Úgy tűnik, az FIA engedélyezte a Mercedesnek, hogy az 1-est ragasszák fel Hamilton autójának orrára, ami az egész hétvégén ott marad majd. A brit azonban a nevezési listán ezen a hétvégén is 44-es számmal szerepel.
Mercedes confirms @LewisHamilton has been given permission to run #1 on his nose at the final race of the season because he is world champion. Still #44 on the entry lists etc #F1 #AbuDhabiGP
— Luke Smith (@LukeSmithF1) 2018. november 23.
...Max Verstappen elsőségével ért véget az Abu Dhabi Nagydíj első szabadedzése. Mögötte Ricciardo, Bottas, Hamilton, Ocon, Magnussen, Raikkönen és Vettel a sorrend.
Tartsatok velünk a második edzésen is, ami 14 órakor startol, ha Magyarországon vagyok, 15-kor, ha Romániában, és 13-kor, ha Londonban...
Az állás már nem változott, nem nagyon próbálkoztak már igazán erős körökkel az utolsó 10-15 percben. Mindez pedig azt jelenti, hogy...
Jaj, már le is pergett az idő, rögtön jön az érzékeny búcsú ideje, kezdhetjük lengetni a nedvesre sírt ruhazsebkendőt egymás felé. De előtte még Carlos Sainz kipördült, majd visszaállt.
Ez nem a Pirelli legújabb őrült gumifestése, hanem a hőkamera képe. Mennyire melegszenek fel a gumik menet közben? Egy ilyen jobbos kanyarban a baloldali abroncsok kapják a nagyobb terhelést, így itt azok melegszenek jobban.
Előhúzott egy érdekes statisztikát a Sky Sports: miben emelkedik ki Raikkönen, Magnussen és Perez az idei mezőnyből?
Ők az egyedüliek, akik nem kaptak még semmiféle rajtbüntetést a szezon során.
Sainznak szólnak, hogy jön szétfelé a kerékvető a 20-as kanyarban, ne nagyon menjen rá. Most mutatja a visszajátszás, hogy a legkülönfélébb pilóták mind ráhajtottak az edzés során, ennek nyomán kezdett el amortizálódni. Mondjuk valószínűleg a mezőnyből kevesen bánnák, ha végül szétporladna az az akadály.
Bottas átvette a legtöbb kört megtévő pilóta posztját Kubicától. Most mindenki lassabb időket megy, mint korábban: a Mercedesek a 3-4., a Ferrarik pedig a 7-8. helyen.
És Riccardo jött fel a második helyre, fél másodpercen belülre Verstappenhez képest. Red Bull 1-2.
Ocon így szaggatta.
Elemükben vannak a Force Indiánál: "Amikor azt mondtuk a srácoknak, hogy menejek ki és szaggasság fel a pályát, nem szó szerint gondoltuk..." - reagálnak Ocon iménti megjegyzésére.
When we told our guys to “go out and rip the track up”, we didn’t mean that literally... #AbuDhabiGP
— Racing Point Force India F1 (@ForceIndiaF1) 2018. november 23.
Bottas javított nemrég és feljött a második helyre, így is majdnem egy másodperc a hátránya Verstappenhez képest. Ocon friss 5. és Magnussen 6. helye lehet most szemöldökfelhúzó hatású.
Ocon jelezte a rádión, hogy darabok kezdenek felválni a 20-as kanyarban elhelyezett magasított kerékvetőről, amit már többen is megpusziltak az elmúlt órában. A kamera ráközelítéséből látszik is, hogy a francia nem beszél félre.
Félresikerült a Force India legutóbbi Twitter-posztja. "Checo elrugaszkodása gyorsabb volt, mint arra számítottunk." Amire beszállt a Renault profilja is: "Lassabban kellene mennie. Mondjátok meg neki. A közösségi média fontos dolog."
Checo’s getaway was quicker than we anticipated. #AbuDhabiGP pic.twitter.com/IAnFoZhljW
— Racing Point Force India F1 (@ForceIndiaF1) 2018. november 23.
Verstappennek is volt egy Bottasénál is ijesztőbb pályaelhagyása. De még mindig ő járt jobban az elmúlt percekben a Red Bullnál, Ricciardo ugyanis csak azt nézhette, ahogy autóján szerelési munkálatok zajlanak a garázsban. De most már készülődik az ausztrál.
Bottas szétnézett jópár méterrel a pálya vonalán kívül is, ami szinte egybeesett azzal, amint Hamilton épp az autója viselkedésére panaszkodik.
Kubica mindenesetre a legaktívabb eddig az edzésen, 18 megtett körnél jár.
Azért bármilyenek is a körülmények és bármit is hozzon a jövő, valahol fájó Alonsót és Kubicát jelenleg a tabella utolsó két helyén látni. A két barát tíz évvel ezelőtt még egy pókerparti közepén okkal bízott abban, hogy a következő évtized kettőjük élen való csatájáról fog szólni, és ugyebár könnyen csapattársak is lehettek volna, hiszen a lengyelnek előszerződése volt a Ferrarival 2012-re. Máshogy alakult...
Verstappen tudott jelentős mértékben javítani, 1:38,491-re javította az etalont a holland.
Most már változatosabbak a gumiválasztások: Verstappen hiperen, Hamilton ultrán, Bottas szuperen hajtott ki.
Akárcsak egy focimeccsen, 45 perc után, némi pihenőt követően kezdődik a második félidő.
Grosjean néhány rajongójának a nevét viseli a sisakján, akik elég szerencsések voltak ahhoz, hogy felkerüljenek rá.
Az edzés félideje éppen megfelelő arra, hogy a hangya Holdra szálljon, meg arra is, hogy vessünk egy pillantást az állásra.
Na, most megint csend honol a pályán. "Gumivisszaadási idő" van ilyenkor, az első edzés 40. percénél.
És igen, ne feledjük: ez a hétvége az utolsó esély Verstappen számára arra, hogy minden idők legfiatalabb F1-es pole-pozíciósa legyen. A jövő évi szezonnyitó idejére már idősebb lesz, mint Vettel volt a 2008-as Olasz Nagydíjon. Azért amikor 2016-ban átült a Red Bullba, kevesen gondolták volna, hogy nem dönti meg ezt a fiatalsági rekordot is a holland.
Már csak Vandoorne adós a mért körrel. Kubica a 19. helyen áll, 3,7 másodperc lemaradással Verstappenhez képest.
Itt az "Ericsson a falban" című műalkotás.
Verstappen átvette a vezetést 1:39,287-tel. A holland nem bánna egy kis kárpótlást eredmény terén a két héttel ezelőtti interlagosi győzelem elvesztése után, viszont nem olyan egyértelmű, hogy itt is az első helyért harcolhat-e majd a Red Bull.
Igen, a visszajátszásból látszik, hogy a svéd az 1-es kanyar kijáratánál csúszott meg, és a belső falnak koccanva kárt tett a Sauber első szárnyában. Tovább tudott végül menni, halad a boksz felé.
Ericsson autója a szalagkorlát felé fordulva áll a pályán...
Ha van eredménylista, ami az ég világon semmit nem számít, akkor az az első szabadedzés csúcssebességeinek rangsora az első 30 perc után. De attól még jó Kubica nevét az élen látni valahol!
Közben befutott már egy rakás mérvadó kör. Hamilton vezet most 1:39,576-tal, mögötte Ricciardo, Bottas, Verstappen és a Ferrarik.
Ilyen különleges kameraállásból is figyelhetjük majd a búcsúzó Alonsót a hétvége folyamán. Bár biztosan vannak, akik ironikusan megjegyeznék, hogy a karrierjét egyáltalán nem tükrözi az a kép, hogy itt most glória van a feje felett.
A 20-as kanyarban, a célegyenesre való ráfordító előtt egy hosszú, magasított kerékvetőt helyeztek el a külső íven, elrettentve a pilótákat attól, hogy szélesen forduljanak. Carlos Sainz most ráhajtott, de végül ő is elrettent.
A három legpuhább gumi van használatban a hétvégén: a hiper-, az ultra- és a szuperlágy. Eddig a hiper a legnépszerűbb választás a mezőnyben.
Tavaly 1:36,231 volt a finn pole-pozíciós köre, ehhez lesz majd érdemes viszonyítanunk a hétvége során.
Közben befutott az első mért idő, Valtteri Bottas 1:55-ös körrel poroszkált végig a pályán.
És még egy kis Hamilton: ugyebár felmerült Interlagos óta, hogy a már ott sem tökéletesen működő motort talán ki kell majd cserélni az autójában, ami rajtbüntetéssel járna számára. Most még a régi motor van a Mercedesben, a pénteki nap végén elemzi ki a csapat, hogy mit tegyenek.
Abu Dhabi időjárását illetően nem tudunk meglepetésekről beszámolni: a levegő hőmérséklete 29, az aszfalté 43 fok. És ez pont nem az az évi egy nap, amelyiken esni szokott az eső.
De vissza a pályára: mindenki teljesítette már installációs körét, Raikkönen rögtön hármat is. Most Vandoorne kivételével már mindenki ismét a bokszban van.
És aranyozott sisakja is van Hamiltonnak. Már-már olyan hangulatot áraszt ez az egész, mintha a britnek ez lenne az utolsó F1-es hétvége, pedig jelen ismereteink - meg a további két évre érvényes szerződése - szerint nem.
És itt van valami, amit már nagyon régen nem láttunk, egész pontosan 2014 óta. Visszatért az 1-es rajtszám a mezőnybe! A Mercedesnél felragasztották az 1-est a bajnok Lewis Hamilton autójára (aki tavalyi bajnoki címe nyomán az egész szezonban használhatta volna, de rendszeresen a 44-est választja inkább). Ez most inkább csak kísérleti, ünnepi jellegű, hiszen az autó hátulján továbbra is a 44-es látható. Reméljük, az FIA nem fog morogni a kettősség miatt...
Verstappen Red Bullja komoly aerodinamikai mérőműszert cipel a hátulján, a bal hátsó kerék mögött. Hát igen, ez az edzés már talán jobban szól a 2019-es szezonra, mint a vasárnapi futamra való felkészülésről.
Jó végre Kubicát igazán boldognak látni. A lengyel idei harmadik szabadedzését teljesíti, Barcelonában és Spielbergben kapott még lehetőséget az első gyakorláson.
Hands up if you’re ready for #FP1
— WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) 2018. november 23.
This man certainly is #AbuDhabiGP pic.twitter.com/UG9mz2Y93r
Meg is kezdődött az edzés, Raikkönen és Ericsson hajtottak elsőként a pályára.
Robert Kubica és Antonio Giovinazzi is lehetőséget kapnak erre az első másfél órára, Szergej Szirotkin és Charles Leclerc voltak kénytelenek átadni a helyüket.
Napsugárral gazdagon átitatott napot kívánunk mindenkinek! Bár Abu Dhabiban eltolt időbeosztással (hogy sötétedésbe nyúljanak a hétvége egyes eseményei), de Magyarországon a régi hagyomány szerinti 10 órakor startol a szezon utolsó versenyhétvégéjének első szabadedzése. Kövessétek velünk, mert néhány nem megszokott névvel is találkozhatunk a pályán, akik 2019-ben már állandó tagjai lesznek a mezőnynek.