DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
16:15

No, ez volt a Szingapúri Nagydíj, zárjuk élő közvetítésünket, de maradjatok továbbra is a Formulával, hiszen sorjáznak majd a nyilatkozatok - amúgy pedig folytatás két hét múlva Szocsiban!

Vettel: "Összességében nem volt meg a versenytempónk, az elején próbáltunk agresszívek lenni, utána pedig más gumikon futottunk".

"A csúcssebességünk nem volt túl jó, de a stratégiánk igen, így visszajöttünk a második helyre" - így értékelt Verstappen.

"Nehéz futam volt, örülök, hogy vége, Max szép csatára késztetett" - mondta el Hamilton az interjúkat készítő Coulthardnak.

Szép kis helyre parkolt be Hamilton...

 

"Fantasztikus hétvége volt végig!" - mondták a rádión a britnek. Valóban, az a tegnapi időmérős kör volt a mostani győzelem alapja.

Hamilton 69. nagydíjgyőzelme ez karrierje során, és komoly lépést tett ötödik vb-sikere felé is, hiszen ezzel 40 pontra nőtt a fórja Vettellel szemben.

Mögöttük is maradt a sorrend: Bottas a negyedik, Raikkönen az ötödik, Ricciardo a hatodik. Alonso a "best of the rest", az első tízbe pedig Sainz, Leclerc és Hülkenberg fért még be.

És nincs már több fordulat: Lewis Hamilton negyedik győzelmét aratja a Szingapúri Nagydíjon! Verstappen a második, Vettel a harmadik.

Közben megkezdődött az utolsó előtti kör, Hamilton győzelmét semmi sem veszélyezteti.

Bottas és Raikkönen a körúti dugóban, ez még esetleg variálhat valamit kettejük között.

Mutatjuk is képen:

 

Ahol még lehet változás, az a két finn csatája a negyedik helyért. Ricciardo egy pillanatra eltűnt mögülük, de most újra két másodpercen belül hozzájuk képest.

Hamilton és Verstappen között a különbség folyamatosan ingázik három és négy másodperc között, de már csak hat kör van hátra, aligha lesz itt már változás.

Magnussené a leggyorsabb kör. Ha kellett volna fogadni arra, milyen mondat nem fog elhangozni írásban a mostani élő közvetítés alatt, ez az egyik fő esélyes lett volna.

A forgalom megint komoly szerepet játszik a különbségek alakulásából, Verstappen ismét bejött három másodperc alá. A Bottas, Raikkönen, Ricciardo trió pedig teljesen együtt. Tíz kör még.

Az első három helyen nincs komoly csata, Hamilton már négy fél másodperccel vezet Verstappen előtt, őt hét és félre követi Vettel. Raikkönen viszont egy másodpercre csak Bottastól, a két finn mögött pedig ott várakozik Ricciardo is.

És meg is kapja Szirotkin a maga öt másodpercét.

Perez a büntetése után immár harmadszor előzi meg Szirotkint - akit pedig vizsgálni kezdtek Hartley iménti leszorításáért.

Egy érdekes fejlemény: Fernando Alonso megfutotta a leggyorsabb kört. A spanyol egyébként parádés versenyt fut, a három nagycsapat pilótái mögött a hetedik helyen halad a McLarennel.

Újabb szankció: Grosjean kap öt másodpercet Verstappen feltartásáért. Közben pedig Sainz némi csikicsuki után megelőzte Ericssont.

Most vagyunk a táv kétharmadánál, Hamilton három és fél másodperccel vezet Verstappen előtt, Vettel hátránya további négy szekundum.

Perez megkapja az áthajtásos büntetését a Szirotkin-esetért, de az iménti feltartókat is vizsgálgatják.

Tényleg nem sokon múlt, hogy Verstappen elkapja Hamiltont, de máris újra három másodperc fölé hízott Hamilton fórja.

Hamilton és Verstappen is őrülteknek nevezte Grosjeant és Szirotkin, itt képen is az iménti szoros szituáció:

 

És Verstappen rá is esik Hamiltonra, elképesztő! Grosjeanék egyáltalán nem törődtek velük.

Hamilton nagyon sokat is bukik Verstappennel szemben, ez is fontos lehet még.

Közben az élmezőny utolérte a középmezőny végét, ahol elképesztő csaták zajlanak, ez még itt érdekes lehet.

Perezt vizsgálja is a felügyelőség, jár is majd az elmarasztás a mexikóinak alighanem.

GIF az esetről:

 

Nem egészen világos, mit akart itt Perez...

 

És ütközésig fajult Szirotkin és Perez csatája, defekt a mexikóinál! Hülkenberg pedig kapásból megelőzi az oroszt - így kellett ezt volna csinálni...

Miközben Perezéket nézzük, Hamilton az élen továbbra is öt másodperccel vezet Verstappen előtt, Vettel hátránya további három és fél szekundum.

Szép csata, kár, hogy a 13. helyért zajlik...

 

Perez még mindig szenved Szirotkinnal, már a rádión is panaszkodik a mexikói, tényleg eltolta ezt a taktikát a Force India.

És akkor az élmezőnyből utolsóként Ricciardo is megejti a kerékcseréjét, mivel közeledünk a féltávhoz, ő már ultralágyat kap. Így Hamilton visszavette a vezetést, előnye négy és fél másodperc Verstappen előtt, őt két és félre követi Vettel.

Képen az előzés:

 

Közben Gasly és Leclerc csatázott egy szépet a kilencedik helyért, amelyet immár a leendő ferraris monacói birtokol.

Ricciardóval közlik is, hogy néhány helyen csepeg az eső, de nem várható komolyabb csapadék. Pedig földrajztanulmányainkból úgy rémlik, hogy ha ezen a tájékon esik, akkor biza' esik.

Egyes kameraállásokból úgy tűnik, hogy bizonyos pontokon erősödik az eső - érdekes...

Perez kínlódik az egyik Williams megelőzésével: "Nem tudom, miért raktatok erre a taktikára" - panaszkodik a mexikói.

Máris javítjuk magunkat: mivel Vettel volt az első kiálló, ő természetesen nem vezetett.

Raikkönen a bokszban, ő már lágyat kap a Ferraritól, ellentétben Vettellel. Így most Ricciardo vezet - ha nem tévedünk, akkor elvileg ezzel a három élcsapat összes pilótája állt az élen ezen a versenyen, de lehet, hogy elszámolunk valamit.

Közben amúgy Raikkönen vezet Ricciardo előtt, de ők ketten még nem jártak a bokszban, a mögöttük érkező Hamilton, Verstappen, Vettel, Bottas négyes igen.

Vettel szerint nem fogják végigbírni az ultralágyak a Ferrarin. Rossz taktikán a Ferrari?

Egész pontosan ennyire volt szoros:

 

"Yesss!" - kiáltotta Verstappen a rádióba. Elképesztően szoros volt ez Vettellel!

Verstappen a bokszban, lágy gumikat kap a holland, akárcsak Hamilton. És pont bejön Vettel elé, visszaveszi a rajtnál elveszített pozíciót a Red Bull-os!

Vettel megelőzi Perezt, de azért így is értékes időt bukott Hamiltonhoz képest. Bottas pedig valóban bejött a bokszba, Raikkönen viszont nem. És akkor a kérdés: meddig tud és milyen tempóban kint maradni Verstappen?

Vettel némileg beragadt Perez mögé. ez Hamiltonnak kedvezhet. Közben pedig jön Bottas és Raikkönen is?

Hamilton jött is a bokszba rögtön, ő viszont a lágy gumit kapta! De így is marad Vettel előtt, Verstappen pedig átvette a vezetést nyilván.

"Adj bele mindent!" - közlik Vettellel. Kulcspillanatok a versenyen.

És Vettel jön először a bokszba, ultralágyat kap a német. Hetediknek jön vissza a Ferrari. Na vajon reagál-e a Mercedes?

Hamilton nagyon rákapcsolt, már három másodperccel vezet Vettel előtt, a versenyben futott leggyorsabb kört is megdöntötte már a brit.

Itt a radarkép, ha valaki olvasni tud belőle:

 

Közben pedig a különbségek elkezdtek megnőni, most már nagyságrendileg két-két másodperc a differencia az autók között. Lassan jöhetnek tényleg a bokszkiállások.

Hopp-hopp, elkezd szemerkélni az eső! Na ez milyen fordulat lenne!

Hamilton azt üzente, hogy fogynak az abroncsai, ezt persze közölték Vettellel is, aki azonnal rávágta: "Nem hiszek neki!". Megy ám a csata a két négyszeres vb-első között!

Izgalmas taktikai csata kezd kibontakozni - ki lesz az első, aki kiáll kereket cserélni?

Az első hatos kezd első ötössé olvadni: Ricciardo apránként szakad le az előtte haladó Raikkönenről, már két és fél szekundum az ausztrál lemaradása.

Hamilton azért leggyorsabb körökkel tartja a távolságot Vettelhez képest, a képen az is látszik, nagyjából milyen távolságból követik egymást:

 

Innentől kezdve az lesz a legfontosabb kérdés, hogy ki meddig tudja életben tartani a hiperlágy gumikat - és aki legtovább kint marad a pályán, milyen tempóban és hány kört tud még rápakolni a többiekre.

Közben egyébként eldőlt, hogy senkit nem büntetnek az Ocon-Perez rajtbalesetért.

Szépen beállt a vonat, az első hat helyezett bő öt másodpercen belül még!

Ennél az egy másodpercnél azonban nem tud jobban elszakadni Hamilton, Vettelre pedig olykor elég komolyan megérkezik Verstappen. Most már a DRS-t is használhatják a versenyzők.

Hamilton egy kör alatt egy másodperc fölé növelte az előnyét, mögötte nagyjából hét-nyolc tized a különbség az autók között.

Az ötödik körben újraindul tehát a verseny, nincs előzés az élen: Hamilton, Vettel, Verstappen az első három.

Verstappen: "Megint üresbe kapcsol" - nem múltak el a Red Bull motorgondjai... És közben jön be a safety car a bokszba!

A safety car még mindig pályán, mögötte Mercedes, Ferrari, Red Bull sorminta az első hat helyen: Hamilton, Vettel, Verstappen, Bottas, Raikkönen, Ricciardo. Közben Szirotkin a bokszban, az első szárnyára ragadt fel egy elem a baleset után.

Alonso fedélzeti kamerájából Ocon balesete:

 

Emlékezzünk meg Vettel előzéséről is, roppant fontos lehet ez akár a bajnokság, de a futam szempontjából mindenképp: közvetlenül Hamilton mögött így a ferraris.

Képen mindez:

 

"Nem volt elég hely, nem is igazán láttam" - mondta Perez a rádión. Vizsgálják a történteket a felügyelők.

Ocont éppen saját csapattársa, Sergio Perez rakta bele a falba - újabb házon belüli ütközés a Force Indiánál!

És rajt! Az eleje simán megúszta a rajtot, marad a Hamilton, Verstappen, Vettel sorrend - de csak néhány kanyarig, mert a német megelőzte a hollandot! Hátrébb Ocon a falban, biztonsági autó!

Állnak fel az autók a rajtrácsra... Lássuk akkor!

Elindult a felvezető kör, most már senki ne menjen sehova!

Reméljük, a perceken belül induló futam legalább olyan izgalmas lesz, mint amilyen csodálatos ez a látkép!

 

Szingapúr egyébként a Mercedes mumuspályájának számít annak ellenére, hogy a turbóérában csupán egyszer nem az ő pilótájuk nyert - tavaly Hamilton sikeréhez persze Vettel, Verstappen és Raikkönen emlékezetes rajtbalesete is kellett.

Két hete Monzában rendkívül gyors és időben rövid volt a futam, Szingapúrban viszont rendre előfordul, hogy a kétórás limit lép életbe - már csak azért is, mivel eddig az összes itteni nagydíjon pályára kellett küldeni a biztonsági autót.

Annak ellenére, hogy Hamilton indul az élről, nem biztos, hogy ő a favorit: a pénteki versenytempók alapján a Ferrarik és még akár a Red Bullok is erősebbek lehetnek nála - más kérdés, hogy utcai pályáról lévén szó a pozícióelőnynek nagyobb jelentősége van, mint máshol.

Érdekes kép a rajtrácsról: a Red Bull szerelői igyekeznek felszárítani a biztonsági autóból kifolyt folyadékot, ami pont Max Verstappen rajtkockáját érinti - nyilván nem Hamiltonét, elvégre a safety car is egy Mercedes (hogy némi összeesküvés-elméletet szítsunk!).

 

Szól a himnusz a helyszínen:

 

Ami a világbajnoki összetett állását illeti: Hamilton 30 ponttal vezet Vettel előtt, s bár még hat futam ezt követően is lesz a szezonban, a ferrarisnak mindenképp el kellene kezdenie a közeledést mercedeses riválisához, ha szorossá akarja tenni az idény végét.

Ha pedig valaki ide kattint, azt is láthatja, milyen sorrendben, de a lényeget itt is leírjuk: Lewis Hamiltoné a pole, mellőle Max Verstappen indul, míg Sebastian Vettel "csak" a harmadik helyre kvalifikálta magát.

Mint az látható, a mezőny már a rajtrácson:

 

Ez az F1-es naptár egyetlen igazi éjszakai versenye, hiszen Bahreinben és Abu Dhabiban is naplementében rajtol a nagydíj: Szingapúrban már beesteledett, lassan este nyolc óra lesz.

Kellemes délutánt kívánunk kedves Olvasóinknak, hamarosan elrajtol a Formula-1-es szezon tizenötödik futama, a Szingapúri Nagydíj - tartsatok velünk a következő bő két órában!