Az Audi 2007-ben dobta piacra az A5-ös típusát, amely első időszakban csak kétajtós kupéként létezett, 2009-ben érkezett a nyitott és a négyajtós kivitel, az alig észrevehető ráncfelvarrást pedig 2011-ben végezték el a teljes típus családon. A fentiekből gyorsan kikövetkeztethető, hogy belátható időn belül érkezik a jelenleginél könnyebb, zöldebb, dinamikusabb A5.
Tesztautónk belső terére, annak minőségére, az utastér anyagaira nem pazarolunk szót: az Audinál ezekkel a területekkel soha nem volt gond. Az extrák között böngészve hamar szemet szúr a 106 680 ezer forintos tétel, ami háromrészessé varázsolja a hátsóülést, amely így jóval praktikusabb a széria kétszemélyes verziónál.
A felvonultatott technika előtt le a kalappal, a VW konszern számos modelljében használt 177 lóerős kétliteres dízel hajtja az autót, hozzá csatlakozik a Multitronic névre hallgató fokozatnélküli automataváltó (CVT). Ez a váltófajta inkább a kényelmes stílusban vezetőknek ajánlott, a dízel motor fordulatszámát általában 2000 körül tartja. Létezik persze sportfokozata is, sőt az irányítást mindenképpen kézben tartóknak, a fixen kiosztott, nyolc fokozatot biztosító kapcsolási mód szintén rendelkezésre áll. A sportos vezetők nagy bánatára nincsenek váltófülek a kormány mögött, csak a váltókar le és fel mozgatásával lehet lépdelni a fokozatok között.
Hossz/szél./mag.: 4711/1854/1391 mm
Motor: 1968 cm3, 177 LE/ 4200, 380 Nm 1750
Gyorsulás (0-100 km/h): 8,87 mp
Ãr: 16 316 070 Ft (Alapár: 10 155 300 Ft)
Tesztautó: Miskolc Autóház Kft.