A Volvo motorkínálatát eddig 2 literes négyhengeres, jó erőben lévő aggregátok alkotják. A D5-ös nevet viselő dízel 225 lóerős, maximális nyomatéka pedig 470 Nm, a T6-os benzines pedig 320 lóerős csúcsteljesítménye mellett 400 Nm leadására képes. A plug-in hibrid hajtáslánc „tudása” még náluk is durvább, a T8 változatban 407 lóerő áll a pilóta rendelkezésére, ráadásul akár 42 kilométert képes megtenni tisztán elektromos üzemmódban. (Magyarországon utóbbi nem rendelhető.)
Most még több választási lehetősége lesz a Volvo XC90 vásárlóinak, legalábbis az USA-ban. Egy új belépőmodellel gyarapodik a paletta, melyben szintén négyhengeres, turbófeltöltéses aggregát dolgozik, ám ennek legnagyobb teljesítménye mindössze 250 lóerő. Alapra elsőkerék-meghajtással és nyolcfokozatú automata váltóval kerül a kereskedésekbe, ám opcióként 4WD kivitelben is elérhető lesz. Az új motor kizárólag ötszemélyes konfiguráció mellett kapható.