DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
16:24

A 12-es kanyarban hagyta el a pályát Verstappen:

 

18:00, kockás zászló, így zárult a teszthét utolsó napja:

Vettel a célegyenesben:

 

Vettelnek is megvan a 100 kör!

Leclerc a bokszban, gyorsan elhárult a probléma, zöld szászló. Fél óra!

Piros zászló: megint egy Sauber, most Leclerc a pálya szélén. 

A McLarennél közben elégedettek: szerintük az autó mindenre pont úgy reagál, ahogy várták és azért használták a hiperlágy abroncsot, mert csak azt lehet hamar felmelegíteni. 

Videón a Toro Rosso is:

 

Így tapad a McLaren:

 

Magnussen és Vettel csatázik éppen a pályán, a tét a harmadik hely - most éppen a német jár előrébb, nyolc századmásodperc az előnye. 

Így állunk egy órával a tesztnap és a teszthét vége előtt:

Hamilton most már tényleg átvette a vezetést: 1:19,333 a közepes keveréken! Közben pedig a Toro Rosso-Honda is mérföldkőhöz ért, megvan a száz kör Pierre Gaslynak. 

Zöld zászló, folytatódhat a program. 

Piros zászló: Verstappen a kavicságyban!

Alonso etapja lágy gumikon: kivezető kör - 1:22.3 - 1:25.1 - 1:21.3 - 1:22.5 - 1:21.1 - 1:21.6 - 1:21.3 - 1:22.3 - 1:21.6 - bevezető kör.

Verstappen ismét a pályán, még negyven kört sem tett meg ma a holland, nagyon keveset láttuk. 

Bő másfél óra van hátra a napból, így állunk most:

A Williams jelenti, hogy hiába a szép napsütés, hamarorsan újra elkezdhet esni az eső...

Vissza minden: Hamilton átvágta a sikánt a leggyorsabb körén, elvették az idejét, még mindig Vandoorne vezet. 

Érkezik Fernando Alonso:

 

A hét eddigi legjobb köre egyébként 1:19,673, ez könnyen megdőlhet ma, Hamilton nincs egy tizedre sem tőle. 

Éééés megtörtént: Hamilton a közepes gumikon futott 1:19,753-at és átvette a vezetést!

A Sauber is elérte a száz kört - Ericsson 79-et, Leclerc 21-et teljesített ebből. 

Egyébként rohamosan melegszik az idő, az aszfalt már 25 fokos ezért is javulhatnak folyamatosan a köridők. 

Tehát összegzés: Vandoorne 110 kört ment a McLarennel és befejezte a napot, hamarosan Alonso ül az autóba. Hamilton a közepes gumikon mindenkit lenyomott, kivéve Vandoorne-t, aki a hiperlágyakon futotta a legjobb körét - Hamilton közepeseken is bement 1:20 alá, az nagyon impresszív teljesítmény, főleg hogy alig marad el a hét legjobb idejétől. Vettel hosszú etapot fut a Ferrarival és jelenleg harmadik, Sainz nemrég kezdte meg a munkát és ötödik, szintén "délutánosként" gyújti a köröket Stroll, illetve Leclerc is.

 

Sainz közben birtokba vette a Renault-t és nagy erőkkel neki is feszült a napnak, már az ötödik helyre kapaszkodott fel. 

Nézzünk és hallgassunk Force Indiát:

 

Leclerc elég erős tempót megy: már egy másodpercet vert csapattársa, Ericsson mai legjobb idejére. A svéd jelenleg sereghajtó (Szirotkint leszámítva, aki nem ment slickekkel) és bizonyára ott is marad, hiszen nem ül ma már autóba. 

A McLaren bejelentette, hogy Fernando Alonso átveszi Vandoorne helyét az utolsó két órára. 

Hamilton emeli a tempót: felzárkózik a második helyre úgy, hogy ő a közepes keveréket használja, míg a belga a hiperlágyakon futotta legjobb körét. 

Volt egy kis szünet a programban, pár percig nem nagyon láthattunk autót a pályán, de most Lewis Hamilton visszatért. Így állunk 15:00-kor:

 

Pilótát cserélt a Williams is, Lance Stroll már a pályán futja a köreit.

Vandoorne kavicságy-látogatása:

Mérföldkő: a McLaren elérte a száz megtett kört Vandoorne-nal! Ez már csak azért is nagy szó, mert eddig Daniel Ricciardo ketten futott 105 köre a csúcs ezen a héten a napi mennyiségeket tekintve. 

A lágy gumikon köröző Magnussen is egyre gyorsabb, megelőzte Hamiltont és már harmadik!

Stoffel Vandoorne megjárta közben a kavicságyat, de nem ragadt benne, visszatudott térni a bokszba. 

Közben a Saubernél megtörtént a pilótacsere, Marcus Ericsson helyét Charles Leclerc foglalta el. 

Hamilton lassan felveszi a ritmust, elérte a tíz kört és már a harmadik helyen áll 1:21,241-gyel.

Vandoorne 1:19,8-cal vezet és erősen közelít Vettel keddi legjobb idejéhez, közben Hamilton első mért köre 1:27,231.

A Mercedes közben megejtette a pilótacserét, Hamilton pedig elhagyta a bokszot. A Saubernél, Williamsnél és Renault-nál is jöhet hamarosan a váltás.

Érdemes még azt megemlíteni, ki milyen keveréken futotta a listában körét. A választások eltérnek: Vandoorne, mint már jó párszor említettük, hiperlágyon, Vettel, Hülkenberg, Magnussen és Perez lágyon, Gasly és Ericsson szuperlágyon, míg Bottas és Verstappen keményen.

14 órakor, 5 órával kezdés után ez a teszt sorrendje. Szirotkin kivételével mindenki teljesített száraz pályás abronccsal kört. Az orosz vélhetően már nem tér vissza, hiszen a Williams is pilótát cserél.

A McLaren egészen közel a már említett 1:20-as határhoz, 1:20,068 volt Vandoorne legutóbbi köre, változatlanul hiperlágyon. Vettel ugyancsak javított, a német lágy abroncson teljesít etapot.

Jelenleg egyedüliként Vettel köröz a pályán, aki fel is ugrott negyedikről a második helyre, de így is 1,5 másodpercre van Vandoorne-tól. A német 50. körét fejezte be, ami közepes teljesítménynek számít ma.

Vandoorne körideje láttam felmerül a kérdés, mi volt a teszthét legjobbja. Vettel a második napon 1:19,673-at teljesített (lágy gumin), rajta kívül csak Bottas ment 1:20 alá, szintén aznap.

A legpuhább gumival – melyet a McLaren mellett még senki sem használt a pályán – Vandoorne újabb tizedeket faragott le legjobb köréből, ami most 1:20,513. A belga most 82 körnél jár, mennyiség tekintetében a McLaren viszi a prímet.

Jelenleg elcsendesült a pálya, mindenki a bokszban van, mintha a csapatok úgy döntöttek volna, mégiscsak megtartják az ebédszünetet. Mint már említettük, négy istállónál is pilótát fognak cserélni, ami időt vesz igénybe.

Összegzés a tesztnap felénél:

Mivel az ebédszünet elmaradt, most is az időkeret felénél, 4 és fél óra eltelte után összegzünk. Csütörtök reggel hó helyett köd fogadta a Formula-1-es mezőnyt, a nedves pályán pedig teljes esőgumin kezdődött a körözés, mellyel Vandoorne és Szirotkin diktálta a tempót, igaz, sokan a bokszban maradtak. Két óra elteltével kerültek elő az intermediate abroncsok, melyek ugyancsak két órán keresztül voltak ideálisak a körülményekhez, s melyeken egyre erősebb köridők születtek. Az utolsó fél órában záporozni kezdtek a legjobb idők: Bottas, Magnussen, Hülkenberg, Verstappen és Gasly is vezetett az egyre gyorsabb pályán. Pierre Gasly 1:26,464-es kört teljesített a köztes abroncson, ez volt a maximum ezen a keveréken.

Eddigre azonban elérkezett a váltás optimális pillanata, és egyes versenyzők – Valtteri Bottas volt az első – már slick abroncson érkeztek. A finn és Nico Hülkenberg cseréltek először kereket, így futólag ők is rendelkeztek legjobb időeredménnyel. Stoffel Vandoorne azonban közepes vagy lágy helyett hiperlágy abronccsal felszerelt autóval tért vissza a pályára, így félidőben 1:20,899-es körével ő állt az eredménylista első helyén.

A délelőtti körözést egy alkalommal piros zászló szakította meg: Marcus Ericsson elveszítette az irányítást autója felett, és a kavicságyba csúszott. A svéd Sauberjét ki kellett emelni a bukótérből, de a versenygép nem sérült, hamarosan pedig újra pályán volt. Max Verstappen tisztázatlan okokból csaknem négy órán keresztül nem rendelkezett mért idővel, mikor azonban megfutotta első köridejét, rögtön csatlakozott az első helyen dúló csetepatéhoz.

1:20,899: ezzel az ultralágy gumis körrel Vandoorne a nap legjobbját teljesítette. Mögötte Hülkenberg lágy, Bottas közepes, Vettel lágy és Ericsson szuperlágy gumin.

Hülkenberg, Bottas, Vettel és Ericsson az első négy sorrendje. Egyelőre csak nekik vannak slick gumis köreik, de Perez ultralágyon, Vandoorne hiperlágyon érkezik.

Hülkenberg átvette a vezetést, 1:22,729-cel mindössze 0,06 másodpercet adott Bottasnak. Ericsson és Vettel is jön a slick gumin…

Az eredeti menetrend szerint már tartana az ebédszünet, de a szervezők úgy döntöttek, folyamatos lesz a teszt egészen 18 óráig. Az események pedig nagy intenzitással pörögnek tovább, most Bottas 1:24,319-cel vezet, 0,785 másodperccel Hülkenberg előtt. Úgy sejtjük, a következő órában nem egyszer fog változni a helyzet, mikor a többiek is felteszik a slickeket.

13 órakor így áll a teszt: Bottas és Hülkenberg körei születtek már száraz pályás gumin.

Másodszorra 1,4 másodpercet adott Gaslynek, majd Hülkenberg is felugrott a második helyre, a lágy abroncson. Gasly és Vandoorne eközben továbbra is inter abroncson köröz.

Bottas mindössze 0,010 másodperccel volt lassabb Gaslynál első közepes gumis körén.

Verstappen 1:27,362-re javított, majd Gasly 12 ezredmásodpercet adott neki. Bottas autóján viszont, először a nap folyamán, feltűnt a slick gumi.

Az egyre jobb idők változatlanul záporoznak, most Verstappen megfosztotta az első helytől Bottast. 1:29,061 a vezető idő.

Néhány perc eltelt, és a legjobb idő már 1:30,023 Bottas révén. A finn mögött pillanatnyilag Verstappen és Ericsson, de hat versenyző van a pályán, a sorrend pedig állandóan váltakozik.

Gasly a Toro Rossóval felugrott a második helyre, a nemrég még vezető Hülkenberg csak negyedik, Magnussen a hatodik (közéjük Ericsson ékelődött).

Megtette első mért körét Verstappen, aki ezzel rögtön az élre ugrott: de nem sokáig trónolhatott, Bottas ugyanis 1:31,665-tel több mint egy másodpercet adott neki.

Hülkenberg sem húzza az időt, rohamosan javulnak a köridők: 1:33,178-cal már ő a leggyorsabb.

Most Hülkenberg villantja a jó köröket, Bottast megelőzve feljött a második helyre, 0,119 másodperccel Magnussen mögé. Emlékeztetünk rá, hogy továbbra is mindenki inter abroncsokon van.

A Haas-versenyző teljesítménye annak fényében különösen szép, hogy még csak 24 kört tett meg, Verstappen és Perez után a legkevesebbet. Az első két órában alig járt a pályán, ehhez képest szépen felvette a fonalat.

És itt az 1:33,514-es kör is Magnussentől, a dán pilóta megfutotta a nap leggyorsabb idejét!

Magnussen még tovább javított, 1:33,952-es körével csak 0,178 másodpercre marad el Bottastól! A dán az első szektorban még a leggyorsabb volt. Hülkenberggel bezárólag négy versenyző fél másodpercen belül áll.

Vettel már csak ötödik: Magnussen és Hülkenberg is jobb kört futott nála, a renault-s egy egészen erős, 1:34,4-es kört.

Továbbra sem hallunk Max Verstappenről, akinek még mindig nincsen mért köre. Emlékezhetünk, hogy a holland kedd délelőtt is hosszú ideig vesztegelt a garázsban, sőt egy időre a pályáról is távozott. Bár Daniel Ricciardo leggyorsabb volt az első tesztnapon, nem kizárt, hogy az RB14 nem lett olyan megbízható, mint a Red Bull szerette volna.

Vandoorne még közelebb, 452 ezredre. Ericsson a hatodik pozícióba lépett fel, 37 megtett körrel rendelkezik annak ellenére, hogy délelőtti kicsúszásával ő okozta az eddigi egyetlen piros zászlót.

A McLaren egészen közel került a Mercedeshez, 0,606 másodpercre. Vandoorne szakadatlanul rója a köröket, 55-nél tart, most épp egyedül ő tartózkodik a pályán. 3 óra alatt ez elismerésre méltó teljesítmény, különösen, hogy az ebédszünet elmarad, így még 6 óra áll rendelkezésére.

A gumimelegítő paplan alternatív használata a Mercedestől.

Vandoorne, aki már a jelenleginél sokkal rosszabb körülmények közt is szorgalmasan körözött, elsőként érte el az 50 megtett kört a nap folyamán. Ezzel a jubileumi körével Vettelt megelőzve a második helyig ugrott fel.

Mozgalmas óra áll mögöttünk, a legjobb kör 1:40-ről 1:33-ig kúszott le. Így áll a csütörtöki tesztnap délben, 3 óra elteltével:

Bár már nagyon várjuk, hogy slick abroncsok kerüljenek az autókra, a körülményekről árulkodó, hogy van néhány utolsó mohikán, akik továbbra is esős gumit használnak: Hülkenberg és Perez még a köztes keverékre sem váltott át.

A Mercedes és Ferrari mögötti, harmadik helyért vívott csatában most Pierre Gasly áll legjobban – de a legjobb körhöz képest így is 3 másodperc a lemaradása.

Verstappen újra felbukkant a pályán: még csak 4 körnél tart, ő az egyetlen, akinek ideje még mindig nincsen.

Újabb komoly gyorsulás, Bottas 1:33,774-et teljesített, 2,4 másodperccel áll Vettel előtt.

Elég nem odafigyelni, és legközelebb már több mint egy másodperccel gyorsabb köridőt látunk: Bottas mércéje 1:34,966, Vettel 1:36,1-nél tart. A harmadik Vandoorne 1:37,5-tel – a belga már 45 kört megtett.

Közben megjött a videó Ericsson balesetéről: erről teljes mértékben a svéd tehetett, elvesztette az irányítást a nedves pályán, a C37-nek azonban nem esett különösebb baja.

A levegő hőmérséklete átlépte a 10 Celsius fokot, az aszfalté 16-nál jár, a nedves pálya szárad: a körülmények egyre inkább megfelelnek egy Formula-1-es autó kívánalmainak. Ez azt jelenti, hogy Bottas 1:36,668-ra faragta le a legjobb köridőt.

A finn át is veszi a vezetést: 1:37,118 a Mercedestől.

Vettel már jócskán 1:40 alatt, 1:37,774-es idővel. Bottas állandóan a sarkában lohol, csupán fél tizedmásodperccel lassabb nála. Szirotkin, Vandoorne és Perez következik a harmadik-ötödik helyen.

Elérkezett a fordulópont, már a köztes esőgumi gyorsabb: Vettel 1:40,409-cel a leggyorsabb, Bottas századokra tőle, Szirotkin a harmadik helyre esett vissza.

Vettel után Szirotkin, Vandoorne és Bottas is feltette az inter abroncsokat, a köridők pedig javulnak, habár az orosz még tartja az első helyet korábbi 1:40,8-as idejével. 2 óra elteltével így áll a teszt:

Vettel 1:46-os kört autózott interen, és ideiglenesen harmadik helyen szerepelt, de Hülkenberg – esős abronccsal – megelőzte.

Ericsson autóját gyorsan helyrehozták, a svéd már most, kevesebb mint háromnegyed órával megállása után visszatért a pályára.

 Javul a pálya, Szirotkin 1:40,838-ra javított, Vettel pedig már intermediate abronccsal hajtott ki!

Szergej Szirotkin is feliratkozott a köridők listájára, néhány perccel később pedig a vezetést is átvette. Az orosz 1:42,658-as körrel rendelkezik, mögötte Vandoorne, Gasly, Ericsson és Bottas, aki ugyancsak felállított egy időt.

Vandoorne 21 körig jutott, legjobb ideje pedig 1:43,433-ra csökkent. Köröket illetően Ericsson 12-vel a második, aki megállásával egy időre kiírta magát. A harmadik legtöbb kört, 8-at Szirotkin tett meg, utána jön Gasly 5-tel.

Megvan Vandoorne új játszótársa: Gaslynek is megjött a kedve a körözéshez, 1,8 másodperccel a McLaren mögé feliratkozott az eredménylistára.

1:47,994 a McLaren-pilóta új legjobb ideje.

Vajon ki az első, aki elhagyta a bokszutcát? Hát persze, hogy a már 16 körnél járó Stoffel Vandoorne.

Egy jobb fotó a roncs kiemeléséről. A vártnál kicsit jobban elhúzódott a mentés, de a versenyzők ismét megkapták a zöld utat.

Ezt a képet tudjuk mutatni arról, mi lett a Sauberrel. Az eset az első kanyarkombinációban történt.

Megszakították az edzést, a Vandoorne-nal együtt kitartóan köröző Ericsson 12. körében a kavicságyban kötött ki.

Egy óra elteltével, 10 órakor így áll a teszt – még mindig csak két versenyző rendelkezik mért körrel, a többség vár a jobb körülményekre.

A belga pilóta szorgalma dicséretes, már 12 körnél tart, legjobb eredménye 1:50. Ericsson 9, Szirotkin 5 kört számlál, a többiek maximum 3-at. Továbbra is csak esőgumin járható a pálya.

Vandoorne újabb másodperceket faragott le legjobb körén: 1:55,018-nál tart, 11 másodperccel Ericsson előtt. Mások is ki-kimerészkednek a pályára, de befejezett körrel egyelőre várnak.

Ericsson is feliratkozott egy 2:09-es idővel, amelyet aztán 2:07-re javított. Jó hír, hogy a versenyzők elkezdtek többkörös etapokat teljesíteni.

Érdemes megjegyezni, hogy a mezőny tagjai – habár egyértelműen csak tapogatózó körökről van még szó – összesen 18 kört tettek meg szűk fél óra alatt, míg tegnap egész nap folyamán 17-et teljesítettek.

Utolsóként a Mercedes és Bottas is teljesítette installációs körét, minden csapat jár már legalább egyszer a pályán.

Vandoorne már ötödik körénél jár, 1:59,167-re javított, másnak mért eredménye nincs. A helyzet kissé hasonlít a tegnapira, amikor Alonso vezette a McLarent, és a mostoha körülmények ellenére is igyekezett minél több időt tölteni a pályán.

Stoffel Vandoorne-é az első köridő, igaz, egy 2:00-s időeredményről van szó.

A Saubert Ericsson vezette, habár előzetesen Leclerc volt kijelölve a mai napra. Ez azt jelenti, hogy négy csapat is beveti mindkét versenyzőjét (egy részük azért, mert a szerdai eseménytelenség hátrányosan érintette az egyik pilótát): a Sauber, Mercedes, Williams, valamint Renault.

Különverseny a csapatok között, hogy melyikük tud leggyorsabban fotót feltölteni a közösségi médiába tesztnap kezdetét követően mozgó autójáról. A telefonnal készült, kétes minőségű képeket és videókat kizárjuk a versenyből, így a Williamsnek jár a díj, ezt a fotót 10 perccel 9 óra után publikálták.

A Red Bull és McLaren is járt már azóta a pályán, egyedül a Mercedes és Force India nem hagyta el eddig a bokszot.

Egy installációs kör után mind a hatan visszatértek a bokszba. A vizes pályán minden autó teljes esőgumit használ.

Alaptalan volt félelmünk a ködtől, 9-től kinyitott a bokszutca, ráadásul számos autó rögtön a pályára hajtott: a Ferrari, Williams, Toro Rosso, Sauber, Haas és Renault is.

A Mercedesnél nem csupán Hamilton vezet ma: módosítottak a terveken, délelőtt Bottas, délután a brit ül a W09-be. A címvédő mindössze 25 kört teljesített eddig a teszt folyamán, csak hétfőn ült az autóban.

 

 

Itt is az első módosítás a programban: ebédszünet ma sem lesz, 9-től 18-ig folyamatosan nyitva marad a pálya. Ez arra utal, hogy az időjárás várhatóan ma is jelentősen korlátozni fogja a pályán tölthető időt. A hagyományos menetrendet (9-18, egyórás ebédszünettel) csupán hétfőn tartották be.

Márpedig amíg a látási viszonyok ilyenek maradnak, a mentőhelikopter nem kap felszállási engedélyt – ezért kezdődött három órával később a hóesés miatt a tegnapi program is.

Remek hír, hogy hóesés ma nem fenyeget, a hőmérséklet a 10 fokot is át fogja lépni – helyette viszont egyelőre köd telepedett a pályára, délután pedig eső is várható.

A tegnapi tesztnapra sokáig emlékezni fogunk: délelőtt hó esett a barcelonai pályán, így a bokszutca sem nyitott ki, délután pedig a pályát fedő sok víz és fogvacogtató hideg riasztotta el a csapatokat a körözéstől. Fernando Alonso volt az egyetlen, aki mért időt teljesített. (Bővebben itt.)