Eljött az edzés legunalmasabb része, a látványtalan, eseménytelen hosszú etapok - percek óta nem nagyon változik az eredménylista, kisebb-nagyobb hibák, elfékezések színesítik a programot.
Itt a vége! Ezt a szabadedzést is egy Red Bull húzta be, ezúttal Max Verstappen, akit egy kisebb technikai gond is hátráltatott - 26 ezreddel előzte meg Hamiltont, egy tizeddel Bottast és kettővel Vettelt. Jövünk az összefoglalóval, holnap pedig folytatódik a program!
Hamilton fékezett nagyott, közel volt egy Haashoz a visszafordító előtti féktávon, de nem történt baj.
"A közepes gumik működésének kitapasztalása nagyon fontos a futam szempontjából" - kapta a rádióüzenetet Romain Grosjean. Az élmezőny sok tagja is ezen a keveréken köröz jelenleg.
Hamilton a forró ülésre panaszkodik...
Szirotkin látogatta meg a kavicságyat, de vissza tudott térni a pályára.
A legtöbb kört egyébként a két Toro Rosso tette meg eddig, ők már elérték a harmincat, míg a legkevesebbet Verstappen, ő csak 14-nél tart.
Verstappen kiszállt az autóból...
Verstappen panaszkodik, fura hangokat hall a motor felől, amikor nem nyomja a gázt - aggódik, a csapat beállítást javasolt neki, majd bejön a bokszba. A másik Red Bullnál is gond van?
Hopp, Szirotkin és Ricciardo kis híján összeütközött:
Vettel bent a bokszban közepes keverékű gumikért:
Így állunk fél órával az edzés vége előtt:
Most már azért jönnek a hosszabb etapok, mindenki megfutotta az ultralágy gumis gyors körét, jöhet a munka további része.
Marcus Ericsson Sauberjéről szakadt le egy kisebb darab egy rázókövön, de nincs riadalom, bement a bokszba.
Daniel Ricciardo valami teljesen mást próbálhat most, talán a rajtbüntetése miatt - jelenleg csak 12., másfél másodperc hátránnyal.
Verstappen! 26 ezreddel átveszi a vezetést az ultralágy gumikon - továbbra is jó az a Red Bull, a harmadik szektorban főleg.
Bottas összerakott egy kört az ultralágyakpon, átvette a vezetést, majd Hamilton másodpercekkel később megdöntötte azt és 1:13,111-es idővel, új pályacsúccsal állt az élre.
Charles.Leclerc.Elképesztő.
Átmeneti sárga zászló, Daniel Ricciardo pörgött meg, de tovább tudott menni.
Jönnek az ultralágy abroncsok, Vettel át is veszi a vezetést, igaz, csak 46 ezredmásodperccel.
Verstappen és Hamilton is meglátogatta a pálya szélét:
Max and Lewis both take the scenic route #GermanGP #F1 pic.twitter.com/lxFvW4oQWM
— Formula 1 (@F1) 2018. július 20.
Hamilton kicsit szélesen fordult:
A stadion résznél elég nagy a forgalom, mindenki ott lassít le, a gyors körön érkezőknek pedig ez nem jön jól.
Na, megérkezett a mezőny, Verstappen átvette a vezetést, mögé felsorakozott a két Mercedes, hátrébb tolva a két Ferrarit.
Valamit nagyon néznek...
Megérkezett Verstappen és Raikkönen, mindketten bementek 1:14 alá, Vettelt egyelőre nem kapták el.
Vettel nem viccel, 1:13,8-at fut a kemény keveréken, eléggé bekezdett így az edzés elején.
Nico Hülkenberg elégedetlen a menetrenddel, szerinte teljesen más ritmusban mennek, mint a többiek - amikor ő gyorsan menne, a többiek nem és fordítva.
Egyelőre Vettel a főszereplő, 1:14,7-tel átveszi a evzetést Magnussentől, a nagycsapatok pilótái közül más egyelőre nem merészkedett ki a pályára.
Vettel közben hibázott egyet a visszafordítóban, lecsúszott a pályáról, de különösebb baj nem történt, a gumikat sem fékezte el igazán.
Sebastian Vettel az első szabadedzésen egy új kipufogót próbált ki, de most visszatértek a régi megoldáshoz.
Hülkenberg melegít...
Meanwhile, on the other side of the @RenaultSportF1 garage#GermanGP #F1 pic.twitter.com/afYdob3go0
— Formula 1 (@F1) 2018. július 20.
Közben útjára indult a száguldás, Carlos Sainz teljesítette az első kört, egyelőre mért idő nélkül.
Az első szabadedzés egyik legemlékezetesebb jelenete:
Well, that's one solution for shedding car weight @Anto_Giovinazzi's car lost its engine cover during FP1#GermanGP
Elég meleg van percekkel a gyakorlás rajtja előtt: