Bottas újabb köre is csak az ötödik helyre jó, egyelőre nem villognak a Mercedesek.
Kockás zászló, ez a vége! Köszönjük a figyelmet, hozzuk az összefoglalót, majd jövünk a második edzéssel!
Nagy változás most már aligha lesz, csendesedik a pálya, így betesszük a jelenlegi állást:
Az élcsapatoknál a Ferrarinál két tizeddel vezet Vettel, a Mercedesnél kilenc századdal vezet Bottas, a Red Bullnál pedig szűk nyolc századdal Verstappen.
Hamilton még mindig bizonytalan, kevés kört tett meg, voltak is gondjai és azt kéri a csapatától, hogy hadd menjen még párat.
A Racing Pointok szokás szerint jól mennek Spában: Lance Stroll a hetedik, Sergio Perez a kilencedik úgy, hogy a nagycsapatok hat pilótája van előttük.
A Ferrarik egyelőre a többiek felett.
Verstappen javít, most pedig Hamilton is igyekszik, a két Ferrari viszont továbbra is 1-2-ben van.
Hopp, Leclerc egy másodpercet kioszt Verstappennek, majd Vettel mgé további fél másodpercet a csapattársnak. Beindultak a Ferrarik...
Albon a második, két tizedre Verstappentől, Hamiltonék közben nem látják a telemetriát, náluk azért van gond...
Carlos Sainz beugrik közben a második helyre a McLarennel!
A szektoridők eddig:
Negyven percnél tartunk, most kell visszaadni az első szett gumikat a Pirellinek, úgyhogy elcsendesedett a pálya. Verstappen-Ricciardo-Albon-Bottas-Leclerc az első öt sorrendje.
A Twitteren közben szenzációs szópárbajt vívnak a csapatok: a Racing Point azt írja, hogy ők megmutatták a magukét, most a többieken a sor, a Honda "cukkolja" a csapatot azzal, hogy vajon ez-e az új hűtési rendszer, a Mercedes pedig azt írja, hogy sebaj, ők úgyis meg akarták mutatni mindenkinek az új motorjukat...
Verstappen odacsap: 1:45,8-cal, szűk egy másodperces fórral átveszi a vezetést!
Gyönyörű.
Helyszíni információ: Lewis Hamilton autójában gázpedált cseréltek, ez okozhatta a korábbi problémát.
Hopp, virtuális biztonsági autó: szétnyílt az egyik Racing Point motorborítása, levált az egyik fele egy az egyben, ott hagyta az alkatrészeit az egyenesben...
Verstappen a második, Leclerc a harmadik, Bottas az ötödik, Hamilton, Vettel és Albon köre még várat magára.
Daniel Ricciardo 1:46,7-tel átveszi a vezetést, most már lassan mindenki fut egy gyorskört.
Danyiil Kvjat és Robert Kubica is megpördül ugyanott, Kvjat azzal magyarázza, hogy a motorbeállításai rosszak és hirtelen gey teljesen váratlan nyomatéklöket érkezett.
1:47,5-tel Valtteri Bottas az első, de rajta kívül csak Latifinek van "mért" köre. Meglátjuk, most már azért kezdenek bemelegedni a srácok.
Hamilton alatt nem akar működni az új Mercedes-motor, rádiós segítséggel állítgatnak valamit, magához tér, de visszajön a bokszba.
Ezt a képet pedig minden kommentár nélkül itthagyjuk.
Hiányzott az F1, de az első szabadedzés első tizenöt perce, amikor a világon semmi nem történik, azért kevésbé...
Nem lehet fotózni az Eau rouge-t, de azért csak ideteszünk egy képet:
Érdekességképpen elmondjuk, hogy az Alfa Romeóban természetesen Kimi Raikkönen ül, nincs szükség Marcus Ericssonra.
Időeredményünk egyelőre nincs, de a "rutintalanok", mint Albon, Gasly és Latifi már azért megnézték, hogy mi merre hány méter.
Alex Albon már kint is van a pályán...
Zöld jelzés, hivatalosan is megkezdődött az edzés!
Közben érdekes dolgokat tudtunk meg a helyszínen, ide kattintva elolvasható: https://formula.hu/parc-ferme/23038
A legfrissebb hírek szerint Daniel Ricciardo és Nico Hülkenberg rajtbüntetést kap majd, mert új fejlesztésű motorok kerülnek a két gyári Renault-ba.
18,5 Celsius-fokos a pálya, 25 fok körüli az aszfalt hőmérséklete.
A Williamsnél George Russell kihagyja az első edzést és Nicolas Latifinek adja át az autóját.
Köszöntjük kedves olvasóinkat! Egy hónapja nem volt F1-es élő közvetítés, a Belga Nagydíj első szabadedzése viszont lezárja ezt az ínséges időszakot. A Mercedes és a Honda új motorral érkezett, a Ferrari viszont nem, a Red Bullnál új pilóta ül az egyik autóban, a Mercedes és a Renault pedig 2020-ra vonatkozóan tett fontos bejelentéseket eddig.