A 10. hely környékén tanyázó Magnussent az időmérő rendszer egy ideig tévesen jelezte az utolsó helyen, most viszont tényleg hátraesett a dán: Ricciardo támadta, de a két autó összeakadt, Magnussen kipördülés után folytatta, Ricciardónak pedig az első szárnya sérült és várt rá a bokszutca.
Ez a vége, Verstappen győzött, Gasly 62 ezreddel megőrizte a 2. helyet Hamilton előtt, Sainz a 4., de akár ő is dobogós lehet, ha Hamiltont büntetik. Őrület lett ez a futam, hihetetlen, mi történt az utolsó 10 körben!!!
Őrlüt végjáték, Hamiltont pedig vizsgálják.
Jáááj, viszont még ugyanabban a körben Hamilton túlzásba vitte Albon ellen, és kiforgatta a thait a dobogóról! Gasly visszajött a második helyre!
Hamilton az újraindításnál azonnal megelőzte Gaslyt.
A sorrend most Verstappen, Albon, Gasly, Hamilton, Sainz!
Jött az újabb biztonsági autó, a Mercedes ismét bokszba hívta Hamiltont, amivel a 4. helyre esett, és két köre maradt a végére.
HIHETETLEN!! Az egymással csatába bonyolódó két Ferrari összeért és mindketten kiestek a 4-5. helyről! A két kerék tényleg csak enyhén érintkezett, de Leclerc első felfüggesztése kitört, Vettel bal hátsó gumija pedig teljesen szétfoszlott. Teljes K.O. a Ferrarinál, ami kicsit összegzi is a szezonjukat...
Hamilton kicsit összeszedte magát, Albonnak most már Vettel ellen kell védekeznie.
Albon a 3. helyen 10 körrel a vége előtt - nem volt még ilyen közel a dobogóhoz. És gyorsabb Hamiltonnál.
És mindkét Red Bull mekkorát előzött az 1-es kanyarban!!! Verstappen Hamiltont a vezetésért, Albon Vettelt a harmadik helyért! A külső íven kezdve.
És áll ki a biztonsági autó...
Könnyen lehet, hogy dupla fájdalommal jár majd a Mercedesnek ez a kiesés. Mint ahogy Szocsiban is az egyik Ferrari kiesése okozta a másik vesztét.
Hamilton a biztonsági autó sebessége miatt méltatlankodik most, de könnyen lehet, hogy hamarosan ennél nagyobb gondjai is lesznek...
Az lesz a helyzet az újraindításnál, hogy Hamilton vezet a közepes keverékeken, mögötte pedig Verstappen, Vettel, Albon és Leclerc mind lágyakon sorakoznak...
Bottas hiába gondolta, hogy jó helyen parkolt le, a versenyirányítás mégis berendelte a biztonsági autót. A Red Bull és Verstappen pedig húztak egy merészet: a holland újra kiállt kerékcserére, amivel így minimális veszteséggel visszajöhetett Hamilton mögé a második helyre. Leclerc is bokszba állt, ő még csak ma másodszor. Na most így még összekeveredhet minden.
Aaaa, Bottas alatt füstöl a Mercedes, így is támadta még Leclerc-t egy ideig, de aztán a finn félrehúzódott és leparkolta az autót a pálya szélén. Egy Mercedes lett a futam első kiesője. "Elszállt az erő" - zárta rövidre a rádióban.
De a német ezt már nem várta meg, jött ő is másodszor a bokszba, és ő viszont most lágyakat vételezhetett az utolsó 21 körre. 21 másodpercre van az első helytől - le tud-e annyit dolgozni?
Bottas utolérte Leclerc-t, de körökön át nem tud előzni a frissebb gumikkal. Közben Verstappenék rögtön megérkeznek Vettelre az élen.
De jött Hamilton is, amire a következő körben ismét reagált Verstappen - közepes gumik mindkettőjüknél. Ezúttal viszont ez nem volt elég a Mercedesnek az elévágásra, a brit maradt a Red Bull mögött. Vettel vezet 6 másodperc előnnyel, használtabb közepes keveréken.
Bokszkiállás a Mercedesnél, és némi meglepetésre nem Hamilton, hanem Bottas jött, aki ezek szerint nem tervezett a végéig a kemény keverékekkel, vagy legalábbis nem működtek a vártak szerint. Ez alapján viszont a többieknél is egyre elképzelhetőbb a két kiállás.
Vettelnek jelzik a bokszból, hogy az adatok alapján a közepes keverékek kissé kevésbé tűnnek tartósnak, mint azt előzetesen gondolták.
A Mercedes-pilóták meg a szélre panaszkodnak időről időre.
A további pontszerző helyeken most Gasly, Raikkönen, Giovinazzi és Perez tanyázik.
Na, így látszik ez a legjobban. Verstappen és Hamilton lágyakon, nekik mindenképp jönni kell még egyszer a bokszba. Bottas és Leclerc biztosan a végéig mennek a keményeken, Vettel és Albon pedig próbálják életben tartani a közepeseket!
Jó, de mindezek forgatagában ki fog győzni?
Jött a bokszba Leclerc és kemény keverékeket kapott. Így aztán tényleg sokszínűek a taktikák.
Hamiltonnak közben elég sok baja van, elmondása szerint nem tudja tartani a tempót Verstappennel, és most arra a megállapításra jutott, hogy nem megfelelő gumikeveréket választottak.
Kubica kissé akadályozta Verstappent a bokszból kijövet, emiatt vizsgálják most az egyébként utolsó helyen haladó lengyelt.
Hamilton valamiféle motorhibára panaszkodik, de a tempóján ez még nem igazán látszik. Közben Verstappen Bottas mögé ragadt be, aki viszont most megérkezett a bokszba, és minden riválisától eltérően kemény keveréket kapott.
Jók a csaták mindenesetre!
LAP 23/71
— Formula 1 (@F1) November 17, 2019
Verstappen bites back! He cuts back past Hamilton at Turn 1#BrazilGP #F1 pic.twitter.com/MryhrIu451
A 25. kör végén Vettel is jött a bokszba, ő viszont közepes gumikat kapott. Mint ahogy a szintén kiálló Albon is. Most Bottasé az ideiglenes vezetés.
Woah, viszont a következő kör 1-es kanyarjában Verstappen megelőzte Hamiltont! A brit visszatámadott a 3-as kanyar utáni egyenesben, de nem járt sikerrel. Kulcsfontosságú előzés is lehetett ez akár Verstappen számára.
És a Mercedesnek elég volt ez az egy kör friss gumikon, hogy a holland már csak Hamliton mögé jöjjön vissza a bokszból! Hamilton átvette a képzeletbeli vezetést, ami most még csak a 4. helyet jelenti. Viszont mindketten lágy gumikon vannak, tehát kétkiállásos taktikájuk lesz. A vezetést átvevő Vettelről ezt még nem tudni.
A Red Bullnak reagálnia kellett, Verstappen is jött a következő körben kerékcserére...
Verstappen panaszkodott a gumikra, de Hamilton jött előbb a bokszba - talán éppen emiatt, és azt remélve, hogy sikerül majd a holland elé vágnia.
2 másodperc Hamilton hátránya a 18. körben. Mérnöke azt reméli, hogy képes lesz a holland közelében maradni az első etapban. Közben Vettellel közlik, hogy számításaik szerint két körrel meghosszabbíthatja az első etapot az előzetesen tervezetthez képest - mennek tehát már a taktikai egyeztetések.
Na, és ez már ilyen gyorsan el is dőlt: Ricciardóra róttak ki 5 másodperces időbüntetést. Magnussen hagyott elég helyet a visszajátszás alapján, az ausztrál viszont így is nekikoccant a bal hátsó kerekének.
Magnussen és Ricciardo ütközését vizsgálják. A 17. és a 20. helyen állnak - mindenki el tudja képzelni, melyik testrészükre kíván most még bármelyikük is egy büntetést.
Kicsit fluktuálnak azért a különbségek, most Bottas csúszott 5 másodperces hátrányba Vettel mögött. Hamilton pedig kicsit közeledett Verstappenre.
De az élmezőnyben kartávolságba kerültek egymástól a versenyzők: Verstappen, Hamilton, Vettel, Bottas, Albon és Leclerc mind nagyjából 3 másodperces pufferzónával követik egymást.
Leclerc már a 6., Gaslyn is túljutott. Most jönnek a nagyfalatnak számító riválisok, de már ott van az első hatosban, hátránya Verstappenhez képest pedig 15 másodperc. A monacói ráadásul közepes keverékeken van, tehát később még gyorsabb is lehet az előtte haladóknál, ha lágyakra vált.
Sainz itt az egészségesnél kicsit közelebb került a falhoz, miközben az 1-es kanyarban előzte meg az engedni nem nagyon akaró Perezt.
LAP 4/71
— Formula 1 (@F1) November 17, 2019
"Go go squeeeeeeeze!"
Sainz *just* sneaks through past Perez for P15#BrazilGP #F1 pic.twitter.com/ubadTOIecf
Leclerc már a 7., megelőzte Raikkönent is.
Verstappen a Magyar Nagydíj óta először áll az élen egy versenyen - hosszú idő telt el azóta, nem alakult eddig jól a Red Bull számára a szezon második fele.
Az élen Verstappen próbál elnyúlni, 2 másodperccel sikerült eddig neki. Hamilton mögött Vettel, Bottas, Albon, Gasly, Raikkönen, Grosjean.
Ricciardo és Norris aztán folytatták a szoros csatát, az ausztrál talán a fűre is leszorult kissé.
Leclerc nagy csatában Ricciardóval és Norrisszal, de túljutva rajtuk a 11. helyen zárja az első kört.
ÉS RAJT: Verstappen maradt az élen, Hamilton az 1-es kanyar külső ívén megkerülte Vettelt a 2. helyért!
Elkezdődött a szezon egyik legrövidebb felvezető köre. A legelőrébb álló közepes gumikon lévő versenyző Ricciardo a 11. helyen.
Végig száraz idő várható a futamon. Vettel idei második győzelmére hajt, Verstappen viszont szeretné megvalósítani, ami tavaly Ocon elhibázott lekörözése miatt nem sikerült.
Andiamo #Seb5 #essereFerrari #BrazilGP pic.twitter.com/gwFuDPYRfv
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) November 17, 2019
Sainz autóján még az utolsó pillanatokban is dolgoztak a McLaren szerelői - a spanyolnál motort kellett cserélni a szombati meghibásodás után.
A rajtrács pedig nem hagy maga után kívánnivalót a Verstappen, Vettel, Hamilton sorrenddel. Illetve Leclerc-t még oda lehetne kívánni melléjük, de motorcsere miatti rajtbüntetése okán ő csak a 14. pozícióból startolhat.
Ide kattintva megleshető a verseny teljes rajtfelállása.
Napsugaras napot mindenkinek! Brazíliában legalábbis most az van, perceken belül pedig indul is a szezon utolsó előtti F1-es nagydíja.