A Passat nemcsak Magyarországon, hanem Európa-szerte nagyon nagy népszerűségnek örvend. Németországban például minden utcasarkon áll belőle kettő-három, így ha valamelyik tulajdonosa egy kis egyéniségre, valami kis pluszra vágyik, akkor felkeres egy tuningműhelyt. Ez sem túl bonyolult feladat, hiszen – ennek megfelelően - rengeteg vállalkozás foglalkozik Volkswagenek átalakításával, közülük az egyik leghíresebb az ABT.
Természetesen az új Passathoz is kínál esztétikai és teljesítménynövelő kúrát, ezúttal most az utóbbit vesszük számba. Az 1896-ban megalapított vállalkozás egyedül a két – a 120 lóerős 1.6 TDI-vel és a 125 lovas 1.4 TSI-vel - belépőmodellel nem foglalkozik, az összes többi erőforráshoz kínál néhány extra lóerőt. A gyárilag 150 lóerős 1.4 TSI-ből például 180 lóerőt és 290 Nm-t présel ki. Az alapra 280 lóerős 2.0 TSI csúcsmodell pedig 336 lovas lesz a beavatkozás után, ugyanez az aggregát egy másik konfigurációban – a 220 LE-s változat esetén – 290 Lóerő és 420 Nm leadására képes.
Dízelfronton a 150 lóerős modell 20 extra lóerővel és 40 Nm-rel, a 190 lovas már 25 lóerővel és szintén 40 Nm-rel gazdagodott, a duplaturbós, 240-es verzió pilótája pedig plusz 30 lóval és 40 Nm-rel parádézhat. És ha akarjuk, akkor alig látszik az autón…