Úgy tűnt, hogy még egy rajtgyakorlatra azért kiküldik a monacóit, de aztán mégis kiszállt inkább az autójából. Csak 25 kört tett meg, míg a napi etalont az élen álló Hamilton jegyzi 46-tal.
Ennyi volt az első monacói esemény élő közvetítése, tartsatok velünk a hétvége hátralévő részében is!
Mi pedig végerdményt is hirdethetünk: Hamilton zárta az élen az első monacói edzést, de mögötte Verstappen és Bottas is egy tizeden belülre férkőzött. A Ferrarik még egy másodpercen belül, Gasly pedig már éppen azon kívül.
A középmezőny legjobbjai között a Renault-k, a fekete zászló után visszatérő Haasok és az Alfa Romeók állnak egymásba fonódva.
Nem nagyon vannak már javulások a köridőkben az utolsó percekben, a használatban lévő gumik már egyre kopottabbak. Leclerc-é annyira szemcsésedett, hogy már hosszabb ideje nem is járt a pályán, és talán már vissza sem tér.
A hétvége első szabálysértését a hazai pályán játszó Charles Leclerc követte el, bokszutcai gyorshajtásért 300 eurós büntetést róttak ki a csapatra.
Hülkenberg Gasly feltartó magatartása miatt panaszkodik: "Szerintem a versenyigazgatónak foglalkoznia kellene ezzel" - javasolt feladatot Michael Masinak.
A Haas annyira örül a nagy visszatérésnek, hogy képeken is megörökítették a pillanatot.
Yes - Romain and Kevin are able to get out for the final 15 minutes of #FP1 #HaasF1 #MonacoGP pic.twitter.com/uC5zGjDtcd
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) May 23, 2019
Az időlista alján ezúttal nem a Williamsek állnak, hanem Stroll Racing Pointja. 4 másodperces lemaradása aligha tükrözi az autó valós tempóját.
Grosjean már kihajtott és Magnussen autója is hasonlóra készül.
A Mercedesek nemcsak a leggyorsabbak, de a legaktívabbak is: a két versenyző együttvéve már nagyjából egy versenytávot belegyömöszölt az autókba.
Na, Grosjean vissza kezd mászni a Haasba, talán még meg tud menteni valamit ebből az edzésből a csapat.
Hamilton és Bottas között az a 72 ezred elég nagy volt ahhoz, hogy beférjen még oda egy Verstappen - a holland 59 ezredre van most a brittől, így második.
25 perc van már csak hátra az edzésből, íme az állás:
És Stroll is megfordult az 1-es bukótérben, elég nagy a sürgés-forgás (főleg a forgás) a pálya nyomvonalán kívül ezekben a percekben.
És Verstappen is a menekülőúton, ő a Mirabeau-ben. Rádión jelezte, hogy nem tudja hátramenetbe kapcsolni az autót, de a segítségére siettek a pályabírók, hátratolták egy kicsit, így már el tudott indulni.
Na de ezalatt Monacóban: előbb Hamilton morgolódott az előtte haladó, számára lassú Kvjat miatt, majd az orosz ki is viharzott az 1-es kanyarban egy elfékezés után. Pár perccel utána Norris is megtette ezt a kerülőt az egyetlen működőképes McLarennel.
Brown most az Indy 500-as fiaskót is magyarázza a Sky Sportsnak, karrierje legnagyobb mélypontjának nevezve, hogy nem tudták kivívni az indulási jogot a versenyre. Elmondása szerint sok "piros jelzést" kapott az elmúlt hetekben a félresiklani készülő projekt miatt, és már sajnálja, hogy nem ugrott rájuk azonnal, mert talán túlságosan is az F1-es teendőkkel foglalkozott. A McLaren ügyvezetőjeként vállalja viszont a felelősséget a történtekért.
Zak Brown pedig egy héten belül második spanyol pilótájának kálváriáját is magyarázni kénytelen (Alonso sikertelen Indy-kvalifikációja után): Sainz már nem is fog kihajtani ezen az edzésen, komolyabb hibát találtak a hajtásláncban.
A bokszutcai riporter, Karun Chandhok jelenti, hogy a Haas garázsában ránézésre némi tehetetlenség látszik, és a versenyzők sem úgy mozognak, mint akik éppen az autóba készülnének visszaülni.
Giovinazzi ment most egy remek 5. időt, mögötte a Toro Rossók a Red Bullokkal vegyülnek, de már 1,5 másodperces hátrány körül.
A Haasok még mindig nem jelentkeztek a korábbi kiintés óta.
Tavaly egészen 1:10,810-ig szorította pályacsúcsot a pole-t szerző Daniel Ricciardo, ettől már csak három tizedre vagyunk, hiszen újabb komoly javítások történtek a mercedesesek részéről, Hamilton 1:12,108-cal visszaállt az élre.
Közben már Bottas az élen 1:12,818-cal, mögötte Vettel és Leclerc fél tizeden belül, és Hamilton is még 1:13 alatt.
Ezt a látványt azért nem lehet megunni, még ha felhős is.
Carlos Sainz neve mellett árválkodik még mindig csak egyetlen installációs kör, akkumulátor-problémát igyekszik elhárítani a McLaren.
A telemetria sem működik a Haasokban, a csapat már dolgozik a problémán, megoldás esetén alighanem visszatérhetnek a pályára, szóval nem jelentette a teljes edzésről való kizárást a fekete zászló.
Hamilton már 1:12,932-vel vezet, mögötte fél másodpercre Verstappen, utána Bottas, aki kicsúszott az imént az 1-es kanyarban, de rutinosan visszafordította az autót.
És a csapat most megerősítette, hogy éppen ez a kommunikációs hiba volt a kiintés oka. Valami komoly technikai malőr történt, hiszen semmilyen módon nem tudta a boksz felvenni a kapcsolatot a versenyzőkkel, amit veszélyesnek minősített az FIA. (A csapat elmondása szerint a célegyenesben belógatott táblák nem bizonyultak elegendőnek.)
Grosjean visszatért a bokszba, Magnussen azonban még pár körig nem, a csapat elmondása szerint kommunikációs hiba lépett fel, ezért nem tudták felvenni a kapcsolatot a dánnal.
Na de nézzük ezt a Haas-ügyet. Rendkívül furcsa, hogy egy szabadedzésen fekete zászlót mutatnak valakinek, még a sokat látott brit kommentátorok sem láttak soha ilyet. Sőt, már versenyeken is általában figyelmeztetéssel kezdenek (ez a fekete zászló narancssárga körrel). A sejtések szerint valami olyan szabálytalanságot találtak az autókon, ami miatt nem maradhatnak a pályán.
Közben Gasly veszítette el majdnem az irányítást a Red Bull felett, de meg tudta fogni a Red Bull hátulját, mielőtt a falnak csúszott volna.
Hoppá, egy felettébb furcsa üzenet a versenyirányítástól: fekete zászló a 8-as és a 20-as autónak, Grosjeannak és Magnussennek!
Már Hamilton az élen, 1:13,636. Mögötte Bottas, Leclerc, Ricciardo, Vettel, Hülkenberg. 16 pilótának van már mért köre, és mindenki járt már a pályán.
Vettelt piros siakban kell keresni ezen a hétvégén, ő is Lauda előtt tiszteleg.
#Vettel‘s Monaco-helmet. Sooo cool! #niki #lauda pic.twitter.com/OWPGFelhFd
— Bianca Garloff (@bgarloff) May 23, 2019
A pálya nagyjából kétharmadát újraaszfaltozták a tavalyi verseny óta, de itt, a közútként használt utakon ez azért sűrűbben megtörténik - és kisebb is a hatása -, mint az épített pályákon.
Na, egyes csapatok ezúttal nem vártak sokat az első mért körökkel. A két Mercedes már az élre is állt, de ebben a pillanatban is javulnak az idők, most Bottas vezet 1:15,489-cel.
A hétvége természetesen a napokban elhunyt Niki Laudára való emlékezésről szól, több csapat is felfestett autójára valamilyen üzenetet a háromszoros világbajnokról.
Alexander Albon Toro Rossója morgott nagyon csúnyán az első körében...
Monaco különleges, de annyira azért nem, hogy itt is mindenki az installációs körökkel kezd. Perez és Russell azért elmentek egy második körre is.
Az első autók már ki is hajtottak az első kóstolóra: Givonazzi, Grosjean, a McLarenek, és jönnek sorban a többiek is.
Kimi Raikkönen túl van élete fotózásán a Kisvakond társaságában, indulhat is az első 90 perces gyakorlás!
Napos napot kívánunk mindenkinek! Monacóban egyelőre száraz az idő, ám elég felhős az idő, és nem kizárt, hogy beköszön egy kis eső is a hétvége folyamán.