És amikor visszatérne a bokszbejárathoz, még ki is kell kerülnie az előtte megpördülő Russellt a Renault németjének.
Köszönjük a figyelmet, kövessetek minket a futam alatt is, és addig is böngésszétek a weboldalunkat!
Ez pedig azt jelenti, hogy Bottas zsinórban a harmadik hétvégéjén szerezte meg a rajtelsőséget! A finn továbbra is elemében van, vasárnap alighanem ismét Hamilton lesz a legfőbb ellenfele.
ÉÉéééés, kicsit antiklimax lett a vége, Bottas, Hamilton, Vettel és Verstappen sem javított második nekifutásra. Leclerc egy kicsit igen, de 5. pozícióján ez nem változtatott. Mögötte Gasly, Grosjean, Magnussen, Kvjat, Ricciardo sorrend alakult ki a Q3 végén.
Jön mindenki az utolsó körére. Leclerc-nek is belefér a második.
Leclerc az 5. helyre jött be, 1:16,6-tal Verstappen és Gasly közé. Közben elég sok kavics hordódott fel a pályára egy szakaszon, ez senki dolgát nem fogja megkönnyíteni a hajrában.
Hamiltonnak több hibája is volt a körén, ezt mutatta a visszajátszás. De vajon van benne annyi, hogy hat tizedes hátrányt ledolgozzon?
Leclerc most hajtott a pályára. Meglátjuk, belefér-e neki még egy bokszkiállás és kerékcsere.
Ehhez képest Hamilton még mindig csak 1:16,0-ig jutott, persze ezzel is második. Mögötte Vettel, Verstappen és Gasly.
A másik 9 pilóta pedig már meg is futotta első köridejét, és Jézus Mária, mit csinált Bottas! 1:15,406-tal fél másodpercet faragott a Q2 végén megfutott pályacsúcsán is!
Leclerc az egyetlen, aki eddig nem hajtott pályára, a szerelők ismét az autója padlólemezének elejét tanulmányozzák.
2013 óta mindig a Mercedesé volt a pole ezen a pályán, és alighanem a hetedik évben is folytatódik ez a sorozat. Elindult a Q3.
A Mercedes viszont a Q2-ben úgy 8 tizeddel jobb köridőre volt képes, mint a második leggyorsabb Ferrari, ami eléggé kétesélyessé teszi a pole-ért folyó csatát...
Búcsúzott Norris, Albon, Sainz, Raikkönen és Perez. A hazai hős egy látványos hibát is vétett, ezért lett csak 13., csapattársával szemben is alulmaradva.
Bottas még javított is a végén egy nagyot csak úgy kedvtelésből: ő az első ember, aki 1:16 alatt autózott Barcelonában: 1:15,924!
A Mercedesek, a Ferrarik és a Red Bullok mögött Grosjean, Kvjat, Magnussen és Ricciardo kerültek még be a legjobb tíz közé.
Leclerc egészen a 12. helyig csúszott, mielőtt ő maga is körbeért volna, de 1:16,7-tel szinte lekopírozta Vettel körét és bejött a 4. pozícióba.
De az utolsó percekre már ismét kint mindenki, leszámítva a 3-4. helyen álló és biztos továbbjutónak tűnő Vettel-Verstappen duót.
A Ferrarinál ellenőriznek valamit Leclerc autójának elején.
Csendes időszak jött az első körök után, pár perce senki nincs a pályán. Grosjean, Leclerc, Magnussen, Sainz és Ricciardo a 6-10. helyen jelenleg.
Vettel 3., a Red Bullok mögötte Verstappen-Gasly sorrendben. Az első négy helyezett továbbjutása már aligha forog veszélyben, de mögöttük sűrűn állnak a többiek.
Leclerc ment gyengét elsőre, csak 1:17,5-öt.
Az első gyorskörök után Hamilton vezet Bottas előtt. 1:16,038 az etalon.
Indul a Q2. Mindenki a lágy keveréken, senki nem próbálkozik a közepessel egyelőre.
Szokás szerint jó nagy hajrát nyomott a mezőny második fele a Q1 végén. A 20. helytől felfelé haladva kiesett Kubica, Russell, Giovinazzi, Stroll és Hülkenberg. A németnek tehát nem sikerült benn maradnia végül, és Stroll sem jutott még idén egyszer sem túl az első szakaszon.
A két Mercedes tovább javított, Bottas már 1:16,979-nél jár! Hamilton még pár századdal Verstappen mögött.
A két Alfa jelenleg csak a két Williamst előzi meg, nem fest jól a helyzet Raikkönenéknek az utolsó percekbe fordulva. De egy-egy gyorskörre még mindenkinek lesz ideje.
Így cipelte körbe a pályán Hülkenberg szárnya Hülkenberget... a német viszont éppen visszahajtott a pályára, van még öt perce, hogy megpróbáljon továbbjutást érő kört futni, remélve, hogy nem sérült nagyon a Renault padlólemeze.
Mögöttük Leclerc, Hamilton, Vettel és még Magnussen is fél másodpercen belül.
Közben zajlottak az esmények az időtáblán, már 17 pilótának van mért köre. Bottas az első 1:17,175-tel, mögötte Verstappen 1:17,2-je váratlanul erős az eddig a Red Bulltól látottak alapján.
A 4-es kanyarban történt a kicsúszás, tényleg minimálisan érintkezett csak a fallal, de a kavicságyon való átszánkázás tovább rontott a helyzeten.
Méghozzá a sárga autó miatt: Hülkenberg orrolt bele a korlátba egy kicsúszás után, de nem volt komoly a becsapódás, a német vissza tudott hajtani a pályára - az első szárnyát az autó alatt cipelve.
Az első mért kör Kubicáé, a második Strollé, és már lobog is a sárga zászló...
Megkezdődött a Q1. 20 pilóta, 18 perc, a végén az 5 leglassabb búcsúzásával.
Russell autójában váltót cserélt a Williams a harmadik edzés végén történt baleset nyomán, ami 5 rajthelyes büntetéssel jár a brit számára. A Williams erejét ismerve viszont jó eséllyel legfeljebb egyetlen rajthelyet fog veszíteni.
Jaj, a Ferrarinál valamit elrontott az a személy, aki a Mission Winnow szponzormatricájának sisakra való felragasztásáért volt felelős...
Napos napot mindenkinek, kezdődik a spanyol időmérő! Továbbra is száraz pályán, mert a tegnap a Pirelli által esélyesnek gondolt eső mégsem érkezett meg a pályára - egyelőre.