# 7 - Kimi Raikkönen
Adatok
Teljes név: Kimi-Matias Räikkönen
Születés: 1979. október 17, Espoo (Finnország)
Nemzetiség: finn
Magasság: 175 cm
Súly: 62 kg
Csapat: Ferrari
Csapattárs: Sebastian Vettel
Rajtszám: 7
Családi állapot: nős, második felesége Minttu Virtanen, egy fia van, Robin
Weboldal: https://www.kimiraikkonen.com
Facebook: -
Twitter: -
F1-es karrier
Bemutatkozás: 2001, Ausztrál Nagydíj
Csapatai: Sauber, McLaren, Ferrari, Lotus
Futamgyőzelem: 20 (első: 2003, Maláj Nagydíj)
Pole-pozíció: 16 (első: 2003, Európa Nagydíj)
Világbajnoki cím: 1 (2007, Ferrari)
Év |
Csapat |
Futam |
Győzelem |
Dobogó |
Pole |
L. kör |
Pontszerzés |
Pont |
Hely |
2001 |
Sauber |
17 |
0 |
0 |
0 |
0 |
4 |
9 |
10. |
2002 |
McLaren |
17 |
0 |
4 |
0 |
1 |
6 |
24 |
6. |
2003 |
McLaren |
16 |
1 |
10 |
2 |
3 |
13 |
91 |
2. |
2004 |
McLaren |
18 |
1 |
4 |
1 |
2 |
9 |
45 |
7. |
2005 |
McLaren |
19 |
7 |
12 |
5 |
10 |
14 |
112 |
2. |
2006 |
McLaren |
18 |
0 |
6 |
3 |
3 |
12 |
65 |
5. |
2007 |
Ferrari |
17 |
6 |
12 |
3 |
6 |
15 |
110 |
1. |
2008 |
Ferrari |
18 |
2 |
9 |
2 |
10 |
12 |
75 |
3. |
2009 |
Ferrari |
17 |
1 |
5 |
0 |
0 |
9 |
48 |
6. |
2012 |
Lotus |
20 |
1 |
7 |
0 |
2 |
19 |
207 |
3. |
2013 |
Lotus |
17 |
1 |
8 |
0 |
2 |
14 |
183 |
5. |
2014 |
Ferrari |
19 |
0 |
0 |
0 |
1 |
13 |
55 |
12. |
2015 | Ferrari |
19 |
0 |
3 |
0 |
2 |
14 |
150 |
4. |
2016 | Ferrari |
21 |
0 |
4 |
0 |
1 |
17 |
186 |
6. |
ÖSSZESEN |
253 |
20 |
84 |
16 |
43 |
171 |
1360 |
Mérleg a csapattársak ellen
|
Év |
Nagydíj |
Győzelem |
Dobogó |
Pole |
Pontszerzés |
Pont |
Heidfeld |
2001 |
17 |
0-0 |
0-1 |
0-0 |
4-7 |
9-12 |
Coulthard |
2002-04 |
51 |
2-2 |
18-9 |
3-0 |
28-29 |
160-116 |
Wurz |
2005 |
1 |
0-0 |
0-1 |
1-0 |
0-1 |
0-6 |
Montoya |
2005, 2006 |
27 |
7-3 |
16-7 |
4-2 |
20-15 |
145-86 |
de la Rosa |
2005, 2006 |
9 |
0-0 |
3-1 |
3-0 |
6-6 |
32-23 |
Massa |
2007-09 |
45 |
8-9 |
22-21 |
5-12 |
30-32 |
195-213 |
Badoer |
2009 |
2 |
1-0 |
2-0 |
0-0 |
2-0 |
16-0 |
Fisichella |
2009 |
5 |
0-0 |
1-0 |
0-0 |
3-0 |
14-0 |
d'Ambrosio |
2012 |
1 |
0-0 |
0-0 |
0-0 |
1-0 |
10-0 |
Grosjean |
2012-13 |
36 |
2-0 |
15-8 |
0-0 |
32-23 |
380-210 |
Alonso |
2014 |
19 |
0-0 |
0-2 |
0-0 |
13-17 |
55-161 |
Vettel |
2015-16 |
40 |
0-3 |
7-20 |
0-1 |
31-34 |
336-490 |
ÖSSZESEN |
|
|
20-17 |
84-70 |
16-15 |
171-164 |
1360-1317 |
A statisztikai adatok frissítve a 2016-os szezon végéig.
Rekordok és ranglisták
A legtöbb sorozatban elért pontszerzés a 2012-es Bahreini és a 2013-as Magyar Nagydíjak közt (27).
A legtöbb sorozatos célba érés olyan futamokon, melyeken rajthoz állt (38, ám ez első nyolcat egy kétéves kihagyás követte - egyébként a második a listán Nick Heidfeld mögött).
A legtöbb leggyorsabb kör egy szezonban (10, 2005 és 2008, Schumacherrel holtversenyben).
A második legtöbb leggyorsabb kör a sportág történetében (43).
A második legtöbb leggyorsabb kör egymás után (6, 2008).
A második legtöbb pontszerzés (19) és célba érés (20) egy szezonban (2012).
A negyedik legrosszabb rajthelyről elért győzelem (17., 2005, Suzuka).
A harmadik legtöbb pontszerzés a sportág történetében (171).
A hatodik legtöbb dobogó a sportág történetében (84).
A legtöbb győzelem egy szezonban úgy, hogy nem nyerte meg a bajnokságot (7, 2005, Prosttal és Schumacherrel holtversenyben).
Azon három versenyző egyike, aki a szezonzáró előtt harmadik helyen állva nyerte meg a bajnoki címet.
Idézetek
"Azért döntöttem úgy, hogy autóversenyző leszek, mert így nem kell reggelente korán kelnem..."
"Inkább nem lennék második vagy harmadik helyezett, úgy legalább nem kell felmennem a díjátadóra."
"Nem érdekel, az emberek mit gondolnak rólam. Én nem Michael Schumacher vagyok."
"Nem megyek nyelviskolába, hogy megtanuljak olaszul. Nem ezért jöttem a Ferrarihoz."
"Az életem sokkal egyszerűbb lenne, ha az 1970-es években lennék F1-es pilóta. Határozottan rossz korszakba születtem."
"Hagyjatok békén, tudom, hogy mit csinálok!" /A csapatrádión a 2012-es Abu Dhabi Nagydíj első helye felé tartva/
"Kimi egy másik világban él, egy másik bolygón. Teljesen elkülöníti magát, s csakis azért érezhet nyomást, mert saját magára helyezi azt. Semmilyen külső inger nem befolyásolja, ez egészen hihetetlen" /Volt csapatfőnöke, Stefano Domenicali/
"Nem fér hozzá kétség, hogy nagyon hideg fickó, aki a saját világában él. Úgy gondolom, a jó tulajdonsága az, hogy senkiről sem beszél. Nem mond jót sem, de rosszat sem senkire. A saját világában tiszteletben tart másokat." /Felipe Massa/
A Formula-1 előtt
Év |
Sorozat |
Csapat |
Futam |
Győzelem |
Pole |
Dobogó |
Hely |
1999 |
Formula Ford Európa |
? |
2 |
? |
? |
? |
5. |
1999 |
Formula Ford Festival |
Continental |
1 |
0 |
0 |
? |
- |
1999 |
Brit Formula Renault tél |
Manor |
4 |
4 |
4 |
? |
1. |
1999 |
Brit Formula Renault |
Haywood |
4 |
0 |
0 |
? |
? |
2000 |
Formula Renault EC |
Manor |
2 |
2 |
2 |
? |
7. |
2000 |
Brit Formula Renault |
Manor |
10 |
7 |
6 |
? |
1. |
Érdekességek
Amikor mindössze 23 együléses versennyel a háta mögött (melyek több mint felét megnyerte) megérkezett a Formula-1-be, először csak ideiglenes szuperlicenszet kapott, de azonnal bizonyította tehetségét, és nem is lehetett kérdéses, hogy meghosszabbítják engedélyét.
Raikkönen szívesen próbálta ki magát más szakágakban is - a Ferraritól való 2009-es távozását követően a WRC-ben szerepelt, de két futam erejéig a NASCAR-ba is belekóstolt.
Ő szerezte a Ferrari 200. győzelmét (2007, Kína), 200. pole-pozícióját (2008, Franciaország), valamint 600. (2007, Kína) és 700. dobogóját (2016, Oroszország).
Kimi Raikkönen lett Fangio és Scheckter után a harmadik versenyző, aki bajnoki címet szerzett első ferraris szezonjában, s egyúttal hazája harmadik világbajnoka is Rosberg és Hakkinen után.
Állandó rajtszámának megválasztását Raikkönen pontosan úgy indokolta, mint ahogy azt tőle megszokhattuk: Ez volt a tavalyi számom, és nem láttam okát, hogy változtassak rajta.