Steward
Vaszilykó Péter
2020. július 5. vasárnap
14:55

Az első menet végén Hamilton vezet 1:34,828-cal, tekintélyes előnnyel, 0,311 másodperccel Verstappen előtt. Bottas, Leclerc és Vettel a további sorrend.

Hamilton és Verstappen kezdi meg az első két rajtkockából a szezon utolsó nagydíját. A futam vasárnap 14 órakor kezdődik, addig is élő közvetítésünk elbúcsúzik.

A Q3 eredménye:

Bottas a második helyen zárta az időmérőt, de mindenképpen a mezőny végéről kell indulnia. Verstappen harmadik, lett, Leclerc utolsó gyorskör nélkül is negyedik maradt Vettellel szemben.

Hamilton 1:34,779-es pályacsúccsal megszerezte a rajtelsőséget!

Leclerc pedig ráfázott, nem ért fel a gyorskörre! Az előtte haladó Vettel lassított, hogy a távolságot tartsa, így a monacóinak már nem maradt ideje.

Ezen a kivezető körön nagy a forgalom, Hamilton Norris mögé rekedt.

Az ausztrál Sainzot megelőzve a hetedik. Másfél perc van hátra, a többiek már kivezető körön.

Ricciardo más taktikát teljesít, egyetlen gyorskörre összpontosít, amíg a többiek már a bokszban vannak.

A Ferrarinak nem kedveznek a lágy gumik és az utolsó szektorban is szenved a csapat. Leclerc-rel közölték, hogy hat tizedet veszít a hármas szektorban: a monacói is csak hüledezett, mikor hallotta.

Miközben lemegy a nap, következnek az első Q3-as körök.

Leclerc tartogatott egy csavart a végére, 1:35,543-mal az első helyre ugrott, Hamiltont is megelőzve. Az igazán lényeges azonban, hogy közepes abroncson javított, így a Mercedesekhez és Red Bullokhoz hasonlóan ezen rajtolhat holnap, ellentében Vettellel, akinek lágyon kell startolnia.

A Q2 eredménye:

Stroll és Gasly futólag felugrott a 10. helyre, de végül visszaestek a kiesőzónába. Perez, Gasly, Stroll, Kvjat és Magnussen nem jutnak a Q3-ba, a búcsúzó Hülkenberg 10.-ként még éppen bent van.

Kvjat, Norris, Stroll, Gasly és Magnussen a kieső helyeken, miközben az óra másodperceken belül lejár.

Bottasnak eddig nem volt mért köre, de a finn is bepótolta a hiányosságot: a második helyre ugrott fel. Ezzel gyakorlatilag biztos a Q3-ba jutás, ahol szélárnyékkal segítheti Hamiltont.

0,063 másodperc csak a különbség Hamilton és Leclerc között, de hozzátartozik, hogy a brit csak közepest, a Ferrarik lágy keveréket használnak.

Első nekifutásra Hamilton 1:35,634-gyel vezet, mögötte Leclerc, Vettel és Verstappen.

A Q2 is elkezdődött, megint Albon az első a kint pályán – amit szóvá is tett a rádión: „Miért mindig én vagyok az első?”

Robert Kubica 0-21-es időmérős aránnyal zárta a szezont csapattársához, George Russellhoz képest. Valószínűleg ennél mindenki eredményesebb visszatérésre számította a lengyeltől.

„Sajnálom, fiúk, jobbat érdemeltünk volna. Valami gond történt” – mondta Grosjean. Tegnap még ő volt a középmezőny legerősebbje, a mai időmérőn kiesett. Hozzátartozik a történethez, hogy a Bottasszal való ütközése során tönkrement a csomag, amellyel ezt a hétvégét akarta teljesíteni.

Albon is a végére tartalékolt egy remek kört, így Hamilton mögött a második helyen zárta az első szakaszt. A Q1 eredménye:

Letelt a Q1, nagy mozgolódás volt a végén a kiesőzónában, végül Grosjean, Giovinazzi, Raikkönen, Russell és Kubica esett ki.

Félreértés a bokszutcában, Kvjat Toro Rossóját engedték ki Grosjean elé, akinek félre kellett rántania a kormányt, majd panaszkodott, hogy majdnem megpördült. Az esetet az edzés után vizsgálják.

Hamilton odalépett, főleg az utolsó szektorban, 1:35,851-re javította a legjobb időt. Bottas felzárkózott a második helyre, 0,349-re csapattársától.

Vettel nem állt ki kerékcserére, a szettel, amelyen megforgott, az ötödik helyre lépett fel. Hamilton, Verstappen, Bottas és Leclerc állnak előtte.

Érkeznek a többiek, Hamilton (1:36,231) Verstappenél és Leclerc-nél is jobb kört teljesített. Vettelnek nincs mért ideje, az utolsó kanyarban megforgott.

Ennek megfelelően Alboné az első mért kör 1:37,699-cel.

A 18 perces Q1 kezdetét vette, de a versenyzők nem sietnek a pályára. Albon hajtott ki elsőként másfél perc elteltével.

Két érdekes adat a Mercedestől: a 2009-es első versenytől tavalyig több mint 6 másodpercet gyorsult a pole-pozíciót érő idő.

Hiába remekelt pénteken Bottas, aki a hétvége eddigi leggyorsabb körével is rendelkezik, ő biztosan nem indulhat az első rajtkockából: erőforráscsere miatt a mezőny végére száműzték.

Visszatértünk! Negyed óra múlva zöldre vált a lámpa, és elkezdődik a szezon utolsó időmérő edzése. Az első két tréningen a Mercedes, egészen pontosan Valtteri Bottas volt az úr, a harmadikon azonban Max Verstappen jelezte, vele is számolni kell.

Itt mostanra meg is köszönjük a figyelmeteket, mindenki menjen el gyorsan ebédelni, hiszen 14 órától jön a 2019-es Formula-1-es szezon utolsó időmérője Abu Dhabiból.

Közben letelt a 60 perc, az élen pedig már nincs változás: Verstappen a leggyorsabb a Mercedesek előtt, és Albon is megelőzi a Ferrarikat. Mutatjuk a teljes sorrendet:

A mexikóit szemlátomást mindez nem hátráltatta, átvette Ricciardótól a "best of the rest"-pozíciót.

Közben Raikkönen fedélzeti kameráját permetezte be némi olajjal Perez autója...

 

Verstappen nem is elégedett meg a harmadik hellyel, 1:36,566-tal az élre ugrik! Öt perc még hátra az FP3-ból.

Ezt nyomatékosítva Albon is feljön a negyedik helyre Vettelék elé. A középmezőnyt pedig egyébként Daniel Ricciardo vezeti a Renault-val.

Jön az utolsó tíz perc, Verstappen pedig beugrott a Ferrarik elé, sőt egy tizeden belül Hamiltonhoz képest is a holland. Egyértelműen a Mercedes tűnik egyelőre a legerősebbnek, de nincs messze sem a Red Bull, sem a Ferrari.

Bottas sem hagyja magát, most visszajön másodiknak, és csak 15 ezred a hátránya Hamiltonnal szemben. Nagyon él eddig ezen a hétvégén a finn, sajnálhatja a motorcserés büntetést...

Rákapcsoltak a Ferrarik, az első két szektorban Leclerc abszolút legjobb időt autózott, de az utolsó részen sokat veszített a monacói és Vettel is, így csak Hamilton mögé tudtak bejönni a második-harmadik helyre.

Hamilton egyébként közben tovább gyorsult, már 1:36,640-nél jár a hatszoros világbajnok.

Képen is mutatjuk az iménti Albon-Hülkenberg majdnem-incidenst:

Közben letelt az edzés fele, mutatjuk a teljes állást - az élbolyból Charles Leclerc adós még egy erős idővel:

Alexander Albonnak is volt egy necces pillanata, Nico Hülkenberg Renault-ját találta el majdnem hátulról.

Sebastian Vettelnek közben volt egy szép elfékezése:

 

Gyorsan érkezik a válasz a Mercedesektől: Hamilton három tizeddel visszaveszi a vezetést, és Bottas is néhány ezreddel a holland elé ugrik.

Ismét változás az élen: Max Verstappen ragadta magához az első helyet, 1:37,202-es ideje csaknem fél másodperccel gyorsabb Hamilton eredményénél.

Végszóra meg is érkezett Bottas a pályára, átvette a vezetést, de nem sokáig örülhetett az első helynek, mert Lewis Hamilton két tizeddel megelőzte őt.

Közben a Mercedes nemrég megerősítette Twitteren, hogy Bottas autójába beszerelik az ötödik motort, és mivel gyakorlatilag minden erőforráselem új lesz, a finn a rajtrács végéről startolhat csak vasárnap.

Eltelt negyed óra, és csak Norris rendelkezik mért idővel: 1:38,987 az első köridő a mostani edzésen.

Amíg nem történik semmi, egy érdekesség a statisztikákat imádóknak: 1963 óta nem fejeződött be ilyen későn az F1-es szezon. Akkor ráadásul december 28-án (!) rendezték a Dél-afrikai Nagydíjat.

Hemzseg az ex-F1-esektől a paddock: Nico Rosberg épp a Sky Sportson szakért, de Mark Webber is feltűnt a képernyőn.

 

Egyelőre csak installációs köröket teljesítenek a versenyzők, de az említett okok miatt ne is számítsunk túl sok akcióra az első tizenöt-húsz percben.

És el is indult az évad utolsó tét nélküli 60 perce, Kimi Raikkönen az első, aki pályára hajt.

A Nap még süt Abu Dhabiban, azaz értelemszerűen teljesen mások a körülmények, mint majd a naplementében kezdődő időmérőn és futamon lesznek.

 

A pénteki tréningeken Valtteri Bottas volt a leggyorsabb, a másodikon még úgy is, hogy beiktatott egy ütközést is Romain Grosjeannal, amiért aztán megrovásban részesült.

Nagy szeretettel köszöntjük Olvasóinkat, perceken belül startol az F1-es szezonzáró Abu Dhabi Nagydíj harmadik, egyben utolsó szabadedzése - tartsatok velünk a következő bő egy órában!

Olvastad már?