DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök

Visszavonult versenyző: Susie Wolff

Az egyik legismertebb hölgyversenyző 2012-ben csatlakozott a Williams istállóhoz, ahol férje, Toto Wolff részvényes volt akkoriban. Két évvel később több mint 20 év után az első nő lett, aki F1-es versenyhétvégén autóba ülhetett, amikor két szabadedzést teljesített Silverstone-ban, illetve a Hockenheimringen. A 2015-ös idényt megelőző teszteken szintén lehetőséget kapott, immár hivatalos tesztpilótaként, az év végén viszont visszavonult, hogy családot alapíthasson.

Adatok

Teljes név: Susie Wolff (lánykori neve Susie Stoddart)

Születés: 1982. december 6, Oban, Skócia (Egyesült Királyság)

Nemzetiség: brit

Magasság: 168 cm

Súly: 53 kg

Utolsó csapat: Williams

Visszavonulás: 2015

Családi állapot: házas, férje Toto Wolff

Weboldal: https://www.susiewolff.com

Facebook: https://www.facebook.com/susiewolffofficial

Twitter: https://twitter.com/susie_wolff

Instagram: https://instagram.com/susie_wolff

YouTube: https://www.youtube.com/susiewolff 

Eredmények

Év

Sorozat

Csapat

Futam

Győzelem

Pole

Dobogó

Hely

2002

Brit Formula Renault

DFR

11

0

0

0

18.

2003

Brit Formula Renault

Motaworld

17

0

0

1

9.

2004

Brit Formula Renault

Comtec

20

0

0

3

5.

2005

Brit Formula-3

Alan Docking

2

0

0

0

18.

2006

DTM

Mücke

10

0

0

0

17.

2007

DTM

Mücke

10

0

0

0

20.

2008

DTM

Persson

11

0

0

0

18.

2009

DTM

Persson

10

0

0

0

16.

2010

DTM

Persson

11

0

0

0

13.

2011

DTM

Persson

10

0

0

0

-

2012

DTM

Persson

10

0

0

0

-

A statisztikai adatok frissítve a 2016-os szezon végéig.

Érdekességek

Fiatalon Wolff több rangos elismerést kapott, többek közt bekerült a BRDC McLaren Autosport Young Driver Award jelöltjei közé, s megkapta a brit autóklub Rising Star of the Year díját is.

Noha a DTM-ben töltött hét szezonja során csak kétszer szerzett pontot, az igazsághoz hozzátartozik, hogy utolsó évét kivéve sosem kapta meg a Mercedes aktuálisan legújabb versenygépét.

Bár 2015-ben eredetileg arról szóltak a hírek, hogy ő lett a Williams hivatalos tartalékversenyzője, amikor felmerült, hogy Valtteri Bottast helyettesíteni kell, Pat Symonds leszögezte, hogy szóba sem jöhet Wolff autóba ültetése.