Az eset során Paul Allen a FOM operatőre megsérült és mint kiderült a Red Bull egyik szerelője hibázott, amikor megnyomta a zöld utat jelző gombot, ezzel Webber számára engedélyezte az elindulást.
"Biztos vagyok benne, hogy olyan rendszerünk lesz a Hungaroringre, amely kizárja az ilyen emberi hibák előfordulását" - mondta el a Red Bull tanácsadója, Dr. Helmut Marko. "Minden légkulcson van egy gomb, amelyet meg kell nyomni ahhoz, hogy a pilóta számára az elindulást engedélyező lámpa kigyulladjon. Mivel a kerék nem volt megfelelően rögzítve, a szerelő próbálta még egyszer megszorítani az anyát, de valami történt a légkulccsal és a gomb benyomásra került. Ezért kapott Webber jelzést az indulásra. A következő kerékcseréknél a biztonságra játszottunk és közöltük a szerelőkkel, hogy győződjenek meg arról, a kerekek megfelelően vannak rögzítve, habár ez azzal járt, hogy a kerékcsere egy másodperccel hosszabb volt. Ennek ellenére így is a leggyorsabb kerékcseréket teljesítettük."

Marko hozzátette, hogy a Red Bull egyik képviselője Paul Allent a Koblenz Kórházban meglátogatta a verseny után és egy posztert ajándékozott neki a szerelők aláírásával.
"Egyik csapattagunk vasárnap a kórházban járt, egy posztert adott át a sérült operatőrnek, melyet minden szerelő aláírt. Ő az egyik olyan brit, aki már évek óta a stábban dolgozik. Tele volt pozitív energiával; közölte, tisztában volt a kockázatokkal és nem kell aggódnunk érte. Bízik benne, hogy már a Hungaroringen visszatérhet."