A Magyar Nemzet és a Magyar Hírlap is arról számolt be hétfői számában, hogy négyévi előkészítést követően bevezethetik a megújított KRESZ-t, amiből a minisztériumi előírások szerint többek közt úgynevezett „kiegészítő előírások” hullhatnak ki, de változhatnak a várakozási és megállási szabályok, sőt a sebességhatárok is.
A jelenleg meglévő 13 különböző, 5 és 130 kilométer per óra közé eső határok közül jó néhányat eltörölhetnek, meg tervezik emelni 90 kilométer per órára a teherautók és a kamionok autópályás végsebességét, a legrosszabb minőségű útszakaszokon viszont csökkenhet a lakott területen kívüli 90-es határ.
A Magyar Nemzet arra is felhívja a figyelmet, hogy az ORFK szóvivője két éve úgy nyilatkozott, hogy az új rendszer bevezetésekor mindenkinek újra kell vizsgáznia – egyelőre nagy kérdés, hogy ez a gyakorlatban hogy működhetne.