DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 6. vasárnap
Egyéb

Elektromos repülőgép – Már nem álom

Kína első elektromos meghajtású repülőgépe megkapta az engedélyt a sorozatgyártásra a polgári légügyi hatóságtól.

RX1E2



A repülőgép szénszálas ötvözetet készült, így felszálló súlya 480 kilogramm és csaknem 3000 méteres magasságban képes repülni. Korábbi jelentések szerint a gyártási költsége 980 ezer jüan (44 millió forint) körül van, óránkénti üzemelési költsége 20 jüan (900 forint).

RX1E3

Gyártói azt közölték, hogy három éven belül szeretnének évi száz darabot összeszerelni, az ehhez szükséges üzem építését már egy éve megkezdték Senjang városban. Sajtójelentések szerint egy készlet akkumulátorral 1 millió jüanba (45 millió forint) kerül.

RX1E4

A környezetkímélő gépből eddig 28 darabot rendeltek meg elsősorban pilótaképzésre, turisztikai célra, meteorológiai megfigyelésre és mentési feladatokra. Két prototípusát a tavaly novemberi 10-i csuhaji nemzetközi légiipari kiállításon mutatták be.

RX1E1

Az első, embert szállító, elektromotorral hajtott repülőgép három évtized modellkísérleteinek eredményeként 1973 októberében emelkedett a magasba, Ausztriában. A német Fred Militky tervei alapján készült MB-E1-es Bosch 10 kilowatt teljesítményű motorral és 4 újratölthető Varta nikkelkadmium-akkumulátorral volt felszerelve. Kilenc percet volt a levegőben és 380 méter magasra jutott fel.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: