Binotto közben azt is elmondta, hogy nem cserélnek pilótát a Red Bull-lal - pletykaszinten felmerült, hogy Sebastian Vettel és Max Verstappen egymás autójába ülhet 2020-ban.
Köszönjük a figyelmet, búcsúzunk azzal, hogy Leclerc az első - hozzuk az összefoglalót és a nyilatkozatok!
Leclerc egy "IGEN" után rögtön elmondta, hogy sajnálja Vettelt és a csapatot - sportszerű reakció azok után, hogy megszerezte a pole-t.
Bánhatja a Ferrari... Vettel simán bejött volna minimum másodiknak, ezen a napon a Ferrari volt a leggyorsabb. Az 1-2 helyett viszont Vettel hátulról rajtol, Leclerc-t pedig már a rajtnál közösen támadhatja a két Mercedes.
Leclerc még tovább javított, szenzációs kört ment a monacói! Hamilton feljött a második helyre két és fél tized lemaradással, Verstappen a harmadik, Bottas pedig elrontotta, amikor a legjobban számított, csak negyedik lett. Magnussen-Norris-Raikkönen-Giovinazzi-Gasly a további sorrend.
PILLANATOK ALATT LERENDEZTÉK! Pár másodperc alatt beért mindenki, a pole pedig Charles Leclerc-é!
Óriási taktikázás, minden lassít, mindenki zavar mindenkit...
Három perc, úgyhogy jön mindjárt a dirr-durr - Vettel nélkül és lehet, hogy érdemi Gasly-kör nélkül. Verstappen szélárnyékot kér, Gasly pedig borzasztóan messze van mindentől...
Vége! Vettel kiszáll az autóból, nem tud gyors kört futni a Q3-ban! Technikai gond...
Verstappen is megveri Hamiltont! A britnek javítania kell. Vettel sehol, lehet, hogy neki nem lesz köre a Q3-ban, még mindig a bokszban van...
Leclerc! Elképesztő a ferraris: 1:03,208, három és fél tizedet ad Bottasnak, hetet (!) Hamiltonnak!
Hamilton elrontotta az első kör első kanyarját!
A holland szurkolók egészen döbbenetes dolgokat művelnek a lelátón egész hétvégén, futballhangulat van náluk...
Az Alfák kezdik a Q3-at, Raikkönen nyolc ezreddel gyorsabb Giovinazzinál.
"Vizsgálódunk" - ennyit sikerült kipréselni az olaszokból.
Nincs fent az oldaborítás, de szét van szedve az autó hátulja is.
Kezdődik a Q3, de a Ferrarinál még ide-oda futnak az emberek a bokszfal és a garázs között...
Ez még egy pár perccel ezelőtti kép:
Továbbra is aggódnak a Ferrarinál, Binotto sem tud nyugodtan ülni, a garázs tetejét is lejjebb engedték, hogy ne lássunk be.
Vettel autóját takarják a szerelők, most valami komolyabb gond van a Ferrarinál. De valójában mekkora? Az arcokon ijedtség látszik...
Ezt most nem tudjuk meg, a top tízet viszont tudjuk, sorrendben:
Leclerc, Vettel, Hamilton, Verstappen, Bottas, Gasly, Raikkönen, Giovinazzi, Norris, Magnussen.
Ott egy FIA-ellenőr, Binotto is gesztikulál, szemlátomást nagy az aggodalom.
Közben a Ferrari bokszában valami baj van: idegbeteg arccal nézik Vettel autóját...
Hát, ebből még lesz panaszkodás és lehet büntetés is. Viszont vége a Q2-nek, kiesett a gyors kört nem futó Sainz, valamint Ricciardo, Hülkenberg, Albon és Grosjean.
Óriási a feltartósdi... Magnussen hibázott, ezzel elrontotta Norris körét is, majd Norris feltartotta Ricciardót...
Bottas összerakott egy lila szektort és egyelőre Hamiltonnál gyorsabb.
Hamilton panaszkodik arra, hogy hova engedték ki a pályára. Azt kérte, hogy szélárnyékot kapjon valakitől...
Mindjárt jönnek a srácok a második próbálkozásra, most voltak a kerékcserék.
Grosjean átment egy kerékvetőn és eltört a szárnya, ezt most cserélni kell.
A középmezőny pokolian szoros, Sainz hibázott egyet, így kieső helyen van, mellette a két Renault, illetve Grosjean és Albon áll így. De még van hét és fél perc.
Bejelentik, hogy az időmérő elején történt Hamilton-Raikkönen affért később vizsgálják.
Hoppá, a Ferrarik mégis a lágy gumikat tették fel. De miért? Leclerc két tizeddel az élen Vettel előtt, aki eggyel veri így Verstappent.
Verstappen legyőzi elsőre a két Mercedest, akik közül Bottas a gyorsabb.
Jó páran a közepes keverékkel kezdik meg - pontosabban öten, a két Mercedes, a két Ferrari és Verstappen.
Jön a Q2!
Fun fact: Lance Stroll sorozatban 13. alkalommal esett ki a Q1-ben. Csalja a szombati melót...
A végén azért az élmenők közül is javítottak páran, végül Verstappen lett az első 11 ezreddel Hamilton előtt, Bottas pedig a harmadik helyre ugrott fel, a Ferrarik nem mentek még egyet.
VÉGE A Q1-NEK! A kiesők: Russell, Kubica, Kvjat, Stroll és Perez.
Kvjatot nagyon feltartották a végén, óriási forgalom volt az utolsó percben, ő vesztett rajta ezen.
Nagyon javulnak az idők, most a Kubica-Russell-Stroll-Kvjat sor mellett Albon van bajban, Raikkönen sokat javított. Bottasnak jönnie kell, az első köre nem volt életbiztosítás...
Négy perc van hátra a Q1-ből, a két Williams mellett Stroll, Kvjat és Raikkönen van kieső helyen.
A középmezőnyben eddig a McLaren és a Haas tűnik gyorsnak, de nagyon szoros a küzdelem, az utolsó körök fognak dönteni. Hopp, közben Verstappen a második!
Gasly jól kezdett:
Hamilton javít, harmadik, de Leclerc is javít tovább, növeli előnyét az élen. Tényleg van két, egymást követő gyors kör a gumikban minimum. Vettel közben második, Bottas viszont csak hetedik.
Verstappen elsőre kikapott Gaslytól másfél tizeddel. Jegyezzük fel.
Leclerc az élen 1:04,3-mal közepes keveréken, Hamilton nyolc tizedet kapott tőle. Most beért Vettel, ő három tizedet kapott Leclerc-től és kikapott Gaslytól is.
Hamilton nem tudta jól elengedni Raikkönent, nem tudta eldönteni, hogy merre húzódjon, átgurult előtte a kanyaron, a lehető legrosszabbul jött ki a finn számára.
A három topcsapat hat pilótája egyelőr enem érkezett meg, a többiek már igen.
Elsőre Giovinazzi gyorsabb Raikkönennél két tizeddel, Robert Kubica pedig 2,5 másodpercet kapott...
Elkezdődött a Q1 és azonnal jönnek is az autók, Kimi Raikkönen már mért kört fut.
Már csak három perc és kezdünk!
Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke továbbra is arról beszél, hogy nem jók az idei gumik, a tavalyiak kellenének, akár csak három futamra is, mert hiszen tavaly is ez volt a döntő faktor a bajnokságban. Pedig a témát már elvileg lezárták...
A Haasnál nagyban zajlik a munka, hogy Kevin Magnussen autója elkészüljön...
Nézzük meg röviden, hogy mi is történt a mai, harmadik szabadedzésen:
Qualifying starts v. soon
— Formula 1 (@F1) 2019. június 29.
See who's best placed after final practice #AustrianGP #F1 pic.twitter.com/UmTrIuOpKq
Köszöntjük kedves olvasóinkat élő szöveges közvetítésünkben, rövidesen kezdődik az Osztrák Nagydíj időmérő edzése!