.

Az első két helyen álló versenyzők: Ricciardo és Leclerc a célegyenesben.

Úgy néz ki, az egykörös hajrák lezajlottak fél 1-ig, a versenyzők most már csak köröznek a keményebb keverékek valamelyikén. Perceken belül leintik a délelőtti szakaszt.

Raikkönen megfutotta egyéni legjobbját: az 1:17,415 azonban csak a 9. helyre elég. 1,1 másodpercre van Ricciardótól, tesztelésen nagyon ritka, hogy ilyen csekély legyen a különbség a helyezettek között.

A fiatalember a bokszban a MotoGP jelenlegi első számú tehetsége, Fabio Quartararo, aki a Mercedes vendége. 

A két nagycsapat párharcába aztán befurakodott Ricciardo: 1:16,276-tal most övé a nap legjobb köre!

Az eddig lista alján fellelhető Hamilton autójára is felkerült a C5: előbb felugrott a második helyre, majd még közelebb került Leclerc-hez. Mindössze 5 század a különbség a Ferrari és Mercedes közt.

 Albon is meglátogatta a kavicságyat a 11-12-es kanyarban: szép munka, hogy innen ki tudott evickélni.

Tovább gyorsul Leclerc, 1:16,360 áll a neve mellett. Ricciardo magához képest egy tizedet javított – mindketten a legpuhább, C5 abroncson. Ha mások is követik őket, az ebédszünet előtt tűzijátékot láthatunk.

Hamilton csak a nyolcadik helyen, de a köröket halmozza, már 71-nél jár. A mögötte következő Ricciardo 60-nál, Albon 59-nél.

Új éllovas, Leclerc az első helyen, és ez már a tél második legjobb körideje, csak Bottas volt gyorsabb nála! 1:16,457 a mérce.

Az állás 12 órakor:

Az ausztrál közelít, már csak 0,049 másodpercre Pereztől, C4 keveréket használ. Hamilton is megfutotta saját leggyorsabb körét, de ez csak nyolcadik pozícióra elegendő – de csak 0,547-re az első helytől!

Újabb erős kör újabb középcsapattól, a Renault-val Ricciardo 1:16,8-cal a második, miközben Perez lágy gumin megy neki eddigi csúcsának.

A harmadik helyen álló Grosjean is kifutott a pályáról a 7-es kanyarnál, de elkerülte a korlátot.

Baki a Racing Pointtól: a bokszba visszatérő Perez autójára három C5 és egy C3 abroncsot tettek fel, de kapcsoltak, mielőtt kiküldték volna.

Pontban 11-kor még Sainz vezetett, de azóta letaszították a trónról. Perez a Racing Pointtal 1:16,658-at teljesített. Valóban megvillantják a csapatok oroszlánkörmeiket, de még mindig van bőven tartalék: ez csak a C3 abroncs volt…

Az állás 11 órakor:

Két óra elteltével már mindenkinek van gyors köre. Sainz 1:16-on belül, a spanyol az első óra óta vezet, de a riválisok közelednek rá, Leclerc a percekben lépett fel a második helyre a Ferrarival.

Egy szakértő, Gary Anderson most közölte észrevételét: a Mercedes eleje nagyon erős, a versenyzők agresszív kormányváltásai ellenére is stabil marad az autó, míg a Ferrari és Haas első kerekei gyakran blokkolnak.

Kimi Raikkönen imént említett, veszélytelen megforgása:

Sainz tovább javított – de mindössze 2 ezredmásodpercet.

Perez is tempózik, ő a második helyre jött fel 1:17,1-gyel. Eközben a két legproduktívabb versenyző, Hamilton és Ricciardo elérte a 30. körét.

Ez a McLaren-kör a középső C3 keveréken született, és néhány századdal jobb, mint Vettel tegnapi csúcsa (1:16,841). Azaz a harmadik legjobb köridő, amely a holtszezonban született, csak a két Mercedes volt gyorsabb ennél múlt héten.

Sainz nem viccel, 1:16,822-re gyorsult. A mögötte levők is javulnak, Grosjean és Kvjat fél másodpercre tőle.

Az első óra elteltével Sainz vezet Grosjean és Hamilton előtt, a tízből kilenc csapatnak van már mért köre, a kivétel, a Williams új szárnyat próbálgat.

Lila szektorokkal Sainz tovább javított, 1:17,255-re. A McLaren javára válik, hogy ezt egy jóval keményebb abroncson, C2-n érte el. Közben Hamilton újra megjelent, a második helyre jött fel és elsőként lépte át a 20 körös határt.

Már hét versenyzőnek van köre, Sainz pedig tovább javított, 1:17,508-ra.

Grosjean is feltűnt az első helyen, aztán Sainz vette át a pozícióját, C4 abroncson 1:18,109-es körrel.

Hamilton 1:19,868-ra javított, Raikkönen csatlakozott hozzá a köridőlistán kilenc tized hátrányban.

Ma senki sem tétlenkedik: öt percen belül mind a tíz csapat elhagyta a bokszát, Hamilton 1:24-gyel egy köridőt is megfutott.

Kizöldült a bokszutca, ma Kimi Raikkönen az első, aki kihajtott a pályára.

Mielőtt elkezdődik az akció, a Ferrarihoz hasonlóan köszöntjük a mai születésnapos világbajnokot: Mario Andretti betöltötte a 80-at!

Ők jutnak szerephez az utolsó tesztnapon:

  Péntek
Csapat délelőtt délután
Mercedes Hamilton Bottas
Ferrari Leclerc
Red Bull Albon Verstappen
McLaren Sainz
Renault Ricciardo Ocon
AlphaTauri Kvjat
Racing Point Perez
Alfa Romeo Raikkönen
Haas Grosjean Magnussen
Williams Russell

Jó reggelt! Hat nap nem sok, és valóban gyorsan elrepült a lerövidített 2020-as F1-es felkészülési időszak. Az utolsó nap azért még hátravan, és lehet, hogy ez lesz a legérdekesebb az összes közül. Egy 1:15,7-es (Valtteri Bottastól múlt pénteken), valamint néhány 1:16-os köridő született eddig a teszten, a csapatok nem igazán mentek rá a sebességre. Vélhetően mára tartalékolták az időmérős szimulációkat, jobban oda fognak lépni a korábbiaknál.