A korábbi kicsúszást követő szerelés után Vettel visszatért a pályára használt szuperlágy gumin. A német áthajtott a bokszutcán, hogy annak végén elvégezhessen egy rajtpróbát.
A hétvége következő állomása a harmadik szabadedzés lesz holnap 12 órakor, akkor szintén jövünk!
Az FP2 végeredménye:
Leintették a szabadedzést, a Ferrari számára kiválóan zárult a pénteki nap.
Versenyszimulációban a Ferrari 1:24 közepi és végi köröket teljesít, a Mercedes szintén, a Red Bull 1:25 felett van.
Az élen két Ferrari, aztán két Mercedes, két Red Bull és két Force India. A második szabadedzésen egyértelmű a csapatok erősorrendje.
Leclerc tempója figyelemreméltó: a sauberes felugrott a 9. helyre. Jól működik a Sauber Monzában.
Ezek az eddigi csúcssebességek Monzában, Hamilton 341-gyel hasított, a Toro Rosso második helye figyelemreméltó.
A középmezőny pilótái panaszkodnak egymásra a második edzésen: Gasly azért mérgelődött, mert Leclerc feltartotta. A monacóinak már van körideje, amely a 13. pozícióra elég.
A német pilóta volt a leggyorsabb mind a három szektorban, a teljes körön 0,270 másodperccel múlta felül Raikkönent.
Vettel hátsó szárnya egészen apró sérülést szenvedett el.
Így állunk 60 perc elteltével, a két Ferrari az első két pozícióban:
Sebastian Vettel kicsúszott az utolsó szektorban, autója hátulját beütötte a gumifalba. A Ferrarin szemmel láthatóan nem sérült, a német vissza tudott térni a pályára.
Ezt a látképet többször is bevágták a közvetítésbe – nem meglepő módon, Monza környezete lélegzetelállító.
Vettel viszont túl is szárnyalta a finnt, a középső és utolsó szektorban is gyorsabb volt, 1:21,105-tel az élen.
Hamilton faragott a különbségen, most 0,017 másodperccel áll Raikkönen mögött.
Verstappen Hamiltonra panaszkodott a csapatrádióban, amiért a brit nem állt félre útjából gyorskörén.
Raikkönen 93 ezreddel megelőzte csapattársát, 1:21,375-tel az élen.
Leclerc újabb problémát jelentett, visszatért a bokszba. A monacóinak egyetlen gyorsköre sincs.
Az élmezőny szuperlágyon megkezdte az újabb attakokat, Vettel a Parobilicában hibázott, Hamilton utolsó szektora gyengébb, így továbbra is Vettel korábbi köre az első pozícióban.
Így áll az edzés 40 perc – ténylegesen 20 perc – elteltével:
Az első etapok után a pálya most csendesebb, Vettel, Raikkönen, Hamilton, Bottas és Verstappen az első öt helyen.
Leclerc jelenti, hogy az ő hátsó szárnya sem csukódik le. A Sauber Monzára fejlesztett hátsó szárnyával vannak komoly problémák…
Záporoznak a körök, Vettel – ő szuperlágyat használ – 1:21,716-tal az első helyen.
Hamilton tovább javított 1:21,938-ra, de mögötte jött is Raikkönen 1:21,873-mal. Mindketten lágy abroncsot használnak.
Vettel megjavította Hamilton idejét, 1:22,640-nel. 16 versenyzőnek már van mért köre.
Megszülettek az első gyorskörök, a hétvége első száraz körei: Hamilton 1:22,837-tel, mögötte Ricciardo és Raikkönen.
A kevés idő miatt mindenki siet a pályára, a nagy többség már elhagyta a bokszot.
Nagyjából 20 perc karbantartás után újrakezdődött a szabadedzés, 68 perc van hátra.
Versenyzőnk, Marcus Ericsson rendben van balesete után – írja a Sauber.
Glad to report that our driver @Ericsson_Marcus is okay after his accident in FP2.#AlfaRomeoSauberF1Team #ItalianGP @F1 pic.twitter.com/AkK2GtIAPA
— Sauber F1 Team (@SauberF1Team) 2018. augusztus 31.
Alig több mint 10 perccel óriási balesete után Ericsson túlesett az orvosi vizsgálaton és integetve, mosolyogva tért vissza a Sauber-bokszba.
A visszajátszáson látható, hogy a Sauber DRS-e nem csukódott le a féktávon.
A szalagkorlát is megsérülhetett, ami tovább nyújtja a várakozást.
Ericsson autóját már trélerre tették, de több féktáblát is elsodort, így hosszas söprögetés várható, a piros zászló egy darabig még érvényben lesz.
Még néhány kép a balesetről és következményeiről:
Az autó hátulja kitört, orral a szalagkorlátnak csapódott, majd többször megpördült tengelye körül.
Ijesztő képsorok voltak, de Ericsson jól van, karcolás nélkül kiszállt a csúnyán összetört Sauberből.
Az edzés első perceiben óriási baleset, Marcus Ericsson törte össze a Saubert az első sikánban!
Megerősítették, hogy két versenyző kap rajtbüntetést a futamra: Daniel Ricciardo és Nico Hülkenberg autójában is kicserélték mind a hat motorkomponenst, a mezőny végéről kell indulniuk.
Néhány fontos információ a jelenlegi időjárásról – ennél is fontosabb azonban, hogy a pálya teljesen felszáradt.
A két szabadedzés között kiadták a 2019-es versenynaptár tervezetét. 21 futam marad, a Japán és Német Nagydíj hosszabbított, de a szezon egy héttel előbb kezdődik és december 1-jén ér véget. A Magyar Nagydíj későbbre kerül, augusztus 4-re. A teljes naptár itt tekinthető meg.
Vizes és fokozatosan száradó pályán zajlott az első monzai szabadedzés: ennek tudható be a szokatlan végeredmény, Perez elsősége Raikkönen, Ocon és Hartley előtt. A második edzés sem fog száraz pályán elkezdődni, de a körülmények sokkal barátságosabbak lesznek.