Grosjean is gyors a lágy abroncson, negyedik helyre ugrott fel, Magnussent viszont Leclerc tartotta fel.
Folytatás holnap 12 órakor a harmadik szabadedzéssel.
Véget ért a második szabadedzés, íme az eredmény:
A legtöbb megtett körrel, 40-nel most Sainz és Albon rendelkezik.
Figyelemreméltó, hogy a 13. helyezett Lance Stroll 28 kört teljesített úgy, hogy csaknem az edzés felét kihagyta.
Gasly gondoskodott pár izgalmas másodpercről az álmos utolsó negyedórában: a célegyenesben Ricciardo érkezett mögötte nagyobb tempóval, ő azonban levédekezte az előzési kísérletet. Közel volt egymáshoz a Red Bull és Renault.
Negyedóra van még hátra, a csapatok megtankolt autókkal négy-öt másodperccel lassabb köröket teljesítenek, mint legjobb eredményeik.
Danyiil Kvjat az első kanyart nézte el, a sóderes bukótérből tért vissza a pályára.
Nico Hülkenberg az első, aki átlépte a 30 kört a második edzésen. Ehhez képest a két Mercedes 20-22, a két Ferrari 26-27 kört teljesített.
A végsebességek listája szerint jól működik az új Ferrari-motor.
Az edzés állása 60 perc elteltével. Már szinte mindenki versenyszimulációt végez, így a sorrend aligha fog jelentősen módosulni.
Összehasonlíthatjuk Bottas 1:17,284-es köré a tavalyi legjobb körökkel: a második edzés leggyorsabbja akkor 1:18,259 volt, a pole-pozíciós eredmény viszont 1:16,173.
A 8-as kanyar bukóterén újabb pilóta bucskázott át, most Kimi Raikkönenen fogott ki a forduló.
Hamilton közelebb került Bottashoz, most 0,049 a különbség.
Verstappennek problémája van, a motorra panaszkodik, de arra kérik, folytassa etapját.
A két Mercedes át is vette a vezetést, előbb Hamilton, aztán Bottas 1:17,284-gyel.
A két Mercedes is elhagyta a bokszot lágy gumin, hamarosan tőlük is látunk időmérős kört. Egyelőre Bottas 3., Hamilton 6. helyen áll.
A most ötödik helyen álló Magnussen reakciója az iménti feltartásra.
1:17,585 az új leggyorsabb kör Leclerctől. A két Mercedes továbbra sem tette még fel a lágy abroncsot.
Az edzés állása 30 perc elteltével:
A két Ferrari már lágy gumin érkezett, kvalifikációs szimuláción, és megfutották a két legjobb időt: Vettel 1:17,673-at, Leclerc 27 ezreddel lassabb nála.
A többiekhez képest késésben, de megérkezett a két Mercedes is: Bottas az első pozícióban, 1:17,835-tel. Lassú kemény gumis körön Hamilton a 19. pozícióban, a brit megcsúszott gyorskörén.
Kevin Magnussen továbbra is a második helyen, 0,327 másodperccel Vettel mögött.
A Racing Pointnál eközben továbbra is Stroll autóját szerelik. A csapat rövid közleményt posztolt arról, hogy az autóra több régi alkatrész kerül vissza, miután új elemek törtek össze.
A német tovább javít, most 1:18,546 szerepel a neve mellett. A Ferrarin közepes gumik vannak.
1:18,766-ra javított Vettel, mögötte Magnussen, Kvjat és Leclerc a sorrend.
12 versenyzőnek van mért köre, a Mercedes az egyetlen csapat, amely még nem hagyta el a bokszot.
Vettel is feliratkozott, ő már 1:19 alatti legjobb körrel rendelkezik (1:18,989).
Magnussen és Grosjean az elsők, akik mért kört teljesítenek, majd Russell zárkózik fel hozzájuk.
Indul a második szabadedzés, az első tréningen jól szereplő két Haas hajtott legelőször a pályára.
Néhány időjárási adat: a levegő 23, a pálya 40 Celsius fok hőmérsékletű.
Több versenyző számára is problémás volt az első edzés: Stroll az utolsó percben szenvedett balesetet, Verstappen és Bottas autójából is olaj szivárgott. Csapataiknak bőven volt munkája a két edzés közti két és fél órában.
A spanyol versenyen megszokottak szerint számos csapat komoly fejlesztési csomagot hozott a hétvégére. A Ferrari új fejlesztésű motort vet be, az első szabadedzésen azonban csak második-harmadik helyet szereztek. Első nekifutásra Valtteri Bottas autózta a legjobb kört (1:17,951).