DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
16:26

Találtunk mozgóképet is Grosjean fityegő szárnyáról. A Haasnál azt mondják, a légterelő mellett a padlólemezet is ki kell cserélni az autón. Úgy tűnik, még megpróbálják visszaküldeni a franciát a pályára, ami különösen fontos lenne adatgyűjtési szempontból, hiszen Grosjean az első edzés nagy részét is a bokszban töltötte.

A pénteki edzésnap azzal kezdődött Szingapúrban, hogy Jenson Button alatt megállt a McLaren az első edzésen megtett első körében, és azzal ért véget, hogy Fernando Alonso alatt megállt a McLaren a második edzésen futott utolsó körében. A wokingiak egy számukra nem túl szép keretbe foglalták az első gyakorlási napot.

Ehhez pedig már mi sem tudunk mit hozzátenni, Rosberg elsőségével ért véget az esi körözés, szombaton pedig tartsatok velünk a további események alatt is.

Alonso váltóhibát jelzett a rádióban megállása előtt.

De még a vége utánra is maradt esemény. Alonso leparkolta autóját a 16-os kanyar bukóterében.

Letelt a másfél órás gyakorlási idő, utolsó körét persze még mindenki befejezheti.

Rosbergnél a fékek túlmelegedése jelentkezik. Az utolsó egy-két kört azért még megpróbálják kipréselni az edzésből.

Ezek a percek tele vannak életbölcsességekkel - itt van még egy a Pirelli napi összegzése révén.

"Hogy mit tanultunk a mai napból? Bizonyára azt, hogy még nagyon sokat kell tanulnunk, és meglepetések is lehetnek."

Magasröptű társalgást hallhattunk Max Verstappen és a mérnöke között.

Verstappen: Ez nem is igazi hosszú etap, folyamatosan forgalomban vagyok.

Mérnök: Ez egy utcai pálya, haver. Ezzel kell boldogulni.

Legfőbb ideje azokkal is foglalkozni egy kicsit, akik a pályán vannak és a dolgukat végzik. Ha végignézünk a többieken, akkor egyrészt Pascal Wehrlein csillogó sisakját is láthatjuk, na meg azt is, hogy a lágy gumikon teljesített leghosszabb etap is az ő nevéhez fűződik. Már 20 kört teljesített velük, épp annyit, mint a két Toro Rosso a szuperlágyakon.

Na, a sokat sejtető jelek után a hivatalos megerősítés is megjött a Mercedestől.

A mérnökök az autó mellett guggolva, egymásra nézve a fejüket rázzák a Mercedes garázsában. Hamilton már baseball-sapkára cserélte a sisakot, minden jel arra utal, hogy ebből aligha lesz ma már folytatás. A brit számára a legnagyobb baj az, hogy hiába tett meg 10 kört, tulajdonképpen nem csak a hosszú etapokat, de az időmérős köröket sem tudta gyakorolni megcsúszásai miatt.

Rosberg 17 körnél fejezte be etapját az ultralágyakon. Érdekes figyelni az eltérő taktikákat az élen: Verstappen szintén a leglágyabb keveréken, Raikkönen és Ricciardo szuperlágyakon, Vettel pedig lágyakon köröz jelenleg.

A Mercedes közlése szerint egy "kis hidraulikai hibát" igyekeznek orvosolni. Kérdés, hogy elég kicsi-e ahhoz, hogy a brit még visszaülhessen a hátralévő húsz percben.

Rosbergnek az első edzés alakult kicsit rosszul az utolsó percekben történt balesettel, de úgy tűnik, a napot mégis ő fogja elégedettebben zárni a Mercedesnél. A német szorgosan gyűjti a köröket versenyszimulációja során, és már egy 15 körös etapnál tart az ultralágy gumikon.

Hamilton kiszállt az autóból és eltűnt a garázs végében. Ilyen dolgok a legkevésbé szoktak olyankor történni, amikor a versenyző hamarosan vissza tervez térni a pályára... Lehet, hogy a címvédőnek ennyi volt a pénteki edzésnap.

Grosjean mellett csak egy másik versenyző áll jelenleg a bokszban, mégpedig Lewis Hamilton. A brit autójának hátulját szerelik ebben a kritikus időszakban.

Itt az első tíz helyezett aktuális állása. Jó hír a tavalyi bajok visszatérésétől tartó Mercedesnek, hogy képesek voltak a többieknél erősebb kört futni, ám rossz hír Hamiltonnak, hogy ő viszont nem. Két elfuserált kísérlete után csak a 7. helyen áll, és mindig helyez a versenyzőre némi extra nyomást, ha még nem tudta kihozni az autóból a maximumot.

Azt, hogy az ideőeredmények alapján tulajdonképpen már ki is hirdethetjük a végeredményt, hiszen a mezőny most feltankolt autókkal hosszú etapok teljesítésére helyezi át a hangsúlyt, így a köridők aligha javulnak már.

Miközben a Ferrari ilyen már-már művészi képeket posztolgat, az a hírünk van, hogy az edzés félideje már el is telt. Ez pedig ugye tudjátok, mit jelent minden versenyhétvége második gyakorlásán? 

Grosjean a pálya utolsó kanyarjában csúszott meg és csapódott hátulról a korlátnak, így keletkezett ez a nem mindennapi sérülés a Haason. A franciának ilyen külsővel kellett egy teljes kört megtennie, hogy visszajusson a bokszba.

Ha erre azt mondjuk, hogy egy cérnaszál tartja, akkor ijesztően közel vagyunk a valósághoz.

Húha, Grosjean olyan hátsó szárnnyal jár-kel a pályán és a bukótérben, amely aligha nevezhető stabilnak.

Hamilton aggasztóan sokat csúszkál - adott gyors és lenyegretörő értékelést honfitársáról Damon Hill.

A brit újra nekifutott, de ezúttal is hibázott - ebből így nem lesz gyorskör. Közben Felipe Nasr is úgy mérte fel az egyik kanyar előtt nagyot fékezve, hogy a bukótérben tágasabb lenne számára a tér.

Ilyen volt a látvány Hamilton pilótafülkéjéből a korábbi megcsúszása során. Nem túl bizalomgerjesztő, amikor ennyire messze van a pálya vonala. 

Verstappen bejött a harmadik helyre a két Ferrari közé, Hülkenberg pedig Hamilton elé kerülve 5.

Hamilton gyorsköre azonban hamar a kukába került, a brit már az első kanyart elvétette, aztán vissza is vett a tempóból.

Hamilton eddigi etalonját túlszárnyalta Vettel, Vettelt Raikkönen, Raikkönent pedig Rosberg. A német most 1:44,152-vel vezet.

Jön az igazán gyors körök első hulláma, az élmezőny többsége ugyanis a leglágyabb, lila oldalfalú gumikra váltott.

És még mindig beszéljünk Oconról, aki legutóbbi körében kicsit pingpongozott a korlátok között - előbb a bal, majd pedig a jobb kerekeivel vette érintőre a falat, de ezzel együtt is sikeresen visszatalált a bokszba.

De ha már születésnapok, ma egy másik versenyző is ünnepel Szingapúrban. 32 éves lett Dusan Borkovic, aki szintén itt van a pályán a B3 Racinggel, hiszen ezen a hétvégén rendhagyó módon a TCR az F1 egyik betéteseménye. 

Ocon az első versenyző, aki az edzés során felrakatta az ultralágy gumikat. Mellesleg pedig a mai nap egy ideig az utolsó, amelyen két tinédzser is tagja az F1-es mezőnynek, Ocon ugyanis az időmérő napján betölti a 20-at.

Ez egy remek alkalom arra, hogy idebiggyesszük a legjobb tíz helyezett pillanatnyi sorrendjét.

20 perc elteltével már mindenki rendelkezik mért körrel. Az élen álló Hamilton és az utolsó Wehrlein legjobbja között hat másodperc a különbség.

Rövid időre sárga zászló lépett érvénybe a második szektorban, amikor Daniel Ricciardo megcsúszott a Red Bull-lal. Az ausztrálnak remek reakcióval sikerült megóvnia az autóját, bár hátsó szárnyával azért kicsit érintőre vette a falat.

Érdemes megjegyezni, hogy tavaly ezen az edzésen tapasztalta először azokat a problémákat a Mercedes, amelyek aztán az egész hétvégén végigkísérték őket, és amelyek miatt váratlanul a harmadik helyre estek vissza az erősorrendben a Ferrari és a Red Bull mögé. A csapat eddig még nem bizonyosodhatott meg arról, hogy idén nem ismétli meg magát a történelem.

Hamilton már felül is múlta a "délelőtti" (ami itt most délutáni volt) legjobbat: 1:45,275-öt futott első nekifutásra.

A Haasnak a jelek szerint sikerült rendbehoznia Grosjean eddig többnyire a garázsban pihenő autóját, a francia teljesítette mai első mért idejét.

Huh, Alonso egy nagy megcsúszással és mentéssel kezdte az estéjét. Még éppen össze tudta szedni a McLaren hátulját és továbbhaladni, de a falat azért súrolta kissé.

Egyelőre Kimi Raikkönen vezeti az időeredmények listáját 1:46,1-gyel. Az első gyakorláson 1:45,8 volt a leggyorsabb Verstappen ideje.

A SkySports Toto Wolffot szólaltatta meg, aki még mindig nem tud egyértelmű magyarázatot adni arra, hogy mi okozta Rosberg első edzésen történt balesetét. Azt mindenesetre hozzátette, hogy "nem úgy tűnt", mintha a fékrendszer hibája okozta volna a kicsúszást.

A pilóták az első edzésen már elég adatot gyűjtöttek, így nincs mire várni - a többség máris a pályán van, és az első mért körök is megérkeztek.

Szingapúr azért is különleges, mert itt csak két óta telt el az első edzés vége és a második kezdete között, míg más versenyhétvégéken ez az időtartam két és fél óra. A csapatoknak így sietniük kellett az ebédszünettel - merthogy ők az esti lebonyolítás miatt itt is az európai idő szerint élnek, hogy ne zavarodjon össze a bioritmusuk.

Napos napot mindenkinek, aki velünk tart, és nem éppen a szingapúri lelátókon ül, mert számukra már kellemes estét kell kívánnunk. Helyi idő szerint 21:30 az óra állása, Szingapúrban pedig megkezdődött az F1-es hétvége második szabadedzése.