DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 27. szombat
F1

Anderson: Massának mennie kell

A Jordan és a Stewart istállók egykori technikai igazgatója, Gary Anderson szerint a Ferrari kezéből az idei szezonban is egyre inkább kicsúszik a világbajnoki cím, a maranellói gárdának pedig azon is komolyan el kellene gondolkodnia, hogy kit ültessen be az egyre többet hibázó Felipe Massa helyére.


"A Ferrari stratégiájával, hogy a közepes keverékkel vettek részt az időmérő edzésen semmi baj sem volt, hiszen bár a 7. és a 8. helyről rajtolhattak és nem néhány hellyel előbbről, ez stratégiailag jó lehetőséget adott a számukra. Az a stratégia azonban nem igazán vált be" - írta Anderson a BBC-nek írt cikkében. "Alonsót már a 12. körben behozták az első kerékcseréjére, míg Jenson Button a McLarennél, aki hasonló stratégián volt, 9 körrel később jött be. Ahhoz, hogy a stratégia működjön Alonsónak a 20. körig vagy tovább is kit kellett volna maradnia. A csapat technikai igazgatója, Pat Fry a futamot követően azt mondta, hogy azért hozták be Alonsót, mert a sebessége elkezdett csökkeni, pedig ez nem igaz. Alonso az utolsó körében is 1:38-as időt futott, ami mindössze 0.058 másodperccel volt lassabb az előző körénél. Igen veszített időt Sebastian Vettellel szemben, de Alonso a kerékcserét követően is csak 0.7 másodpercet tudott gyorsulni, 20 körnél is több kellett volna annak a kerékcserének a visszahozására, így az egész kerékcsere veszteség volt a számára. Annál is inkább, hiszen 7 körrel később Alonso már megint csak 1:38-as körökre volt képes."

Anderson szerint a Ferrari megint nem állt a helyzet magaslatán, a csapat leggyengébb láncszeme azonban egyértelműen Felipe Massa volt. "Alonso csapattársának, Felipe Massának egy újabb szörnyű hétvégéje volt. Miután Monacóban, Kanadában és Silverstone-ban is ütközött a szabadedzések alatt, most a Német Nagydíjon az 1-es kanyarban a féktávon veszítette el az autót. Ez alapvető pilótahiba, ami nagyon rosszkor jött a számára. A nyár az az időszak, amikor a csapatok meghozzák a pilótafelállásukkal kapcsolatos döntéseket, és ha én a Ferrari helyében lennék, akkor jövőre valaki mást választanék Alonso mellé. A Ferrarinak ugyanis két kiegyensúlyozott pontszerző pilótára van szüksége a konstruktőri bajnoki cím érdekében, hiszen a nagy pénzt ezért kapják. Még akkor is egy kiegyensúlyozottság lenne a fontos, ha az új pilóta nem is olyan gyors, mit Massa. Ezért én Jules Bianchinak adnék lehetőséget, aki a Ferrari pilótaprogramjának a tagja. Alonso 2016-ig az övék, utána pedig jöhet Vettel, így a Ferrari első számú pilótájának a kérdése meg van oldva, de nekik szükségük van egy jó kettes számú pilótára. Egy olyan pilóta, mint Nico Hülkenberg nem csak gyors lenne, de valószínűleg nyerni is akarna, Bianchi azonban tehetséges, és talán elfogadná a támogató szerepkört, amire a Ferrarinak szüksége lenne."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: