Korábbi versenyző: #22 - Jenson Button
Adatok
Teljes név: Jenson Alexander Lyons Button, MBE
Születés: 1980. január 19, Frome (Egyesült Királyság)
Nemzetiség: brit
Magasság: 182 cm
Súly: 72 kg
Csapat: McLaren
F1-es rajtszám: 22
Családi állapot: elvált, jelenlegi barátnője Brittny Ward
Weboldal: https://www.jensonbutton.com
Facebook: https://www.facebook.com/JensonButtonOfficialPage
Twitter: https://twitter.com/JensonButton
Instagram: https://instagram.com/jenson_ichiban
F1-es karrier
Bemutatkozás: 2000, Ausztrál Nagydíj
Eddigi utolsó futam: 2016, Abu Dhabi Nagydíj
Csapatai: Williams, Benetton, Renault, BAR, Honda, Brawn, McLaren
Futamgyőzelem: 15 (első: 2006, Magyar Nagydíj)
Pole-pozíció: 8 (első: 2004, San Marinó-i Nagydíj)
Világbajnoki cím: 1 (2009, Brawn)
Év |
Csapat |
Futam |
Győzelem |
Dobogó |
Pole |
L. kör |
Pontszerzés |
Pont |
Hely |
2000 |
Williams |
17 |
0 |
0 |
0 |
0 |
6 |
12 |
8. |
2001 |
Benetton |
17 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
2 |
17. |
2002 |
Renault |
17 |
0 |
0 |
0 |
0 |
7 |
14 |
7. |
2003 |
BAR |
15 |
0 |
0 |
0 |
0 |
7 |
17 |
9. |
2004 |
BAR |
18 |
0 |
10 |
1 |
0 |
15 |
85 |
3. |
2005 |
BAR |
15 |
0 |
2 |
1 |
0 |
10 |
37 |
9. |
2006 |
Honda |
18 |
1 |
3 |
1 |
0 |
11 |
56 |
6. |
2007 |
Honda |
17 |
0 |
0 |
0 |
0 |
3 |
6 |
15. |
2008 |
Honda |
18 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
3 |
18. |
2009 |
Brawn |
17 |
6 |
9 |
4 |
2 |
16 |
95 |
1. |
2010 |
McLaren |
19 |
2 |
7 |
0 |
1 |
16 |
214 |
5. |
2011 |
McLaren |
19 |
3 |
12 |
0 |
3 |
17 |
270 |
2. |
2012 |
McLaren |
20 |
3 |
6 |
1 |
2 |
14 |
188 |
5. |
2013 |
McLaren |
19 |
0 |
0 |
0 |
0 |
14 |
73 |
9. |
2014 |
McLaren |
19 |
0 |
1 |
0 |
0 |
13 |
126 |
8. |
2015 | McLaren |
19 |
0 |
0 |
0 |
0 |
4 |
16 |
16. |
2016 | McLaren |
21 |
0 |
0 |
0 |
0 |
7 |
21 |
15. |
ÖSSZESEN |
305 |
15 |
50 |
8 |
8 |
162 |
1235 |
Mérleg a csapattársak ellen
|
Év |
Nagydíj |
Győzelem |
Dobogó |
Pole |
Pontszerzés |
Pont |
R. Schumacher |
2000 |
17 |
0-0 |
0-3 |
0-0 |
6-8 |
12-24 |
Fisichella |
2001 |
17 |
0-0 |
0-1 |
0-0 |
1-3 |
2-8 |
Trulli |
2002 |
17 |
0-0 |
0-0 |
0-0 |
7-4 |
14-9 |
Villeneuve |
2003 |
15 |
0-0 |
0-0 |
0-0 |
6-2 |
12-6 |
Sato |
2003-05 |
35 |
0-0 |
12-1 |
2-0 |
26-11 |
127-38 |
Davidson |
2005 |
1 |
0-0 |
0-0 |
0-0 |
0-0 |
0-0 |
Barrichello |
2006-09 |
70 |
7-2 |
11-7 |
4-1 |
31-28 |
160-118 |
Hamilton |
2010-12 |
58 |
8-10 |
25-22 |
1-9 |
47-45 |
672-657 |
Perez |
2013 |
19 |
0-0 |
0-0 |
0-0 |
14-11 |
73-49 |
Magnussen |
2014 |
19 |
0-0 |
1-1 |
0-0 |
13-12 |
126-55 |
Alonso |
2015-16 |
40 |
0-0 |
0-0 |
0-0 |
11-11 |
37-65 |
Vandoorne |
2016 |
|
0-0 |
0-0 |
0-0 |
0-1 |
0-1 |
|
|
|
15-12 |
49-34 |
7-10 |
162-136 |
1235-1030 |
A statisztikai adatok frissítve a 2016-os szezon végéig.
Rekordok és ranglisták
A 2. legtöbb nagydíj az F1 történetében (308).
A 4. legtöbb pontszerzés az F1 történetében (162).
A 7. legtöbb pont az F1 történetében (1235).
A 9. legrosszabb rajthelyről elért győzelem az F1 történetében (14., 2006, Magyar Nagydíj).
Az F1 történetének 5. legfiatalabb pontszerzője (20 év, 67 nap).
Azon 14 versenyző egyike, akik egy szezon első két futamát meg tudták nyerni.
Azon 8 versenyző egyike, akik egy szezon első hét versenyén egyaránt dobogóra tudtak állni.
A legtöbb bokszkiállással megszerzett győzelem az F1 történetében (6, ebből 1 büntetés, 2011, Kanadai Nagydíj).
Idézetek
"Nem vagyok olyan higgadt, mint azt az emberek gondolják - talán csak kívülről nézve tűnik így. Minden sportban kétféle ember létezik: az egyik a dolgok felé rohan, a másik pedig elfut tőlük, de én még mindig nem tudom, hogy melyik vagyok."
"Ahhoz, hogy megértsd egy F1-es autó vezetésének intenzitását, benne kell lenned. Amikor egy 750 lóerős gépet vezetsz 200 mérfölddel, a hang és a vibráció egészen hihetetlen. A nagyobb kanyarokban a G-erők akkorák, mintha valaki megpróbálná letépni a fejedet. Amikor beletaposol a fékbe, olyan, mintha a bőrödet rágnatnák le a testedről. Annyit izzadok, hogy három liter folyadékot veszítek egy verseny alatt. Az adrenalin akkora, hogy a szívem percenként 150-et ver. Ez a tapasztalat a világon semmi máshoz nem hasonlítható."
"Mint az életben, itt is vannak csúcsok és mélypontok, én gyűlölöm a mélypontokat, de ezek azok, amik a jó dolgokat értékessé teszik. És amikor mélyponton vagy, akkor kell erősnek és pozitívnak maradnod."
"Biztosan nem értették, honnan volt energiám ahhoz, hogy ma hat kört is teljesítsek!" /Amikor egy hat teljesített körrel záruló tesztnap végén doppingtesztre hívták/
"A pocid ne vakargassam, a fejed pedig ne paskoljam meg?" /Amikor elege lett mérnöke kéréseiből/
A Formula-1 előtt
Év |
Sorozat |
Csapat |
Futam |
Győzelem |
Pole |
Dobogó |
Hely |
1998 |
Brit Formula Ford |
Haywood |
15 |
7 |
9 |
12 |
1. |
1998 |
Formula Ford Festival |
Haywood |
1 |
1 |
0 |
1 |
1. |
1999 |
Brit Formula-3 |
Promatecme UK |
16 |
3 |
3 |
7 |
3. |
1999 |
Makaó GP |
Promatecme UK |
1 |
0 |
0 |
1 |
2. |
1999 |
Masters of F3 |
Promatecme UK |
1 |
0 |
0 |
0 |
5. |
1999 |
Korea Super Prix |
Promatecme UK |
1 |
0 |
0 |
1 |
2. |
1999 |
Spái 24 órás |
BMW FINA |
1 |
0 |
0 |
0 |
- |
Érdekességek
Első Formula-1-es ülését Button egyfajta "szétlövésben" szerezte meg - egy mindent eldöntő teszten, ahol Bruno Junqueirával mérhette össze tudását.
Miután a Williams úgy döntött, hogy 2001-re leigazolja Juan Pablo Montoyát, nem akarták Buttont sem elengedni, ezért két évre kölcsönadták a Benettonnak, fenntartva a jogot, hogy 2003-ra visszahívják.
Bár ekkor még nem került erre sor 2004 végén Button vissza akart térni Grove-ba, ám a BAR ragaszkodott hozzá, hogy érvényes szerződése van, s az erről döntő bizottság a csapatnak adott igazat. Button később a BAR jogutódjával jutott világbajnoki címig.