Megújul a Volvo legnépszerűbb európai modellcsaládja, a fiatalító kúra során új hűtőmaszkot és a jellegzetes, „Thor „kalapácsa” motívummal világító első fényszórókat kapott. Emellett a vásárlók öt új fényezéssel is választhatják a kompakt prémiumautót, melyek közül teljesen új az Amazon és a Denim kék. Emellett a felszereltségi szintek is az XC90-essel bevezetett rendszert folytatják, Momentum, Inscription, Cross Country és R-Design változatok állnak majd a vevők rendelkezésére.
A kabinban új – City Wave fantázianevű – kárpit és volán, valamint kontrasztos ajtóbetétek várják az utasokat, akiknek a továbbfejlesztett Volvo On Call okostelefon alkalmazás biztosít könnyű csatlakozást és számos ügyes funkciót. Feltétlen említést érdemel még a CleanZone technológia, mely kiszűri az utastérbe „lépő” levegőből a károsanyagokat. Végül, de nem utolsósorban a környezetre is ügyel a Volvo V40, a kézi váltóval párosított, átdolgozott D2-es turbódízelmotor mindössze 89 g/km CO2-vel szennyezi a levegőt.