DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
17:49

"Szörnyen lassú vagyok az egyenesekben" - panaszkodik a holland a rádióban. "Ne aggódj miatta" - kapja a nem túl megnyugtató választ, mert ettől még valószínűleg ugyanúgy aggódni fog továbbra is.

Köszönjük a figyelmet, tartsatok velünk a szombati élő közvetítéseken is, meg az addig eltelő időben is 

Meglendült a kockás zászló. Lesz még egy biztonsági autós gyakorlás az utolsó percekben, de a második edzés érdemi része ennyi volt.

A hosszú etapokon Hamilton 1:36,3-as, Bottas 1:36,0-s, Raikkönen pedig 1:35,9-es átlagot ment szuperlágy gumikon, és a lágyakon gyakorló Vettel etapja is 1:35,9-es átlagot hozott.

 

Jelzik is a biztonság kedvéért a versenybírók, hogy az edzés után jön a vizsgálódás...

Sőt, a szabály betűje szerint ha nem a futamon történik a veszélyes kiengedés, a versenybírók rajtbüntetést is kiróhatnak az érintettre...

Az edzés leggyorsabbja tehát nem jut el a kockás zászlóig, így a versenyszimulációs programjával sem sikerült a végére érnie.

A jobb első keréknél volt gond. A szabályok kimondják, hogy ilyenkor a versenyző már nem is kockáztathatja meg, hogy körbeérjen és visszaguruljon a bokszba, hiszen egy elszabaduló kerék kiszámíthatatlan dolgokat is művelhet. És még a gyors leállással együtt is pénzbírságra számíthat a Ferrari, hiszen a Haasra is kiróttak 10 ezer dollár büntetést a melbourne-i kettős malőr után.

A rádiózás visszajátszásából hallható, hogy amikor Raikkönnek a fülére szóltak, hogy azonnal álljon meg, a finn úgy felelt, hogy már ő is érzékelte a problémát, csak próbált egy megfelelő helyet találni a félrehúzódáshoz.

A finn éppen a bokszból érkezett vissza, most cserélték le a szuperlágy gumijait lágyakra. És igen, a jelek arra uralnak, hogy rosszul rögzítették az egyik kereket, emiatt kellett félreállnia Raikkönennek.

Hoppá, Raikkönen leparkol a pálya szélén!

A hosszú etapokhoz a többség a szuperlágy gumikat használja, de néhányan a lágyra vagy a közepesre voksoltak. A Ferrarinál megosztják a tanulási feladatokat, hiszen míg Raikkönen a szuperlágy, addig Vettel a lágy keverékekkel gyűjti az adatokat.

Magnussenről jut eszünkbe, amit az első edzés alatt csinált...

A McLarenek a középmezőnyt erősítik a 9-10. helyen, és egyelőre a Haas sem mutatja azt az erős formát, amit Melbourne-ben láttunk tőlük, most csak a 11. és a 15. Grosjean és Magnussen.

De ne is mindig csak a tabella elejéről beszéljünk: az utolsó helyen Brendon Hartley áll, több mint másfél másodperccel csapattársa mögött, neki tehát most nem sikerült kihoznia azt a tempót a Toro Rossóból, ami kétségtelenül benne van. Az új-zélandi előtt pedig a Sauber és a Williams pilótái csoportosulnak még az utolsó öt helyen.

A Sky Sports még egy olyan nem túl gusztusos információnak is birtokába jutott, hogy Carlos Sainz immár nem is a tönkrement ivóberendezés miatt elfogyasztott túl sok folyadéknak tulajdonítja a melbourne-i futamon tapasztalt hányingerét, hanem egy a verseny előtt elfogyasztott romlott banánnak. 

A három csapatot jelentősnek mondható különbség választja el, de a csapattársak meglehetősen közel vannak egymáshoz. A Ferrarik 11 ezreddel, a Mercedesek 92 ezreddel, a Red Bullok 6 ezreddel követik egymást.

No, hát meg is kezdődött a hosszabb etapokra való gyakorlás, hirdessünk akkor valamilyen fajta eredményt. Minden bizonnyal Kimi Raikkönen elsőségével fog véget érni a második edzés, a Ferrarik, a Mercedesek és a Red Bullok szépen párba rendeződtek.

Közben szinte az edzés kezdete óta valamilyen gond van az F1 elsőszámű közösségi oldalával, a Twitterrel. A frissítések csak akkor láthatóak, ha minden egyes profilra külön-külön rákattintunk. A csapatok persze szokás szerint ontják magukból az információkat ilyenkor, de a Mercedesnél felismerték, hogy valószínűleg nagyon kevesen figyelik az üzeneteiket a világban.

De Verstappen előbb még feljött az ötödik helyre, még egy másodpercen belül a Ferrarikhoz képest, és csupán hat ezreddel csapattársa előtt.

Most lassan kezd elcsendesülni a pálya, egyre kevesebb autó van akcióban. Ne feledjük, a második edzéseken félidő környékén váltanak át a csapatok a versenyszimulációkra. Szóval lassan valószínűleg ki is hirdethetjük a végleges sorrendet.

Sirotkin megpördült a hátsó egyenes végén - a tévéközvetítésbe pedig rögtön bevágták a bokszban figyelő Robert Kubicát, mintha mondani szerettek volna ezzel valamit...

Ennyire volt közel egymáshoz Bottas és Ricciardo.

A két Ferrari mögött most a két Mercedes tanyázik a tabellán, őket követi Ricciardo, Hülkenberg, valamint a Toro Rosso-Hondával Gasly.

Huh, Bottas és Ricciardo meglehetősen közel kerültek egymáshoz az egyik kanyarban. A gyorskörön lévő ausztrál előzni akart, és az ideális ívet használva kívülről érkezett meg a Mercedes mellé a kanyarkijáratnál, Bottas azonban nem látta őt, ráhúzta az autót, és az utolsó pillanatban tudta még elrántani a kormányt. Mindketten értetlenkedtek a csapatrádióban, Ricciardo használta a csúnyább szavakat...

Egész pontosan a második szektora volt az, ami mindenki másénál jobb eddig. A másik kettőben viszont nem javított, és így került csupán 11 ezredmásodpercre Raikkönentől, amivel felugrott a második helyre.

Jön az újabb gyorskörhullám, Vettel lila első szektorral kezd...

Tavaly 1:28,769 volt a hétvége legjobb ideje, ami az időmérőn született, és ami most a hivatalos pályarekordnak is számít. Alighanem ez meg fog dőlni legkésőbb holnap, bár most még valamivel több mint egy másodpercre vannak tőle a legjobbak.

Egy ember fut a pályán, de ő most egy bátor pályabíró volt, aki beszaladt egy törmelékért. 

Ebben a pillanatban egyedül Raikkönen van a pályán, de akkor már az uralma alá is hajtotta az egészet: tovább javított a napi legjobbon, 1:29,817-tel állt az élre.

Azért ezek az esti képek továbbra is különlegesnek mondhatóak, noha már három versenyhétvégén is készülhetnek ilyenek a 21-ből.

Hamilton az imént elmérte az 1-es kanyart, körbenézett egy kicsit a bukótérben is, és valószínűleg megállapította, hogy nem olyan jó hely az, hogy többször is arra akarjon még járni a hétvége folyamán.

Utolsóként Hamilton is teljesítette első gyorskörét, de csak ötödiknek sorolt be Ricciardo mögé. 1,2 másodperccel marad el Vetteltől, viszont a brit közepes keverékeken hajtott ki, míg körülötte mindenki más lágyakon.

De Vettel elővette a szív disznót a magyar kártyából, és erre is rátromfolt: 1:30,041.

Ricciardo megjött Raikkönen mögé néhány századdal, de közben már Bottas vette át a vezetést, a Mercedes finnje most 1:30,447-tel vezet.

Itt egy pillanatkép Ericsson akciójáról.

Marcus Ericsson produkált egy látványos, füstölős kicsúszást. De meg tudta fogni a Saubert a fal előtt, és újra mozgásba is lendült.

A McLarennél a cég teljes vezetősége tart éppen megbeszélést a garázs előtt: Zak Brown, Jonathan Neale, Mansour Ojjeh és a bahreini királyi család egy tagja, akinek szintén van részesedése a csapatban.

És az első edzés 1:31,060-s ideje már meg is dőlt, Kimi Raikkönen egy 1:30,689-cel kezdett. Ami 2,6 másodperccel gyorsabb jelen pillanatban mindenki másénál az a hét pilóta közül, akik még eddig kihajtottak.

A Force Indiánál lehetséges olajfoltra hívják fel a pilóták figyelmét a pálya egy pontján. Sportautók bemutatóztak az edzés előtt, onnan maradhatott valami.

A McLaren bemutatja a "Hogyan szálljunk be egy autóba négy képben?" című alkotást. Főszerepben Fernando Alonso és a halo.

Mielőtt autóba ült volna, Vettel még átugrott a Red Bullhoz egy kicsit csevegni a régi kollegáival...

Megkezdődött a 90 perces második edzés, a két Haas gördült elsőként a pályára.

Az első edzésen Daniel Ricciardo volt a leggyorsabb, de mivel természetes fény mellett a körülmények még nem igazán hasonlítottak ahhoz, amivel majd az időmérőn és a versenyen szembesülnek a pilóták, mondhatni, hogy nem szabad sokat kiolvasni az akkori eredményekből.

Így néz ki madártávlatból a kivilágított pálya.

Üdv mindenkinek a második edzés élő szöveges közvetítésében. No, de nem is szaporítanánk tovább a szót, térjünk is rá a pályán történtekre. Ami azt illeti, ezáltal éppen hogy szaporítani fogjuk a szót, de hát ezért is vagyunk itt!