DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 29. hétfő
13:08

Russell nem működő DRS-sel hajt vissza a bokszba.

Maradjatok velünk a 16-kor kezdődő időmérő során is, hogy kiderüljön, néhány üres hellyel közelebb tud-e kerülni a Mercedes a Ferrarihoz.

De kicsit érthetőbben így is össze lehet foglalni az erőviszonyokat:

1. Leclerc
2. Vettel
3. senki
4. senki
5. senki
6. senki
7. senki
8. Hamilton

És ez a vége, a Ferrarik és a Mercedesek mögött Grosjean, Hülkenberg, Norris és Verstappen sorakozik.

Hamilton pár századdal gyorsabb Bottasnál, ezzel bejött harmadiknak, de a különbség a Ferrarihoz képest továbbra is a tegnapi képet mutatja. Vettel és Leclerc a végén már nem gyorsultak.

Eljött a leintés pillanata, de még érkezik pár gyorskör.

Na, Bottas az első, aki bejött egy másodpercen belülre a Ferrarikhoz képest. Nyolc tizedre...

A Mercedesek dupla felvezető körrel nyitnak. Hülkenberg feljött a 4. helyre, Ricciardo viszont továbbra is csak a 16.

Most Grosjean jött be harmadiknak, és az utolsó öt percre végre minden egyes autó a pályán! Készüljünk fel egy jelentősebb átrendeződésre.

Na a McLarenek mentek most végre egy-egy gyorsat, de a Ferrarikhoz képest ez még nem gyors, hanem az 1,4 másodperc körüli hátrányban lévők közé sorolja őket. Norris ezzel a 3., Sainz az 5.

De akármi is történt eddig, végül ezúttal is arra a kérdésre lyukadtunk ki, hogy vajon képes lesz-e valaki a Ferrarik nyomába érni?!

Rémesen kihaltnak érződik ma a pálya. Az átlagosan megtett körszám úgy 10 körül lehet pilótánként. Az Alfa Romeók tartanak már 16-17-nél, kicsit próbálva behozni a tegnap elvesztett munkaidőt.

Na jó, ez a kép és felirat eddig a hétvége legviccesebbje. A Red Bull kommentárja a balaklavát éppen felhúzó Sebastian Vettelről készült képhez: "Rejtegetheted, ahogy csak akarod, Sebastian, de akkor is tudjuk, hogy ne borotváltad le."

Senki más nem rukkolt elő még hasonlóan gyors idővel, és már az utolsó negyedórába léptünk. Mindenki más a végére tartogatja a muníciót, vagy úgy is mondhatjuk, hogy a Ferrari dolgozik kicsit eltolt programmal, mint a többiek.

Vettel csak a harmadik szektorban gyorsabb nála, ez pedig nem elég ahhoz, hogy elkapja: a német 1:29,7-tel besorol másodiknak.

Na, ez már hasonlít valamire, leginkább egy gyors F1-es köridőre Bahreinben: Leclerc 1:29,569-cel repül az élre, 1,4 másodperccel gyorsabb, mint eddig ma bárki.

Na, most lehet számítani egy komolyabb sziporkázáshullámra, többek között a Ferrarik is érkeznek friss lágyakon.

Nagyon vakmerőek ma a bahreini pályabírók, most egy másik is kiszaladt fölszedni pár elhullajtott karosszériadarabot.

Na, megjött Verstappen is, aki tulajdonképpen félórásra rövidítette saját szabadedzését, és 1:30,959-cel átvette a vezetést.

Perezt bal hátsó defekttel szólították vissza a bokszba.

Mindenesetre itt a félidő, szóval mutatjuk az állást.

EasyCapture1_8

Pénteken 1:28,846 volt Vettel etalonja, igaz, az már sötétben, az autók pedig itt az akkori viszonyokhoz vannak optimalizálva.

És Hamilton 1:31,016-tal az élen. Hihetetlen, de még mindig nem sikerült túllépni ezen az 1:31-en.

Bottas javított 1:31,111-re, most jön első gyorskörével Hamilton... A Ferrarik eddig használt lágyakon voltak kint, aminek köze lehet ahhoz, hogy nekik valamivel kevesebb maradt belőlük péntek után, mint a fő riválisoknak.

Bottas 1:31,169-cel az élre állt, Hamilton most hajtott ki a bokszból. Hirtelen már 12 pilótának van mért köre, de senkié sem igazán látványos.

Az idéntől bokszutcai riporterré előlépett korábbi versenyző, Karun Chandhok megtudta az Alfa Romeótól, hogy tegnapi vízszivárgási gondjaikat mára teljesen maguk mögött tudják, mindent megoldottak.

Giovinazzinak volt egy nagy mentése egy megcsúszás után. Ez a fő látványosság, hiszen más akció nem nagyon akart eddig történni. Bár most végre többen is kihajtottak a pályára, köztük az első Mercedes, Bottas is megjelent.

Megjöttek a pályára az Alfák és Ricciardo, de az ő első köridőik is lassabbak a Ferrarikénál.

Itt egy pillanatkép az imént említett látványos szemétszedésről.

A Red Bullok, a Mercedesek és a Racing Pointok semmijüket nem dugták még ki a bokszból a mai nap során.

Na jó, Leclerc-é is 1:31, ráadásul egy tizeddel gyengébb csapattársáénál. Ez még csak bemelegítés a Ferrariktól, amelyek installációs kör nélkül vágtak bele a munkába, míg a többség most még a bokszban van.

Vettelé az első mért idő, 1:31-gyel kezdődik, de be sem fejezzük, mert ennél sokkal jobbak fognak érkezni nagyon hamarosan.

Közben egy pályabíró Usain Bolt által ihletett sprintet tolt le az aszfalt közepéig, ahol fölkapott egy törmelékdarabot, majd ugyanazzal a lendülettel vissza is szaladt a fedezéke mögé.

A Racing Pointnál viszont nem sietnek, az alábbi képpel is illusztrálják, ahogy Sergio Perez vár. Mivel az időmérő és a futam is sötétben fog zajlani, még kicsit időznek, hogy a pályaviszonyok legalább egy kicsit jobban közeledjenek az akkor tapasztalhatókhoz.

Installációs körökkel kezd a mezőny, tízen hajtottak eddig a pályára.

Az Alfa Romeónak bőven van mit behoznia, a pénteki második edzés nagy részét mindkét autó a bokszban töltötte technikai probléma, vízszivárgás miatt.

Megkezdődött az edzés, Giovinazzi Alfája az első autó a pályán.

A pénteki előrejelzések még 60% valószínűséget adtak az esőnek szombat délutánra. Most viszont már egyre inkább úgy fest, hogy ez nem fog bekövetkezni, a csapadék ugyanis valamivel korábban, szombat éjjel megérkezett - és természetesen már semmi nyoma itt a sivatagban épült pályán.

Pénteken a Ferrari úgy csinált, mint a Mercedes Ausztráliában: mindenkit lehagyott a két szabadedzés során. Vajon ma beigazolódik, hogy tényleg fordult a helyzet, vagy ismét fordul, és mégsem fordul?

Ahogy falun mondják, jó nagyot kívánunk, kezdődik a Bahreini Nagydíj harmadik edzése (ezt a második mondatrészt már általában nem mondják).