DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. június 26. szerda
F1

Győztes csodák: Ferrari F2004

A Ferrari F2004 volt az autó, amivel Michael Schumacher megnyerte a 7. világbajnoki címét, az autó, ami hatalmas fölénnyel uralta a bajnokságot, és az autó, amivel véget ért az öt éves Ferrari uralom. Jonathan Reynolds cikke.

A Formula-1 egy hihetetlenül versenyképes világ, ahol hatalmas elkötelezettség, szervezet, csapatmunka és technikai szaktudás kell ahhoz, hogy az élen legyél és a rajtrács legjobb autóját készítsd el. És ezt újra és újra megtenni öt éven keresztül szinte csoda. A Ferrari 2000-res évek elején mutatott uralma pedig a rajongók és az ellenfelek mérnökei számára is tanulságos volt. Az F2004-es azonban a Ferrari egyeduralmának az utolsó állomásának bizonyult, mielőtt a Renault behozta és megelőzte volna őket.



A szoros 2003-as bajnoki szezont követően sokan úgy gondolták, hogy a 2004-es év lesz az, amikor a Ferrarit végre ledöntik a trónról. A két világbajnoki cím begyűjtése ellenére ugyanis az ágaskodó paripa bizony szenvedett 2003-ban az F2003-GA modellel, és az F2004-es elsőre ennek csak a továbbfejlesztett változatának tűnt.

A Ferrari technikai stábja Rory Byrne és Ross Brawn vezetésével ugyanis "csak" csökkentette a tengelytávot, alacsonyabbra helyezte az autó súlypontját és finomította a felfüggesztését. Javították még egy kicsit az aerodinamikát és áttervezték a sebességváltót, a karosszériát, a hűtőket és a kipufogót. Míg a motor oldalán a teljes versenyhétvégén át használatban lévő erőforrások miatt Paolo Martinelli és Gilles Simon a 053-as V10 ultra megbízhatóvá tételén munkálkodott.

Ezen változtatások ellenére, az ellenfelek legnagyobb örömére az F2004-es tempója a téli teszteken csak átlagosnak tűnt. A Ferrari azonban padlógázzon dolgozott a Bridgestone mérnökeivel karöltve, hogy a lehető legtöbbet hozza ki a fekete mágiából, a japánok abroncsaiból. Ezen erőfeszítések eredményei pedig már az első szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon megmutatkoztak, hiszen Michael Schumacher megszerezte a pole pozíciót, megfutotta a verseny leggyorsabb körét és végül megnyerte a futamot, miközben a 2. helyen a csapattársa, Rubens Barrichello ért célba. Ez pedig csak az első győzelem volt, amit sok, sok újabb Ferrari siker követett, így az év végére a 18 futamból 15 nagydíjon Ferrari győzelem született, amiből 8 kettős győzelem volt, így nem ért senkit sem váratlanul, hogy az év végén az egyéni és a konstruktőri világbajnoki cím ismételten Maranbellóba került.

A már megjósolható Ferrari győzelmek miatt sok rajongó elfordult a sporttól, hiszen még a váratlan eredményekre sem volt remény, a Ferrari F2004-es ugyanis egyszer sem robbant le vasárnap. Egyértelmű tehát, hogy a Ferrari F2004-ese volt a Formula-1 történetének az egyik legnagyszerűbb versenyautója.

F2004 műszaki adatok:
Karosszéria: Szénszálas monocoque
Motor: 3 literes V10-es Ferrari 053
Teljesítmény: 865 lóerő
Gumiabroncs: Bridgestone
Erőátvitel: Ferrari elektrohidraulikus 7 sebességes
Tengelytáv: 305 centiméter
Súly: 605 kilogramm (pilótával együtt)
Üzemanyag: Shell
Pilóták Michael Schumacher, Rubens Barrichello
Futamgyőzelmek: 15
Pole pozíciók: 12
Leggyorsabb körök: 14
Dobogók: 29 (+ 2005-ben 1)

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: