A sorrend gyakorlatilag semmit nem változik az utolsó percekben, mindenki a versenyszimulációkkal van elfoglalva. A mezőny többsége az itteni legpuhább keveréken, a szuperlágyon köröz.
Kint van a kockáz zászló, véget ért a másfél órás második szabadedzés. A gumiproblémák miatt érdekesen alakulhatnak majd a hétvégi stratégiák. Köszönjük a figyelmet!
Vettellel és Verstappennel is kifogott a tempós egyes kanyar: míg a német csak kiegyenesítette azt, a holland meg is pördült, kockásra koptatva gumiszettjét.
Eközben újra zöld zászló, hat perce van még a mezőnynek a leintésig.
Nincs annak a Force Indiának semmi műszaki problémája, a bal első kereket viszont rosszul rögzítették, ezért kellett megállnia a mexikóinak. Kezdenek elharapódzni az ilyen esetek.
Kissé megakadnak a versenyszimulációk, Sergio Perez előbb lelassult, majd meg is állt a pálya szélén. Most az ő autóját kell menteni.
Így már érthető a pályaelhagyás - Leclerc vezeti a legjobb végsebességek listáját.
SPEED TRAPS (70/90 MINS)
— Formula 1 (@F1) May 11, 2018
Leclerc's top of the pile, with five different cars in the top five#F1 #SpanishGP pic.twitter.com/RIbYBmQJey
Három érdekes köridő a Sky Sports-tól:
- Robert Kubica délelőtti legjobb ideje 1:21.510
- Lance Stroll mai eddigi legjobb ideje 1:21.566
- Szergej Szirotkin délutáni legjobb ideje: 1:22.060
Charles Leclerc Saubere is kap egy kis törődést alulról. A pályaelhagyás számára sem járt külső sérülésekkel, ám a mérnök rászólt a monacóira, hogy jobb, ha most beiktat egy hűtőkört.
A Sky Sports helyszíni tudósítója szerint a Ferrari garázsa kívülről úgy hat, mintha semmi sem történt volna Raikkönennel. Akármi is romlott el az erőforrással, a szerelők a motorburkolaton kívül egyelőre semmit sem szedtek le az autóról. A számítógépek képernyőibe annál többen merültek bele, először vélhetően a szenzorok adatait elemzik ki.
Fél óra van hátra a leintésig, ideje ránézni a live timingra:
CLASSIFICATION (60/90 MINS)
— Formula 1 (@F1) May 11, 2018
With half an hour to go, it's still @LewisHamilton leading the way#F1 #SpanishGP pic.twitter.com/Er9CDTOyrv
Eközben a középmezőnyben közelharc dúl, a hetedik-kilencedik helyen egy tizedmásodpercre egymástól Kevin Magnussen, Stoffel Vandoorne és Romain Grosjean.
A ferraris mérnökök már sürögnek is az SF71H körül. Füstfelhőt is eregetett a motor, nem jó hír ez az olaszoknak.
Raikkönen bajban: A kicsúszás látszólag nem sértette meg az autóját, ám a mérnöke most szólt rá a finnre, hogy állítsa le az autót. Szerencséje van a ferrarisnak, hogy közel járt a bokszutca bejáratához, így lényegében lendületből haza tudott gurulni. Csúnya hangokat hallatott a motor.
Többeknek is meggyűlik a baja a lágy keverékekkel: korábban Daniel Ricciardo két felvezető kört futott egymás után, Kimi Raikkönen pedig (az egyéni legjobb középső szektora ellenére) sem tudott javítani saját idején, ráadásul most a pályát is elhagyta.
Így állnak jelenleg a legjobb szektoridők:
FASTEST SECTORS (35/90 MINS)
— Formula 1 (@F1) May 11, 2018
Silver Arrows trading quick sectors with Red Bulls#F1 #SpanishGP pic.twitter.com/IWpjhozDvC
Hamilton az utóbbi percekben időmérős köröket gyakorolt, ám az ötös kanyarban porfelhőt felverve szélesítette ki a pályát. Az ex-F1-es Paul di Resta szerint a Mercedesnek továbbra is nehezére esik üzemi hőfokon tartani a lágyakat.
Beszámolók szerint Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója képeket készített a Ferrari új visszapillantó tükreiről... Hogy ez mennyire rossz hír a Ferrarinak, az egyelőre kérdés.
Így áll a top10 fél óra után:
Egészen meglepő módon 25 perc után a Sauberek a a legjobbak végsebességben.
SPEED TRAPS (25/90 MINS)@SauberF1Team power leading the way in the early stages#F1 #SpanishGP pic.twitter.com/bOYz60De5h
— Formula 1 (@F1) May 11, 2018
A Pirelli időjárás-jelentése: négy fokkal lett melegebb a levegő az első edzéshez képest.
Track temperatures are four degrees warmer this afternoon than they were in the morning: 36 degrees centigrade at the moment, compared to 32 degrees in #FP1 #SpanishGP
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) May 11, 2018
Hamilton 1:18.259-cel vette át a vezetést, miközben Vandoorne is beült az autójába. A kép szélén épp az autó motorburkolatát csavarozták vissza.
Mostanra már csak egyetlen pilótának, a mclarenes Stoffel Vandoorne-nak nincs köridő a neve mellett. Eközben csapattársa, Fernando Alonso a közepes gumit használva hatodik helyen áll, 1,8 másodperces hátrányban a lágygumis Verstappen mögött.
Az első percekben természetesen folyamatosan javul a tabellát vezető köridő, most épp Max Verstappen áll elöl 1:19.050-nel.
Szabad a pálya, elszállították a beragadt Haast. A mezőny döntő többsége már körön van.
Grosjean autója egyszerűen túlkormányzott lett az egy tempós balosban. A francia azóta vissza is ért a bokszba, ahol rögtön elkezdett átöltözni.
Sárga zászló, Grosjean a sóderágyban. Az autója távol maradt a gumifaltól.
A két edzés között egy elírást is ki kellett javítani a bokszutcában...
Who else is looking forward to the #SpainishGP this weekend?pic.twitter.com/UFSPc0CmvP
— WTF1 (@wtf1official) May 11, 2018
Zöld zászló, érkeznek is az első autók a pályára.
Kevin Magnussen megint nem bírt magával az első edzésen:
"He needs to understand he's not alone on the track"
— Formula 1 (@F1) 2018. május 11.
Charles Leclerc was less than impressed with Magnussen in FP1#F1 #SpanishGP pic.twitter.com/9nnfPRHC6E
Köszöntjük olvasóinkat élő szöveges közvetítésünkben, percekben belül kezdetét veszi a második szabadedzés a spanyol F1-es pályán - az első gyakorlásról írt összefoglalónk ezen a linken olvasható: https://formula.hu/f1/2018/05/11/folenyben-bottas-es-a-mercedes-az-elso-edzesen