Elkezdődött a Q1, kint van már a két Williams, a két Sauber és Vandoorne - a legkisebbek.
Bottas egy pillanatra mindenkit megelőzött, de aztán Vettel visszavette az első rajtkockát magának. A finn a második, a honfitárs Raikkönen harmadik. Verstappen a negyedik, a két Haas nem volt messze tőle. A két Renault, Leclerc és Perez zárja a top 10-et.
Pérez egy körre bazíroz, ő elsőre nem jött ki, egyelőre idő nélkül áll.
A sorrend a Q3 felénél: VET-BOT-RAI-VES-GRO-HÜL-MAG-LEC-SAI-PER
Bottas befért honfitársa elé, de Vetteltől majdnem két tizedre.
Raikkönen 1:11.880-nal az élen, de jön mögötte Vettel és ad neki három tizedet. A német az élen.
Már csak egy szakasz van hátra, jöjjön a Q3!
Ez volt a Q2 végeredménye.
Hirtelen nagy lett a tumultus a továbbjutó helyekért, az egyik Saubernek összejött a Q3, ez pedig megint nem Ericsson, bent van mindkét Renault is, kiesett Alonso, Szirotkin és Ericsson is. Hamilton és Ricciardo kört sem tudtak/akartak futni.
Verstappen második, alig elmaradva Bottastól.
Ericsson befért a top 10-be, egyelőre ráadásul van némi előnye is, de ha biztosra akar menni, tőle is több kell.
Verstappen csak a kilencedik, kellene a hollandtól egy jobb idő.
Ericsson autója megúszta és futhat tovább, Ricciardo meg sem próbált kört futni a Q2-ben.
Ezért is sajnálhatja hibáját Hamilton: egyelőre 3/2 szektor a Mercedesé.
Emiatt a manőver miatt van most piros zászló.
6:57 van hátra, de Ericsson annyi kavicsot hordott fel a pályára, hogy piros zászló alatt kell takarítani.
Hamiltonnak és Ricciardónak gyakorlatilag most odaadhatjuk a két utolsó helyet a Q2-ben.
Ericsson kicsúszott, de visszakecmergett a pályára.
Bottas lassan már az 1:11-es időket kóstolgatja, de nincsenek sokkal lemaradva a Haasok sem.
A szomorú Hamilton autótolásának utolsó pillanatai.
Közben zajlik az élet tovább, megy már a Q2.
Hamilton többször megütötte autója alját, a csapat információi szerint a hidraulika bánta ezt.
Hamilton megpróbálta visszatolni az autót, reménytelen vállalkozás volt, valljuk be.
A Q1 végén kiesett Ocon, Gasly, Hartley, Stroll és Vandoorne, ezzel párhuzamosan pedig Hamilton váltója is bedöglött.
Alonso nem véletlenül mondta nemrég, hogy három Ferrari van a mezőnyben: a hat Ferrari-motoros autót hajtó versenyző közül csak Ericsson nincs a top 10-ben, de ő is továbbjutó.
Grosjean Hamilton előtt a negyedik helyen!
Raikkönen az utóbbi hetekben ferraris időszakában talán a legjobb teljesítményt nyújtja, most is ő vezet, előnye néhány század a csapattárshoz képest.
Hartley, Stroll, Szirotkin és Vandoorne a kiesők között nem meglepő látvány, Sainz, főleg Hülkenberg fényében, annál inkább.
Egyelőre óriási a különbség néhány csapat versenyzői között: Hülkenberg egy másodperccel jobb Sainznál, de a Hamilton-Bottas és a Leclerc-Ericsson párosoknál is van három tized differencia.
Raikkönen 1:12-es körrel. Vettel is.
Leclerc nem adja olyan könnyen magát, visszaáll az első helyre.
Hülkenberg nem megy rosszul egész hétvégén, az egyik hazai ász átvette a vezetést.
Hat perc után a két Haas az első két helyen.
Grosjean több, mint egy másodpercet adott mindenkinek, a francia 1:14 alatt.
Megjött a két Sauber-pilóta, meg is előzték az oroszt.
Szirotkiné az első mért idő, javult is vagy 20 másodpercet a szabadedzéshez képest. Az idő 1:15.771.
Ne felejtsük: Ricciardo akármit ér ma el, a rajtrács végéről indul a sok motoralkatrész-csere miatt.
Az időjárás-jelentés a pályáról.
Vajon a gyakorlatilag felszáradó pályán mire lehet képes a két Sauber? Van bennük akár csak egy majdnem olyan erős eredmény, mint amit az FP3-on elértek?
Az esős harmadik szabadedzés videós összefoglalója:
Missed FP3? Well, it was a little bit wet #GermanGP #F1 pic.twitter.com/2ecfYPZd4d
— Formula 1 (@F1) 2018. július 21.
Aki lemaradt róla: a harmadik szabadedzésen még zuhogott az eső és alig futottak mért köröket a versenyzők, a kilenc versenyző közül, akik hajlandóak voltak erre, a két Sauber volt a leggyorsabb.
Határozottan jobb az idő és szárazabb a Hockenheimring délhez képest.