840 millió fontos beruházást, négy év fejlesztői munkát, egy új összeszerelő üzem és egy festőüzem létrehozást követően végre legördült az első antracit színű Bentayga a crew-i szerelősorról. A Bentley szabadidőautók kiszállítása következő hónapban kezdődnek meg, s már több mint 6000 megrendelés érkezett be rá.
Nem szép, viszont a „világ legerősebb, leggyorsabb, legexkluzívabb SUV-ja" címére pályázik a hosszú idő után hivatalosan is bemutatott Bentley Bentayga. Ráadásul a vásárlókat valószínűleg egy cseppet sem érdekli, hogy mások mit mondanak majd az autó formájára, őket garantáltan kielégíti, hogy egy nagyon különleges, s a fenti jelzőknek megfelelő szabadidő autóban ülhetnek. Egyébként a Bentayga formája tökéletesen beleillik a Bentley modellpalettájába, legalábbis, ami a márka-specifikus stílusjegyeket illeti. Vagyis kerek fényszórók, izmos vállak, hatalmas könnyűfém felnik, gazdag krómozás, valamint a jól ismert hűtőmaszk jellemzik a szabadidő autót, ám a magas építésmód miatt azonban mégsem áll össze az egész egy szerves egységgé. A hatalmas, mégis könnyű kocsiszekrény alatt megbújó technika, a kabin kivitele, s a felszereltség azonban tényleg minden igényt kielégít.
Például a Bantayga alumíniumból készült karosszériája 236 kilogrammnyi előnyt jelent a hagyományos acélszerkezethez képest, a „szokásos" műszerfalat nemes bőr borítja, az alapáron járó panoráma üvegtető pedig nyitható. Az utasokat négy különálló ülés várja, melyek fűthetőek, szellőztethetőek, és akár masszíroznak is, köztük pohártartók, tároló rekeszek és USB-töltők „szolgálják ki" a bennülőket. A prémium audio berendezés a Naimtől érkezik, a csomagtartóba meg egy komplett bárszekrény is beépíthető, persze, kivételes minőségben az is. A hatalmas gépház alatt egy 6 literes W12-es motor dolgozik, 600 lóerős csúcsteljesítménnyel, ami mellé 900 Nm maximális nyomaték , plusz nyolcsebességes automata váltó és komoly összkerék-hajtás jár. Így a Bentayga 4 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/h-t, végsebessége pedig 301 km/h...