Az újgenerációs F1-es autókkal, s különösen azok erőforrásaival szemben a legnagyobb kritika az volt 2014-es bevezetésüket követően, hogy a hangjuk jóval gyengébb a megszokottnál – talán még az sem túlzás, ha azt mondjuk, hogy nem méltó a királykategóriához. A hanggal kapcsolatos vita aztán (mondhatni, a motorokkal együtt) elcsendesedett, de teljesen nem tűnt el a közbeszédből.
A Motorsport Világtanács szerdán nyilvánosságra hozta tervét, melynek segítségével a következő szezontól hangosabbak lehetnek az autók – az elképzelés tulajdonképpen a tavaly tesztelt mesterséges hangnövelő megoldások egyikén alapul, az autóból távozó kipufogógázokat hasznosítja a versenygépek hangosabbá tétele érdekében.
A közleményben a következő áll: „A 2016-os szezonban minden autót fel kell szerelni egy külön kipufogócsővel, melyen keresztül az autót elhagyó összes kipufogógáznak keresztül kell haladnia. Az intézkedés célja az autók hangjának növelése, s nem lesz jelentős hatással a teljesítményre vagy a károsanyag-kibocsátásra.”