A Lotus még mindig versenyképes, azonban fő előnyük a mezőny nagy részéhez képest a gumikezelés. A keverékek legutóbbi változtatásával azonban a Pirelli ezt az előnyt eltüntette. És tény, a Lotus nem túlságosan örül ennek. A kevésbé agresszív gumiválasztás természetesen befolyásolja az enstone-i csapat versenyképességét.
A pályán végzett munkáért felelős igazgató, Alan Permane legutóbb elmondta: "A Pirelli láthatóan óvatos és ez ellentétes a várt 2013-as gumiválasztással..." Ezt figyelembe véve a Lotus németországi teljesítményén nem látszott a visszaesés, a második és harmadik helyen értek célba.
A Ferrari lehet a valódi áldozata a gumiválasztásnak és az olasz csapaton látszik is a visszaesés. Miközben a riválisok egy kis teljesítményt nyertek a Ferrarinak nem sikerült előbbre lépni.
A csapatfőnök, Stefano Domenicali beismerte: "A Brit Nagydíj a teljesítmény szempontjából nem volt nagyon jó... A következő két, vagy három napban a gyárban meg kell érteni mi történt, mert sokkal inkább a nagyobb részletekben rejlik a probléma, ezért nem tudtuk Silverstone-ban jobb sebességet nyújtani. A legfontosabb dolog, hogy ezen a területen dolgozzunk, megértsük hol lehet teljesítményt szerezni."
Korábban a Ferrari a szélcsatorna problémákat emelte ki a teljesítmény hiányának okaként. Azóta a Toyota kölni szélcsatornáját használják, ezért a korrelációs probléma már nem lehet kifogás.
2014 ben a műszaki változások miatt az erősorrend is megváltozhat. A Ferrari már aggódik a turbómotorok megbízhatósága és az üzemanyag-fogyasztás miatt, ezért talán az idei év lenne a legjobb esély a bajnoki cím megszerzésére. Ha a Ferrarinak nem sikerül felkapaszkodnia a hajóra, akkor kieshetnek a bajnoki küzdelemből, ez igaz arra az esetre is, ha a Mercedes továbbra is javuló formát mutat.

Majd következett Németország, ahol Felipe Massa Ferrarijában meghibásodott a sebességváltó. Az egység ötödik fokozatban ragadt, amely a brazil pilóta megpördüléséhez és kieséséhez vezetett. Alonso közben mindent próbált, de nem tudta utolérni Grosjeant az utolsó körökben. A leintést követően a spanyol pilóta a csapat utasítására elővigyázatossági okokból megállította autóját.
Néhányak szerint a spanyol pilóta keményen nyomta az utolsó körökben azért, hogy megszerezze a dobogós helyet, így autója a vártnál több üzemanyagot fogyasztott el. A leintés utáni félreállásra azért volt szükség, hogy a mintavételhez szükséges mennyiségű üzemanyag a tankban maradjon és így elkerüljék az FIA büntetését.
Alonso a negyedik helyen ért célba 1:41.22.432-es idővel. Az 51. körben megfutotta a verseny leggyorsabb körét (1:33.468), amely talán egy kisebb vigasz lehet az olasz csapat számára. Megfelelő kármentés volt ez a bajnokságban, de egyszerűen nem elég akkor a negyedik helyen célba érni, amikor a bajnoki küzdelemben élen álló pilóta az első helyen végez.
A Ferrarinál mindenki felismerte, hogy bajban vannak és jobb teljesítményre, valamint megbízhatóságra van szükség. A csapat visszakerült korábbi pozíciójába és tudja, mit kell tenniük. Ez pedig a kemény munka; a riválisok munkavégzését nem tudják befolyásolni és azt sem, versenytársaik milyen előnyre tudnak szert tenni.