1966-ban az NBC levetíti a Star Trek első epizódját. Az angliai labdarúgó-világbajnokságot megnyeri a hazai csapat, Jack Brabham pedig a harmadik bajnoki címét ünnepli a Formula-1-es világbajnokságban. Ugyanebben az évben megjelenik Simon és Garfunkel Sound of Silence című albuma, a Genfi Autószalonon meg bemutatkozik a Lamborghini Miura.
Vagyis idén 50 éves a Lamborghini Miura. A legenda szerint eredetileg egy sokkal radikálisabb sportkocsin dolgoztak a fiatal tervezők a szabadidejükben, végül aztán a „finomabb”, de kellően egzotikus Miura terveire bólintottak rá a Lamborghininél. A Miura megszületésénél olyan nagy nevek bábáskodtak, mint Gian Paolo Dallara és Paolo Stanzani, valamint a Bertonénál dolgozó formatervező zseni, Marcello Gandini, de persze, akkor még mindnyájan fiatalok voltak, a 20-as éveikben járó mérnökök.
50 évvel ezután újra összegyűltek a tervezők a Lamborghini Miura körül, a születésnapi ünnepség részeként pedig két Miura bejárta az 1969-es „Az olasz meló” című filmben feltűnő hajtűkanyarokat az olasz Alpokban. A 4.0 literes V12-es motorral hajtott Miura vezetése egyébként egy cseppet sem egyszerű feladat, mivel az első tengely felett elhelyezett tanban lévő üzemanyag mennyiség nagyban befolyásolta a vezethetőségét.