Hamilton 1:36,742-vel, már megint új pályarekorddal az élre állt, mögötte Bottas és Vettel is három tizeden belül.
Tartsatok velünk a szezonzáró futamon is, ahol eldőlnek a 2017-es F1-es évad utolsó kérdései, és remélhetőleg egy remek csatát is láthatunk majd.
Bottas karrierje negyedik pole-ját szerezte - vajon vasárnap meglesz belőle a harmadik győzelem?
Hamilton második helye azonban nem volt veszélyben, Vettel négy tizeddel végzett mögötte, ő lett a harmadik. A további sorrend Ricciardo, Raikkönen, Verstappen, Hülkenberg, Perez, Ocon és Massa.
Bottas rossz kört futott, be sem fejezte már, így minden figyelem Hamiltonra szegeződött: a brit az első szektorban mindenkinél gyorsabb volt, és még a másodikban is vezetett csapattársával szemben, de az utolsó szektort nem tudta jól összerakni, így ő sem javított.
És nincs meg Hamiltonnak, Bottasé a pole!
Egyre feszültebb a légkör - írták a Mercedesnél. Mondjuk náluk valószínűleg csak azon kell majd izgulni, hogy melyik versenyzőjük áll majd előrébb az első sorban. Na de hátha valaki még meglepi őket, jönnek a második körök!
Back in the box! Quick checks and then the final runs are coming up...
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) November 25, 2017
It’s tense down here! #AbuDhabiGP #Quali pic.twitter.com/JpIvGJDaQJ
Mögöttük a két Red Bull, majd Hülkenberg, Ocon, Perez és Massa következik.
A Ferrariké a második sor jelenleg. Érdekesség, hogy a verseny 2009-ben indult történere során Ferrari még sohasem állt a rajtrács első sorában. És most sem ennek áll a zászló, Vettel és Raikkönen 6-7 tizedes hátrányban vannak.
És itt a fordulat: az első körök után nem Hamilton vezet, hanem Bottas. A finn 1:36,231-et futott, de csapattársa 172 ezreddel lassabb, és egyelőre csak második.
Megkezdődött a finálé, a Q3 12 percig tart, amelynek végén ismertté válik a szezon utolsó pole-pozíciósának kiléte. Az eddig látottak alapján Hamilton rá a legesélyesebb.
A kiesők tehát: Alonso, Sainz, Vandoorne, Magnussen és Stroll.
Hülkenberg és Perez között volt egy érdekes incidens a célegyenes kezdetén. De semmi drámai nem történt, és mindketten ott is vannak a Q3-ban.
Lejjebb pedig a nagy hajtásban egyetlen változás történt a továbbjutó helyeken: Massa néhány századdal leszorította Alonsót a 11. helyre.
Hamilton nem javított, Bottas 8 századra jött fel mögé, de most még nem is annyira az eleje az érdekes...
Nagy esély lehet a Haas előtt, hogy holnap behozza a Toro Rossóval szembeni 6 pontos lemaradását, de ehhez nekik is erősnek kell lenniük, és Magnussennek nem nagy az esélye, hogy bejusson a Q3-ba.
Whoosh! Off he goes again. #Q2 pic.twitter.com/l3wNTnv7ss
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) November 25, 2017
A pár perces Q2-es csendben járunk, a versenyzők két gyorsköre között. Ez most valamiért még hosszabb üresjáratnak tűnik, mint általában.
Mindenki túl az első körökön, ennél nagyobb papírforma talán nem is lehetne az állás. A három élcsapat és a Force India mellett Hülkenberg és Alonso áll jelenleg továbbjutó helyen.
Raikkönen kisípolandó szóval panaszkodott a rádión, hogy az egyik Force India föltartotta őt.
Ricciardo 5., Verstappen csak 7. helyre jön - a holland hibázott az utolsó szektorban.
Jönnek az első gyorskörök, mi meg közben épp az FIA frissen kiadott közleményét olvasgatjuk. Ez arról szól, hogy a jövő évtől átrendezik a versenyt követő sajtótájékoztatók menetét, és a dobogósok a díjátadót követően nem azonnal a sajtóterembe fognak menni. De az egésznek röviden annyi a lényege, hogy mindenkinek még több interjút kell majd adnia, mint eddig.
Indul a Q2, és a Mercedesek az elsők a pályán.
És Stroll tudott annyit javítani, hogy 13 ezreddel letolja Grosjeant a kiesők közé. A francia így a két Toro Rosso és a két Sauber társaságában nem folytathatja. A kiesők sorrendje tehát a 16. helytől lefelé: Grosjean, Gasly, Wehrlein, Ericsson, Hartley.
Na, indul a nagy hajrá: az első 11. helyezett már nem jött vissza a pályára, a többiek azonban igen - köztük Alonsóval is, aki eddig lassabb volt, mint csapattársa.
Viszont elképzelhető, hogy megtankolták a Haasokat annyira, hogy legyen bennük üzemanyag még egy gyorskörre. Hiszen nem hajtottak vissza a bokszba.
Ha az alsó ötösből valaki javít, a Haasok lehetnek veszélyben. Grosjean és Magnussen most gyorsultak egy kicsit, de nem lesz már idejük újra kijönni.
Most jönnek a készülődés percei, hogy aztán a végén, akinek kell, az még igazán odategye magát egy utolsó Q1-es körre.
Raikkönen is javított egy kicsit, most egy tizeden belül áll az élen Bottas, Hamilton és a Ferrari finnje.
Gasly pedig egy pályaelhagyással egybekötött elfékezést mutatott be most.
Na, most már viszont nekik is megvan, jelenleg a Toro Rossók, a Sauberek és Stroll állnak az öt legrosszabb idővel. Hartley-nak ugyebár most sincs miért küzdenie, ezúttal is rajtbüntetéssel kell számolnia motorcsere miatt.
Ricciardo megjött a negyedik helyre. Mögöttük a Force Indiáknak sincs sok aggódnivalójuk. A kiesés esélyeseit egyelőre még nehéz mérlegelni, a Renault-k még gyorskört sem futottak.
De közben azért a Mercedes finnje még tovább javította a pályarekordot: 1:37,356-tal ő vezet immár.
Bottas a második, a két Ferrari és Verstappen mögöttük immár. Ricciardo is jön, és akkor a három élcsapatnak meg is lesz a sima továbbjutás.
Hamilton pedig be is kezd a pályarekord újabb megjavításával: 1:37,473!
A Mercedesek és Vettel sem érzi, hogy lenne vesztegetni való idejük. Raikkönen és a Red Bullok várakoznak egyelőre a nagyok közül.
Zöld zászló, megkezdődött a Q1, többen azonnal a pályára hajtanak.
A jelenlegi mezőnyből csak két pilótának van már pole-ja erről a pályáról: Hamilton háromszor, Vettel kétszer rajtolt itt az élről.
Raikkönen autóját még serényen szerelgették a pár perccel ezelőtti képek alapján a Ferrari bokszában, de egyelőre nincs hír arról, hogy bármi hátráltatná a finn következő egy óráját.
Indul a szezon utolsó "szétlövése", ahogy Ricciardo is írja.
Final shootout of the season pic.twitter.com/3zu29zFvXK
— Daniel Ricciardo (@danielricciardo) November 25, 2017
A bajnokságok persze már eldőltek, de az egyéni tabella második helyén (Vettel és Bottas között), valamint negyedik helyén (Ricciardo és Raikkönen között) még lehet változás. A legádázabb küzdelem pedig minden bizonnyal a konstruktőri 6. pozícióért folyik majd a Toro Rosso, a Renault és a Haas között. Sokaknak tehát még mindig sorsdöntő időmérő következik.
Napos napot mindenkinek itt nálunk, miközben az Egyesült Arab Emírségekben lassan már le is nyugszik a nap. A Mercedes tűnik a legjobb formában lévő csapatnak az edzéseredmények alapján: a hétvége eddigi legjobb köridőit Lewis Hamilton futotta, és az előző két gyakorláson is ő végzett az élen.