Első ízben rendelhető meg a Dinamikus LED Fényszóró a Vakításmentes Távfény funkcióval, emellett a szegmensben elsőként tűnik fel a felszereltségi listán az Ütközés Előtti Asszisztens. A vadonatúj S-MAX kabinjában 32 különféle üléskombináció alakítható ki, s az autó a szegmensben elsőként kínál Easy-Fold ülésrendszert a második és a harmadik üléssorokban. A karcsú és sportos külső dizájnhoz a "œDinamikus Szentély" filozófiája szerint megformált utastér tartozik a szegmens első Ford Multikontúr Üléseivel az első üléssorban, és saját klímavezérléssel a hátul ülők számára. Az autó komfortját még magasabb szintre emeli a SYNC 2 hangvezérlésű csatlakozási rendszer, a kézhasználat nélkül nyitható csomagtérajtó, valamint a kategória legjobb tárolóhelyei.
A Ford Párizsban mutatja be a vadonatúj S-MAX modellt, a trendteremtő, hétüléses SAV stílusos és innovatív utódját.Az eredeti változat szellemiségéhez hűen az Európában jövőre bemutatkozó, vadonatúj S-MAX is stílusos, modern és élvezetesen vezethető autó, ami tágas, sokoldalúan alakítható belső teret és kedvező üzemanyag-fogyasztást kínál.
"œAz S-MAX számos európai vásárló lelkében megpendít egy húrt: mindazokéban, akik tágas térre és praktikumra vágynak, ám sosem tudnák elképzelni magukat egy tipikus családi autóban." - véli Stephen Odell, a Ford Európa, Közel-Kelet és Afrika ügyvezető alelnöke. "A vadonatúj S-MAX mindezt kompromisszumok nélkül kínálja, sőt mindemellett a merész dizájn, a vonzó technológia és a dinamikus vezetési élmény új szintjét nyújtja."
A vadonatúj S-MAX-ban debütál az európai piacon a Ford Adaptív Kormányzása; a 2015-től kapható rendszer optimális kormányreakciókat biztosít. Az Intelligens összkerékhajtás és a kifinomult hajtásláncok széles választéka - köztük az új, 1,5 literes EcoBoost benzinmotorral - ugyancsak azt a célt szolgálja, hogy az új modell minden eddiginél dinamikusabb vezetési élménnyel kápráztassa el tulajdonosát.Az S-MAX lesz a világ első Fordja, amelyhez megrendelhető a Ford Dinamikus LED Fényszórója a Vakításmentes Távfény funkcióval; ez a megoldás mindig maximális fényerőt biztosít, ám nem zavarja a forgalom többi résztvevőjét. A Ford fejlett Ütközés Előtti Asszisztens technológiája még autópálya-tempó mellett is hatásosan mérsékli az ütközések súlyosságát.Legyen szó akár egy sítúráról az Alpokban, vagy csak egy hétköznapi reggeli fuvarról az iskolába a gyerekekkel, a vadonatúj S-MAX mindenképpen teljes kényelemben juttatja célba hét utasát. A kabinban 32 különféle üléskombináció alakítható ki, s az autó a szegmensben elsőként kínál Easy-Fold ülésrendszert a második és a harmadik üléssorokban.A Ford teremtette meg az SAV (Sports Activity Vehicle) kategóriát a 2007-ben az Év Autója címet is elnyert S-MAX modellel, amiből azóta több mint 400.000 darab kelt el Európában.
Új formavilág
A Ford dizájn-csapata továbbfejlesztette az eredeti S-MAX eleve friss és szemet gyönyörködtető formáját, még dinamikusabbá és vonzóbb megjelenésűvé varázsolva az autót.
"œA formás és sportos S-MAX határozottan kiemelkedik a tömegből, ami komoly vonzerőt jelent mindazok számára, akik szeretik az exkluzív dolgokat, legyen szó akár az autójukról, akár ruhájukról vagy otthonukról." - fejti ki Joel Piaskowski, a Ford Európa formatervezési igazgatója. "œAz alacsonyabb tetővonal, a keskenyebb fényszórók és a kerékjárati ívek erőt sugárzó domborulatai szélesebb, határozottabb és minden eddiginél egyedibb kiállással ruházzák fel a vadonatúj S-MAX modellt."
A kecsesebb formatervnek köszönhetően az autó látványán nem érződik "œvizuális zaj". Az A-oszlop hátrébb került, így a motorháztető hosszabb és formásabb lett, ami prémium benyomást sugall. A krómozott, trapéz alakú hűtőrács és a keskeny fényszórók modern, "˜techno"™ hatást keltenek.Az S-MAX hatásos oldalnézete és látványos kontúrú oldalablakai vonzó látványt teremtenek, aminek hatását tovább fokozza a jellegzetes LED Nappali Világítás és az autót szélesebbnek láttató LED hátsó lámpatestek, amelyeket selyemfényű krómozású díszléc köt össze. A hátsó lökhárítókba integrált kipufogóvégek között modern, sportos formavilágú diffúzor húzódik.A kifinomult és dinamikus hangulatú utastér hangsúlyos elemei közül fontos megemlíteni a határozott formavilágú középkonzolt, amely a műszerfal felső részéről ível lefelé, a kesztyűtartó fölötti alumínium betétet, valamint a második és harmadik üléssor "˜stadion-stílusát"™. A nyitott hatású, levegős utaskabinban panoráma tető növeli a térérzetet, az intelligens tervezésű, vékonyabb háttámlával kialakított üléseknek köszönhetően pedig érezhetően nagyobb lett a hátsó lábtér.Bármerre nézünk is a vadonatúj S-MAX utasterében, mindenütt lágy tapintású anyagokat és mutatós varrásokat találunk. A szennyeződést taszító bevonattal ellátott kárpitok jól bírják a mindennapos családi használatot, s a tartóssági tesztek még arra is kiterjedtek, milyen mértékben állnak ellen ezek az anyagok a sárnak vagy a kávéfoltoknak.A vizsgálatokat végző mérnökök a kárpitba beakadócipzárak és gombok hatásáról sem feledkeztek meg: a szöveteket 600 alkalommal simították végig egy középkori buzogányra emlékeztető vasgolyóval, amiből tűhegyes tüskék álltak ki.
"œA vadonatúj S-MAX utastere a dinamizmus szentélye. Az utasokat mindig nyugodt és rendezett környezet veszi körül, hiszen az autó most még több tárolási lehetőséget kínál - ugyanakkor ez a környezet ösztönző is, amire a legjobb példa a vezető köré formált cockpit." - magyarázza Hak Soo Ha, a Ford-utasterek dizájnjáért felelős manager. "œA vezető magabiztosságát olyan megoldások erősítik, mint a tükröződő felületek minimumra csökkentése, vagy az ösztönösen használható analóg kezelőszervek alkalmazása."
Kényelemben utazni
Az öt- és hétüléses változatban is megrendelhető új S-MAX kifejezetten kényelmes és funkcionális. Az Easy-Fold rendszer segítségével mindegyik hátsó üléstámla síkba dönthető, s ehhez csupán egyetlen gombot kell megnyomni a vezérlőpanelen. Az Easy-Entry második üléssor ülései egy érintéssel elmozdíthatók, hogy utat nyissanak a harmadik üléssorba.Az utastér gyorsabban hűthető vagy fűthető a kívánt hőmérsékletre az új, nagyobb kapacitású szellőztető rendszer és klímaberendezés segítségével, ami a vadonatúj Ford Mondeóban mutatkozik majd be az európai piacon; az új rendszer több levegő szállítására képes, alacsonyabb hőfokot tud előállítani, emellett pedig halkabban is működik. Felismerve annak igényét, hogy az S-MAX hátsó utasai esetleg másféle komfortra vágynak, mint az elöl ülők, a Ford megoldotta, hogy külön kezelőszervek segítségével állíthassák be a számukra legmegfelelőbb hőmérsékletet.A rezgéseket további hangelnyelő anyagok, továbbfejlesztett ajtótömítések és mágneses lengéscsillapítók ellensúlyozzák, s az S-MAX a szegmens első modellje, amelyhez fűthető és hűthető, Aktív Mozgású masszázsfunkciót is kínáló Ford Multikontúr ülések rendelhetők.
"œAz S-MAX első üléseiben felfúvódó belső párnák átmozgatják az izmokat és javítják a vérkeringést, mérsékelve ezzel az izmok kifáradását és az ízületi fájdalmakat." - avat be Jeroen Lem, a Ford Európa járműtechnológiai kutatómérnöke. "œEz a fejlett rendszer úgy vezérli az egyes üléspárnák nyomását, mintha egy finom hengert görgetne végig az ülésben, s a masszázs kétféle erősségben is beállítható a központi érintőképernyőn."
Az első ülések fejtámlái nemcsak fel és le, hanem előre-hátra is állíthatók, s a szegmensben elsőként kínált négyirányú motoros kormányállítás (és a vezetőülés memóriafunkciója) révén a vezető tökéletesen beállíthatja a számára optimális üléshelyzetet. A fűthető kormánykerék ugyancsak első alkalommal jelenik meg az S-MAX kínálatában.A mérnökök a hátsó ülések kontúrjait és tartását is tökéletesítették, emellett pedig a kategória legjobb tároló megoldásait ötlötték ki az S-MAX utasai számára: a műszerfal tetején egy új, fedeles tárolódobozt helyeztek el, a középkonzolban pedig egy médiatároló rekeszt alakítottak ki, s még a harmadik üléssor mögötti padló alatt is elhelyeztek egy rejtett rakodóhelyet.
A hatodik érzék maga a technológia
A vadonatúj S-MAX-ban kamera, radar és ultrahangos eszközök működtetik a 16 fontos vezetősegítő technológiát, amelyek segítségével az autós biztonságosabban uralhatja az autót.
· Az Ütközés Előtti Asszisztens automatikusan fékez, ha ütközésveszélyt észlel; ezt megelőzően hangjelzést ad, majd a szélvédőre vetített jellel figyelmezteti a vezetőt. A berendezés 8 km/órától egészen a végsebességig működik.
· Az Adaptív LED Fényszóró technológia a Ford Adaptív Fényszórórendszerének használatával mindig a pillanatnyi forgalmi helyzetnek megfelelően állítja be a fénycsóva irányát.
· A Vakításmentes Távfény technológia nemcsak a szembejövő, hanem a távolodó járműveket is érzékeli, és az adaptív LED fényszórókat úgy állítja be, hogy azok ne vakítsák el a többi autóst, miközben maximális fényerővel világítja meg a többi területet.
A vadonatúj S-MAX szenzor-technológiája a parkolást is megkönnyíti:
AMerőleges Parkolásfunkció megtalálja a megfelelő méretű parkolóhelyet, és a vezető kormányzása nélkül is bemanőverezi oda az autót - hasonlóan ahhoz, ahogyan az Aktív Parkolóasszisztens segít a járdaszegéllyel párhuzamos parkolásban. A Kiállást Segítő Rendszer megkönnyíti a párhuzamos parkolóhely elhagyását: a berendezés kikormányozza az autót az útra, miközben a vezető kezeli a gáz- és a fékpedált Az Oldalsó Parkolóasszisztens hangjelzéssel figyelmeztet az autó körül található akadályokra, és a képernyőn azok távolságát is megmutatja. AKeresztirányú Forgalomfigyelőjelzi, ha oldalirányból egy másik jármű közelít, miközben az autó kitolat a parkolóhelyről.
Az új S-MAX vezetősegítő berendezéseinek sorában megtalálható még a Holttérfigyelő, a Közlekedési Tábla Felismerés, a Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer, a Sávtartó Asszisztens és a Vezetőfigyelmeztető Rendszer is.
Az új S-MAX modellben jelenik meg a szegmens első Osztott Első Kamera technológiája: az autó orr-részén elhelyezett 180 fokos látószögű kamera segít a rosszul belátható kereszteződések vagy parkolók biztonságos áttekintésében. Az Adaptív Sebességtartó Automatika előre tekintő radarjának segítségével az S-MAX folyamatosan tartja a beállított követési távolságot.Az új Intelligens Sebesség Asszisztens a már létező Adaptív Sebességhatároló rendszer továbbfejlesztésével nemcsak a beállított sebességhatár túllépését akadályozza meg, hanem a Közlekedési Tábla Felismerés által észlelt, vagy a fedélzeti navigációs rendszerbe táplált sebességkorlátozásokhoz is hozzáigazítja a jármű tempóját.
"œA sebességhatároló technológia hihetetlenül népszerűnek bizonyult azok között, akik attól tartottak, hogy a sebességkorlátozások akaratlan túllépése miatt közlekedési bírságot kaphatnak." - árulja el fejtette ki Stefan Kappes, a Ford Európa aktív biztonságért felelős főmunkatársa. "œAz Intelligens Sebesség Asszisztens segítségével ez most még könnyebben elkerülhető."
Fejlett futómű-technológiák
Az új S-MAX modellben mutatkozik be először az európai piacon a Ford új, precízAdaptív Kormányzása, ami a legkanyargósabb utakon is feledhetetlen élménnyé varázsolja az autózást. A rendszer a vezető kormánymozdulata - vagyis a volán elforgatásának mértéke - és az első kerekek elmozdulása közti arány folyamatos változtatásával optimalizálja a kormányreakciót. Alacsonyabb sebességtartományokban (például amikor az autó egy parkolóhelyre áll be, vagy szűk térben manőverez) az autó agilisabban, könnyebben kanyarodik. Nagyobb sebességnél az S-MAX simábban és precízebben reagál a vezető parancsaira.A Ford új integral link rendszerű hátsó futóműve tovább fokozza az autó egyébként is kategóriaelső menetdinamikáját; a kisebb tömegű alumínium alkatrészek jobb dinamikus teljesítményt biztosítanak, és jelentősen javítják a gördülési kényelmet, amit elsősorban a hátsó üléseken utazók értékelnek majd.További technológiák a még élvezetesebb autózásért:
· A Ford Intelligens összkerékhajtása kiváló úttartást és tapadást nyújt (az AWD rendszer most először rendelhető meg az S-MAX modellhez)
· A Kormányzási Nyomaték Kompenzációkiküszöböli a váratlan visszajelzéseket, erőhatásokat és rezgéseket
Alacsony károsanyag-kibocsátás, magas teljesítmény
Élénk és takarékos új dízel- vagy benzinmotorjaival az S-MAX halkan és könnyedén suhan az utakon.A dízelmotorok COâ‚‚-kibocsátása várhatóan hét százalékkal csökken; ez a hatfokozatú kézi váltóval szerelt 120 lóerős, 2,0 literes TDCi esetében ugyanúgy igaz, mint a tökéletesített, 150 és 180 lóerős változatban megrendelhető, manuális vagy Powershift dupla tengelykapcsolós automata váltóhoz csatlakoztatható 2,0 literes TDCi blokk esetében. Az Aktív Hővezérlő Rendszer segítségével a motorok hamarabb érik el üzemi hőfokukat, ahol gazdaságosabban és alacsonyabb COâ‚‚-kibocsátással működnek.A benzines erőforrások közt megjelenik a Ford új, üzemanyag-takarékos, 160 lóerős, 1,5 literes EcoBoost egysége manuális sebességváltóval, illetve a 240 lóerős, 2,0 literes EcoBoost motor automata váltóval.Az S-MAX COâ‚‚-kibocsátását tovább mérsékli az Intelligens Visszatápláló Töltés és az Auto-Start-Stop rendszer. A padlólemez áramvonalas burkolata és az Aktív Hűtőrács csökkenti az autó légellenállását, aminek tökéletesítésével 400 órát töltöttek el a mérnökök a szélcsatornában.
Magasabb szintű aktív és passzív biztonság
Az S-MAX arra készült, hogy utasait ne csupán kényelemben és nyugalomban, hanem teljes biztonságban juttassa célba. Az ultranagy szakítószilárdságú acél szélesebb körű felhasználásának köszönhetően a vadonatúj S-MAX karosszéria-szerkezete 3 százalékkal erősebb lett, s az autóban olyan új aktív biztonsági berendezések is megjelentek, mint a most először alkalmazott második üléssori oldallégzsákok.A jármű stabil futását Curve Control és Oldaldőlés Mérséklő rendszerek javítják, amelyek a motor forgatónyomatéka és a fékerő szabályozásával segítenek a vezetőnek, hogy mindig megőrizhesse uralmát a jármű fölött.
A MyKey technológia segítségével az autó tulajdonosai beprogramozhatják az indítókulcsot - jellemzően a fiatal autóvezetők számára -, korlátozva a végsebességet, az audiorendszer hangerejét, és azt is beállíthatják, hogy a hifi mindaddig ne szólaljon meg, amíg a vezető és utasai be nem kötik a biztonsági öveiket. A rendszer a biztonsági rendszerek kikapcsolását is megakadályozza.
ötletek, amelyek megszépítik a mindennapokat
A hagyományos műszeregységet opcionálisan felválthatja egy, a vezetővel szemben elhelyezett 10 colos digitális képernyő, amelyen animált analóg sebességmérő és fordulatszámmérő látható. A felhasználók személyre is szabhatják a képernyő beállításait és 3D grafikáit.A Ford SYNC 2 csatlakozási rendszer hangvezérlésével és nagy felbontású, 8 colos, színes érintőképernyőjével könnyen kezelhető az audiorendszer, a navigáció, a klímaberendezés és a mobiltelefon. Az egyszerű hangutasításokkal használható berendezés azt is megérti, ha a vezető kimondja, hogy "œéhes vagyok", s máris felkínálja a környékbeli éttermek címeit.A SYNC 2 rendszer része a Vészhelyzeti Segélyhívó is, amely egy baleset után közvetlen kapcsolatot teremt az utasok és a mentőszolgálat operátora közt, méghozzá a baleset helyszínének megfelelő nyelven.Az S-MAX-hoz most először rendelhető meg aKézhasználat Nélkül Nyitható Csomagtérajtó, ami úgy is nyitható vagy zárható, hogy az autós meglendíti lábát a hátsó lökhárító alatt. Tavaly az új Ford Kuga vásárlóinak fele választotta ezt az opciót, miután az autó elsőként jelent meg középméretű SUV-k európai piacán ezzel a technológiával.
"œA vadonatúj S-MAX modellt úgy fejlesztettük ki, hogy semmiféle kompromisszumba nem mentünk bele a stílus, a komfort, a sokoldalúság, az üzemanyag-fogyasztás és a vezetés öröme tekintetében, sőt arra törekedtünk, hogy az autót a lehető legtöbb innovatív és egyedülálló technológiával gazdagítsuk." - fejti ki Andrew Kernahan, a Ford S-MAX főmérnöke. "œEz az autó minden helyzetben kiválóan megállja a helyét, és vásárlóink legmagasabb elvárásainak is megfelel majd."