DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat

#27 - Nico Hülkenberg

Hatalmas tehetségként érkezett meg a Formula-1-be, s újoncként sem vallott szégyent, ahogy azóta is rendre lenyűgözi a sportág szerelmeseit Nico Hülkenberg, aki ennek ellenére is évről évre lemarad az igazán nagy csapatok üléseiről. A Ferrarival már többször szóba hozott német versenyző végül a Renault-tól kapott gyári szerződést 2017-re - igaz, a Mercedes ülésére is lehetett volna esélye, ha addigra nem írja alá a szerződést a franciákkal...

Adatok

Teljes név: Nicolas Hülkenberg

Születés: 1987. augusztus 19, Emmerich (Németország)

Nemzetiség: német

Magasság: 184 cm

Súly: 74 kg

Csapat: Renault

Csapattárs: Jolyon Palmer

Rajtszám: 27

Családi állapot: nőtlen, barátnője Laura Stein

Weboldal: https://www.nicohulkenberg.net

Facebook: https://www.facebook.com/NicoHulkenberg.official

Twitter: https://twitter.com/NicoHulkenberg

Instagram: https://instagram.com/nicohuelkenberg

F1-es karrier

Bemutatkozás: 2010, Bahreini Nagydíj

Csapatai: Williams, Force India, Sauber, Renault

Legjobb eredmény: 4. hely (2012, Belga Nagydíj; 2013, Koreai Nagydíj)

Pole-pozíció: 1 (2010, Brazil Nagydíj)

Legjobb bajnoki helyezés: 9. (2014 és 2016, Force India)

Év

Csapat

Futam

Győzelem

Dobogó

Pole

L. kör

Pontszerzés

Pont

Hely

2009

Williams

Tesztpilóta

2010

Williams

19

0

0

1

0

7

22

14.

2011

Force India

Tesztpilóta

2012

Force India

20

0

0

0

1

11

63

11.

2013

Sauber

18

0

0

0

0

10

51

10.

2014

Force India

19

0

0

0

0

15

96

9.

2015 Force India

18

0

0

0

0

9

58

10.
2016 Force India

21

0

0

0

1

14

72

9.
ÖSSZESEN  

115

0

0

1

2

66

362

 

Mérleg a csapattársak ellen

 

Év

Nagydíj

Győzelem

Dobogó

Pole

Pontszerzés

Pont

Barrichello

2010

19

0-0

0-0

1-0

7-10

22-47

di Resta

2012

20

0-0

0-0

0-0

11-9

63-46

Gutierrez

2013

19

0-0

0-0

0-0

10-1

51-6

Perez

2014-2016

59

0-0

0-4

0-0

38-40

226-238

   

 

0-0

0-3

1-0

66-60

362-337

A statisztikai adatok frissítve a 2016-os szezon végéig.

Rekordok és ranglisták

A 6. legfiatalabb pole-pozíciós az F1 történetében (23 év, 79 nap).

A 8. legtöbb élen töltött kör a győzelemmel nem rendelkező pilóták közül (43).

Idézetek

"Nem akarok a következő Michael Schumacher lenni, vagy valami ilyesmi. Ha eljutok a Formula-1-be, ami szerintem még messze van, akkor az első Nico Hülkenberg szeretnék lenni." /Juniorversenyző korában/

"A Porsche és Le Mans: ez egy olyan kombináció, ami minden versenyző számára vonzó lehet. Régóta Porsche-rajongó vagyok, s szorosan figyelemmel követtem visszatérésüket az LMP1-be."

"A rajongók borzasztóan fontos részét alkotják a sportágunknak, személyesen is megérint, hogy ennyire sok levelet kapok tőlük. És mindent megteszek, hogy mindenre válaszoljak."

A Formula-1 előtt

Év

Sorozat

Csapat

Futam

Győzelem

Pole

Dobogó

Hely

2005

Formula BMW ADAC

Kaufmann

20

8

9

14

1.

2005

Formula BMW Döntő

Kaufmann

1

0

0

1

3.

2006

Német F3

Kaufmann

18

1

3

6

5.

2006–07

A1 GP

Germany

20

9

3

14

1.

2007

F3 Euroszéria

ASM

20

4

2

8

3.

2007

Makaó GP

ASM

1

0

0

0

23.

2007

Masters of F3

ASM

1

1

0

1

1.

2008

F3 Euroszéria

ART

20

7

6

8

1.

2008

Masters of F3

ART

1

0

1

1

2.

2008–09

GP2 Ázsia

ART

4

1

2

2

6.

2009

GP2

ART

20

5

3

10

1.

Érdekességek

Nico Hülkenberget korábban az a Willi Weber menedzselte, aki évtizedeken át Michael Schumacherrel is együtt dolgozott. "Annyit mondhatok, ez a fiú hihetetlenül tehetséges. Rengeteg tulajdonsága emlékeztet Michael Schumacherre" - mondta róla a német szakember még a 2000-es évek közepén.

Hülkenberg első szezonjának fénypontja a Brazil Nagydíj időmérő edzése volt, ahol a felszáradó pályán több, mint egy másodperces előnnyel verte meg a bajnoki címért küzdő két Red Bullt, és szerezte meg a pole-t.

A német versenyző különösen szeretheti Interlagost, hiszen két évvel később itt került közel először a futamgyőzelemhez: a változékony időjárási körülmények közt futott versenyt jó eséllyel meg is nyerhette volna, ha nem küldik pályára a safety cart - ezt követően rosszra fordultak a dolgok, összeütközött Hamiltonnal, s végül csak ötödik lett.

A 2013-as évre a Sauberhez szerződött, ami határozott visszalépést jelentett a Force Indiához képest - ezt követően majdnem újabb "rossz vásárt" csinált, hiszen a Lotus felé kacsintgatott, ám ők a PDVSA pénzét és Maldonadót választották, így került vissza a Force Indiához. Végül 2017-ben igazolt az immár Renault névre hallgató enstone-i csapathoz.

Hülkenberg 2015-ben a Porsche színeiben részt vett a Le Mans-i 24 órás versenyen, ezzel Sebastien Bourdais óta az első aktív F1-es pilóta, aki rajthoz áll a legendás egynapos futamon. A német nagy meglepetésre a győzelmet is megszerezte Nick Tandy és Earl Bamber oldalán, ezzel Johnny Herbert 1991-es sikere óta az első aktív F1-es versenyző, aki nyerni tudott Le Mans-ban.