Elérkeztünk a "negyven perces szünethez", mindenki visszatért a bokszba és átadja a gumikat a Pirellinek - kisebb pihenő van jelenleg.
Vége! Köszönjük a figyelmet, rögtön jövünk az összefoglalóval, folytatás pedig 21:00-tól a második szabadedzéssel!
A McLaren bokszgyakorlattal zárja az edzést:
No hát nagyjából ennyi volt az edzés, Red Bull 1-2, Renault 3-4, Mercedes 5-6 és Ferrari 7-8 - a legjobb tízbe még Hartley és Latifi fér be. Grosjean közben engedélyt kap a bokszba való visszatérésre, nem kell tovább szenvednie.
Grosjean is erről beszél, szerinte olyan érzés, mintha vizes pályán vezetne...
Borzalmasak a körülmények, Hartley is arra panaszkodik, hogy "srácok, darabokra hullik a gumi" - nagy az elégedetlenség a pilóták körében, de talán a második edzésre már jobb lesz a helyzet, a pályának javulnia kell.
Verstappen minden bizonnyal behúzta ezt az edzést.
Hamilton a motorgondjai ellenére javított és Bottas előtt van, de ez most csak az ötödik helyre elég.
Kicsit elcsendesült a pálya, nem viszik túlzásba ezt a gyakorlást a csapatok - egyelőre csak Brendon Hartley és Szergej Szirotkin lépte túl a húsz megtett kört.
Pierre Gaslynál egyébként motort cserélnek, ő mért kör nélkül "teljesíti" ezt a szabadedzést.
Latifi közben megelőzi Perezt és befér a top tízbe, jól teljesít ezen a gyakorláson a Force India tartalékja.
És már csak alig több mint negyed óra van hátra az edzésből. Ez eddig Red Bull 1-2-nek tűnik, de utánuk is a gyári Renault-k következnek, úgy fest, hogy bírja a mexikói körülményeket a franciák motorja.
Ricciardo is javít, de még így is majdnem fél másodpercre van Verstappentől. Hol vannak a Ferrarik?
Végsebességek:
Hamilton ismét a motorerőre panaszkodik, a csapat annyit válaszol, hogy "majd megbeszéljük".
Verstappen! 1:16,6-os kör a hollandtól, egy másodpercet ad az eddig vezető csapattársának és az élre áll!
Hamilton egyelőre nagyon nem találja a ritmust, csúszkál alatta a Mercedes, Bottas simábban és pontosabban vezet.
Ricciardo javít is, 1:17,7-tel áll már az élen.
Nico Hülkenberg felugrik a harmadik helyre, Sainz a negyedik, de Ricciardo is nagy körön van.
Dupla Wolff:
Hamilton a csökkenő motorerőre panaszkodik... mi van a Mercedesszel?
Hamilton a csökkenő motorerőre panaszkodik... mi van a Mercedesszel?
Itt állt rossz irányban Raikkönen:
Raikkönen az ultralágy keveréken tudott javítani, úgy fest, hogy ez jobban működhet ezen a hétvégén.
A finn visszatért a pályára, baj nincs, a hatos kanyarban húzták ki alóla a szőnyeget.
Hoppá, Raikkönen megpördült.
A két McLaren visszatért, de most már Raikkönen, Giovinazzi és Hartley is a pályán. Újrakezdődik.
Egyébként a mezőny elejében mindenki a hiperlágyakat próbálta ki, de mindenki elégedetlen velük.
Úgy nagyjából mindenki arra vár, hogy majd a másik letakarítja a rendkívül koszos pályát, úgyhogy idegőrlően eseménytelen percek ezek...
Még mindig nem történik semmi, úgyhogy nézzük csak meg ezt a Ferrarit:
Amíg várunk, itt a friss eredménylista:
Sainz is a hiperlágyakra panaszkodik: kilenc kört tett meg velük és szerinte nullára írhatók már...
Nincs megállás, folyamatosan gyorsulnak a pilóták, Ricciardo már közben 1:18 alatti idővel áll az élen.
Hamilton rendet tesz, 1:18,2-vel az élen, így állunk most:
Ricciardo 1:18,7-tel második, Bottas 1:18,8-cal harmadik nyitásképp.
Verstappen 1:18,5-tel az élen, kilenc tizeddel javította meg az eddigi legjobb kört.
Rohamosan javul a pálya, folyamatosan jöhetnek a jobbnál jobb körök, a Mercedes és a Red Bull pedig még csak most kezdi meg az érdemi munkát.
Közben Perez 1:19,4-gyel átveszi a vezetést és Carlos Sainz is megelőzi a Ferrarikat, feljön a második helyre.
Vettelre várva...
Vettel szerint semmi értelme a hiperlágy gumiknak, hat kör alatt teljesen elhasználódtak.
"Bajszot" visel a Renault:
Furcsa hangokat hoz a szél, amikor elzúg egy Toro Rosso - valamit kalibrálnak még a Hondánál...
Raikkönen kicsit lecsúszott a pályáról és elég sok port hordott fel rá - a finn elfékezte a gumiját.
Vettel egy tizeddel megveri Raikkönent, mindketten használt hiperlágy gumikon vannak kint. A többieknek még nincs idejük...
Hamilton a dolgát végzi:
Kimi Raikkönené a nap első mért köre, 1:19,798.
Valtteri Bottas nem izgulja túl...
Norris és Gasly megunta az eseménytelenséget, ők jönnek vissza.
Érdekes módon mindenki megfutotta az installációs körét (a kér Mercedest leszámítva) és mindenki a bokszban ücsörög...
Ricciardónak gondjai akadnak a DRS-ével, nem nyílik ki a szárny, amikor kellene.
A helyi hős:
Kimi Raikkönen és Max Verstappen is új padlólemezt tesztel, a csapattársaik a régieket használják. A két megoldás a helyszíni megfigyelők szerint nagyon hasonlít egymásra.
A Honda visszarakta az előző specifikációt erre a hétvégére, ami jóval gyengébb motor, mint a legfrissebb.
Nem egyforma gumikon jött a két Williams:
Lance = Purple Boots
— WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) 2018. október 26.
Sergey = Red Boots
Let’s get to it #F1ESTA #FP1 #MexicoGP pic.twitter.com/fE7AhkL2HX
Alig öt perc telt el és már csak a két Mercedes, valamint Sergio Perez nem járt a pályán, igaz, mért köre egyelőre senkinek sincs.
A McLarenek akcióban:
Érdekes kérdés, hogy az erőforrások hogyan működnek ezen a magasságon, hogyan tudják őket hűteni, mennyire lehet őket feltekerni.
Nincs meleg, a levegő 18, az aszfalt 25 Celsius-fokos.
Azonnal "kirontottak" a pályára kilencen, köztük Sebastian Vettel is.
Csapjunk bele!
Nem minden autóban a "tulajdonosa" ül:
- Fernando Alonsót Lando Norris váltja
- Charles Leclerc helyett Antonio Giovinazzi ül a Sauberben
- Esteban Ocon helyét Nicolas Latifi foglalja el
Rögtön kezdünk:
Csak hogy tisztázzuk:
Köszöntjük olvasóinkat, rögtön kezdődik a Mexikói Nagydíj első szabadedzése. Az alábbi képeket alighanem csak itt lehet elkészíteni...