A Guardian beszámolója szerint egy friss kimutatás készült a dízelautók károsanyag-kibocsátásáról, melynek értelmében a modern gázolajjal működő személygépjárművek 97 százaléka túllépi a megengedett határértéket, ami a nitrogén-oxid mennyiséget illeti, ráadásul egynegyedük esetében a valós érték legalább hatszorosa a limitnek.
A tavalyi botrány tükrében mondhatni meglepő módon a csekély számú modell, melyek belül maradtak a limiten, többségükben Volkswagenek voltak. Az EA (Emission Analytics) tanulmánya szerint a 201 Euro 5-ös dízelből mindössze egy, míg a 62 Euro 6-os dízelből összesen hét tudott belül maradni a határértéken.
Utóbbiak listájába a következő modellek kerültek be – egy kivételével mind a VW-konszern termékei: Audi A5 (2014), BMW 3-as széria (2013), Skoda Superb (2016), VW Golf SV (2015), VW Passat (2016), VW Scirocco (2015), VW Touran (2016). A másik végletet az Audi A8 (2013), a Fiat 500X (2015) és a Ssangyong Korando (2016) jelenti, melyek legalább 12-szer túllépték a limitet.
Az EA vezérigazgatójja, Nick Molden szerint az a néhány autó, mely belül maradt a határértéken, a bizonyítékot jelenti arra, hogy ez lehetséges: „Egyre nagyobb az aggodalom a légszennyezést illetően, de míg egyes gyártók előremutató kezdeményezéseket mutatnak fel, mások megragadtak a minimumom. A lényeg, hogy a dízelek tiszták is lehetnek.”