#27 - Nico Hülkenberg
Adatok
Teljes név: Nicolas Hülkenberg
Születés: 1987. augusztus 19, Emmerich (Németország)
Nemzetiség: német
Magasság: 184 cm
Súly: 74 kg
Csapat: Renault
Csapattárs: Jolyon Palmer
Rajtszám: 27
Családi állapot: nőtlen, barátnője Laura Stein
Weboldal: https://www.nicohulkenberg.net
Facebook: https://www.facebook.com/NicoHulkenberg.official
Twitter: https://twitter.com/NicoHulkenberg
Instagram: https://instagram.com/nicohuelkenberg
F1-es karrier
Bemutatkozás: 2010, Bahreini Nagydíj
Csapatai: Williams, Force India, Sauber, Renault
Legjobb eredmény: 4. hely (2012, Belga Nagydíj; 2013, Koreai Nagydíj)
Pole-pozíció: 1 (2010, Brazil Nagydíj)
Legjobb bajnoki helyezés: 9. (2014 és 2016, Force India)
Év |
Csapat |
Futam |
Győzelem |
Dobogó |
Pole |
L. kör |
Pontszerzés |
Pont |
Hely |
2009 |
Williams |
Tesztpilóta |
|||||||
2010 |
Williams |
19 |
0 |
0 |
1 |
0 |
7 |
22 |
14. |
2011 |
Force India |
Tesztpilóta |
|||||||
2012 |
Force India |
20 |
0 |
0 |
0 |
1 |
11 |
63 |
11. |
2013 |
Sauber |
18 |
0 |
0 |
0 |
0 |
10 |
51 |
10. |
2014 |
Force India |
19 |
0 |
0 |
0 |
0 |
15 |
96 |
9. |
2015 | Force India |
18 |
0 |
0 |
0 |
0 |
9 |
58 |
10. |
2016 | Force India |
21 |
0 |
0 |
0 |
1 |
14 |
72 |
9. |
ÖSSZESEN |
115 |
0 |
0 |
1 |
2 |
66 |
362 |
Mérleg a csapattársak ellen
Év |
Nagydíj |
Győzelem |
Dobogó |
Pole |
Pontszerzés |
Pont |
|
Barrichello |
2010 |
19 |
0-0 |
0-0 |
1-0 |
7-10 |
22-47 |
di Resta |
2012 |
20 |
0-0 |
0-0 |
0-0 |
11-9 |
63-46 |
Gutierrez |
2013 |
19 |
0-0 |
0-0 |
0-0 |
10-1 |
51-6 |
Perez |
2014-2016 |
59 |
0-0 |
0-4 |
0-0 |
38-40 |
226-238 |
|
0-0 |
0-3 |
1-0 |
66-60 |
362-337 |
A statisztikai adatok frissítve a 2016-os szezon végéig.
Rekordok és ranglisták
A 6. legfiatalabb pole-pozíciós az F1 történetében (23 év, 79 nap).
A 8. legtöbb élen töltött kör a győzelemmel nem rendelkező pilóták közül (43).
Idézetek
"Nem akarok a következő Michael Schumacher lenni, vagy valami ilyesmi. Ha eljutok a Formula-1-be, ami szerintem még messze van, akkor az első Nico Hülkenberg szeretnék lenni." /Juniorversenyző korában/
"A Porsche és Le Mans: ez egy olyan kombináció, ami minden versenyző számára vonzó lehet. Régóta Porsche-rajongó vagyok, s szorosan figyelemmel követtem visszatérésüket az LMP1-be."
"A rajongók borzasztóan fontos részét alkotják a sportágunknak, személyesen is megérint, hogy ennyire sok levelet kapok tőlük. És mindent megteszek, hogy mindenre válaszoljak."
A Formula-1 előtt
Év |
Sorozat |
Csapat |
Futam |
Győzelem |
Pole |
Dobogó |
Hely |
2005 |
Formula BMW ADAC |
Kaufmann |
20 |
8 |
9 |
14 |
1. |
2005 |
Formula BMW Döntő |
Kaufmann |
1 |
0 |
0 |
1 |
3. |
2006 |
Német F3 |
Kaufmann |
18 |
1 |
3 |
6 |
5. |
2006–07 |
A1 GP |
Germany |
20 |
9 |
3 |
14 |
1. |
2007 |
F3 Euroszéria |
ASM |
20 |
4 |
2 |
8 |
3. |
2007 |
Makaó GP |
ASM |
1 |
0 |
0 |
0 |
23. |
2007 |
Masters of F3 |
ASM |
1 |
1 |
0 |
1 |
1. |
2008 |
F3 Euroszéria |
ART |
20 |
7 |
6 |
8 |
1. |
2008 |
Masters of F3 |
ART |
1 |
0 |
1 |
1 |
2. |
2008–09 |
GP2 Ázsia |
ART |
4 |
1 |
2 |
2 |
6. |
2009 |
GP2 |
ART |
20 |
5 |
3 |
10 |
1. |
Érdekességek
Nico Hülkenberget korábban az a Willi Weber menedzselte, aki évtizedeken át Michael Schumacherrel is együtt dolgozott. "Annyit mondhatok, ez a fiú hihetetlenül tehetséges. Rengeteg tulajdonsága emlékeztet Michael Schumacherre" - mondta róla a német szakember még a 2000-es évek közepén.
Hülkenberg első szezonjának fénypontja a Brazil Nagydíj időmérő edzése volt, ahol a felszáradó pályán több, mint egy másodperces előnnyel verte meg a bajnoki címért küzdő két Red Bullt, és szerezte meg a pole-t.
A német versenyző különösen szeretheti Interlagost, hiszen két évvel később itt került közel először a futamgyőzelemhez: a változékony időjárási körülmények közt futott versenyt jó eséllyel meg is nyerhette volna, ha nem küldik pályára a safety cart - ezt követően rosszra fordultak a dolgok, összeütközött Hamiltonnal, s végül csak ötödik lett.
A 2013-as évre a Sauberhez szerződött, ami határozott visszalépést jelentett a Force Indiához képest - ezt követően majdnem újabb "rossz vásárt" csinált, hiszen a Lotus felé kacsintgatott, ám ők a PDVSA pénzét és Maldonadót választották, így került vissza a Force Indiához. Végül 2017-ben igazolt az immár Renault névre hallgató enstone-i csapathoz.
Hülkenberg 2015-ben a Porsche színeiben részt vett a Le Mans-i 24 órás versenyen, ezzel Sebastien Bourdais óta az első aktív F1-es pilóta, aki rajthoz áll a legendás egynapos futamon. A német nagy meglepetésre a győzelmet is megszerezte Nick Tandy és Earl Bamber oldalán, ezzel Johnny Herbert 1991-es sikere óta az első aktív F1-es versenyző, aki nyerni tudott Le Mans-ban.