Brawn úgy véli, hogy a hátsó kerekek felcserélésének tiltása és a vasárnapi magas pályahőmérséklet együttesen hozták ki a Mercedes gumikezelési problémáit: "A kerekek konstrukciója megváltozott, továbbá úgy vélem, hogy az abroncsok felcserélésének lehetősége remek módja volt a gumikat érő terhelés szabályozásának. Használtuk az időmérőn, majd felcseréltük, így eltérő állapotba kerültek a versenyre. Ãm ezt nem lehet megcsinálni a mostani kerekekkel. Úgy vélem, ismételten a határ fölé kerül az abroncsok hőmérséklete az autóinkon, ettől szenvedünk."

"A verseny első fele egészen borzalmas volt. A második felében az üzemanyag súlya csökkent, valamivel hűvösebb lett, így javulni kezdtünk. A verseny elején magas üzemanyagszinttel túlterheltük a gumikat, amikor nyomni próbáltuk, erre pedig megoldást kell találnunk."
Brawn azt is elárulta, hogy sosem érezte úgy, hogy a csapat már túl van a gumikkal kapcsolatos nehézségeken: "Volt néhány dolog, mint például a gumik felcserélése, ami segített rajtunk, de ez már a múlté. Silverstone sem volt igazán meleg, és Montreal sem volt meleg. Azt mondtam, kellene egy meleg futam, ez a mostani pedig épp olyan volt, néhány korábbi az idei évben, melyeken szenvedtünk, amíg a dolgok le nem hűltek egy kicsit."