DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
08:14

Hamiltonnak tehát megvan zsinórban az 5., összességében a 7. pole-ja az Albert Parkban. És szögezzük le, hogy most hat és fél tizeddel gyorsabb volt a mögötte legközelebb végző Ferrariknál.

Ennyi volt élő szöveges közvetítésünk az időmérőről, tartsatok velünk vasárnap is. A verseny 7:10-kor rajtol, és ne feldjétek, az órát is át kell állítani az éjjel.

Vettel és Verstappen lesznek a második sorban, a két Haas pedig a harmadikban, mert ugyan Ricciardo lett az 5., de rá vár egy három rajthelyes hátrasorolás.

Raikkönen bejött másodiknak, egy századdal gyorsabb Vettelnél, aki nem tudott javítani!

1:21,164 Hamiltontól, Jézus, Atya és Szűz Mária!

Hamilton zsinórban 5. pole-ját szerezheti Melbourne-ben.

Most jön ez a négyes is szépen egymás után. Az ő köreik után jön majd a finálé a nagyágyúkkal. 

Egyelőre csak öten jártak a pályán, Raikkönen a 4., Ricciardo az 5. A Haasok és a Renault-k egyetlen gyorskörre játszanak.

Közben itt a visszajátszás Bottas balesetéről.

És Verstappen is 1:22,112, szoros az állás az élen!

Az első körök: Hamilton 1:22,051, Vettel 1:22,085.

Az FIA jelenti, hogy minden rutinvizsgálatot elvégeztek Bottasszal, akinek haja szála sem görbült a balesetben.

Csúszós pályára figyelmeztető sárga-piros zászlót mutatnak fel Bottas balesetének helyszínén.

Elhárult minden veszély, közel tíz perc van még hátra, amikor újraindítják az időmérőt.

Bottas megérkezett a kötelező orvosi ellenőrzésre, közben nagy erőkkel zajlik a takarítás a pályán.

Ez az eset borította is az előzetes várakozásokat, az egyik esélyes a rajtrács közepére került, teljes mercedeses első rajtsor biztosan nem lesz. Ha váltót is kell cserélni a rommá tört autóban, ami esélyes, akkor az csupán a 15. helyet jelenti majd Bottas számára.

A 2-es kanyarban úszott el a Mercedes hátulja a finn alól, alaposan összetört az autó hátulja és jobb oldala a pálya szélét jelző fallal való találkozáskor. Piros zászlóval leállították az edzést, a becsapódás pedig olyan nagy volt, amekkoránál már az orvosi autónak kötelező a helyszínre hajtania. Bottas szerencsére a jelek szerint jól van.

Bottas a falban, Bottas a falban!

Elindult közben a Q3. 12 perc, 10 autó, egy megszerzésre váró pole.

Nem hangzik túl jól, de Alonso tavaly a 13. helyre kvalifikált a McLaren-Hondával, ehhez képest most a McLaren-Renault-val is csak a 11. helyig jutott.

A kiesők sorrendje tehát: Alonso, Vandoorne, Perez, Stroll, Ocon. A Force Indiák viszont nagyon nem remekelnek, ez messze van a tavaly konstruktőri 4. helyet érő tempótól. 

A két Haas és a két Renault viszont bejutott a három nagycsapat mellett - az amerikai istálló igazolja, hogy nem véletlenül tartották őket meglepően erősnek a riválisok. Magnussen és Grosjean így is 1,3-1,4 másodperccel lassabbak az etalonnál, amit végül Vettel futott meg 1:21,944-gyel.

És a McLarenek kiestek a Q2-ben! 

A Red Bullok most is a szuperlággyal léptek pályára, szóval így már biztosan a többiektől eltérő gumikkal kezdik meg a futamot.

Hülkenbergnek volt egy kalandja a kavicságyban, ő így mért kör nélkül vág neki az utolsó rohamnak. Mind a 15 pilóta a pályán.

Sötétednek a felhők a pálya felett, a 7. helyen álló Alonso a következő menet megkezdésére sürgeti csapatát, de a meteorológusok szerint egyelőre nem várható eső.

A Toro Rosso az ígéretes harmadik edzés után többet várt a Q1-es kiesésnél.

És a brit ezzel egyelőre úgy fél másodperccel vezet a két Ferrari és saját csapattársa előtt.

És első Q2-es körével Hamilton meg is döntötte a pálya tavaly felállított leggyorsabb körét, 1:22,051!

Az a szabály továbbra is él, hogy a leggyorsabb tíz pilótának a Q2-ben a legjobb körénél használt gumiszettel kell elrajtolnia a futamon, lehet tehát taktikázni.

Na, megindultak. És a két Red Bull a várt ultralágyak helyett a tartósabb szuperlágyakon érkezik.

Elindult a Q2, az első percekben senki sem gondolja úgy, hogy mindeképpen a pályára kellene hajtania.

Ricciardo nyomán immár a rajongók is "cipőből" isszák az italukat, legalábbis ez a kis kiegészítő segítségével ezt a látszatot kelthetik.

Gaslynak volt egy pályaelhagyása az utolsó körében, ezért nem tudott javítani, és került a legutolsó helyre.

Hartley, Ericsson, Leclerc, Szirotkin és Gasly a 16-20. helyezettek, vagyis a kiesők sorrendje. Maradt a két Toro-Honda, a két Sauber és egy Willliams az újonc orosszal. Valószínűleg ez a lehető legnagyobb papírforma, amit a szezonnyitóra fel lehetett írni.

Hiába Ericsson korábbi erős köre, mások is tudtak javítani, így a svéd visszacsúszott a kiesők közé.

Itt is a kockás zászló, de ahogy lenni szokott, a Q1 lényege még csak most jön!

Az első nyolc pilóta - a három nagycsapat pilótái és a két Haas - nem jönnek már a pályára az utolsó percekben.

Közben változás történt az élen, Hamilton 1:22,824-gyel átugrotta Raikkönent.

Oh, Ericsson futott egy 12. helyre jó időt, maga mögé utasítva a Force Indiákat is.

A McLarenek pedig ott vannak a legjobb tízben, Honda-motor nélkül azért kétségtelenül kevésbé szenvedés számukra az élet.

Lassan az alsó régiókra is érdemes figyelnünk, különösen érdekes ez így az első hétvégén, amikor még senki nincs tisztában a pontos erőviszonyokkal. Egyelőre a két Sauber, a két Toro Rosso és Stroll állnak a kiesőhelyen, de hátra van még hat perc.

Hamilton futott egy második gyorskört is, de két tizeddel elmaradt Raikkönentől, most ő a második.

De megjött a két Red Bull, és most már ők állnak a 2-3. helyen.

A Ferrari finnje tovább javít, 1:23,096. Mögé egyelőre a két Mercedes és Vettel sorolt be.

Mindenki gyorsan a pályára hajtott, és máris megvan a hétvége eddigi legjobb köre Raikkönen révén, aki 1:23,6-tal kezdett.

Fontos megemlíteni Daniel Ricciardo három rajthelyes büntetését, amit ellentmondásos körülmények között róttak ki rá egy pénteki eset miatt, amikor túl gyorsan haladt a piros zászló alatt, de egyébként veszélytelen helyzetben. Az ausztrál így pole esetén is legfeljebb a 4. helyről rajtolhat, ami komolyan hátráltatja hétvégéjét.

Megkezdődött a Q1, a szokásos szabályok szerint itt 18 percig tart a körözés, és a leglassabb 5 autó búcsúzik a további küzdelmektől.

A tavalyi időmérőn új pályarekord született 1:22,188-cal. A tovább gyorsult autókat figyelembe véve ennek javulnia kell, ám a pálya állapota a korábbi eső miatt nem tökéletes. Eddig Hamilton pénteki 1:23,9-e a hétvége eddigi legjobbja. Kíváncsian várjuk, meddig javul ez az eredmény.

Viszont nem jelenthető ki biztosan, hogy ez így is marad. Az edzés idején még 40% esélyt jósoltak az esőre, pár perccel ezelőtt 30%-ot, most a kezdéskor pedig 20%-ot jeleznek a hivatalos előrejelzések. A csökkenő tendencia ellenére azért egyik szemünket érdemes az égen tartani.

Üdv mindenkinek, aki ébren van, ébredezik vagy alszik, még ha utóbbiak ezt nem is olvashatják. A harmadik edzés befejezése óta egy csepp eső, nem sok, annyi sem esett az Albert Park aszfaltjára, jelen állás szerint tehát száraz időmérő edzés van kilátásban.