A japánok régóta jelen vannak a középkategóriás szabadidő-autók piacán, de a legutóbbi CR-V-vel ugyanúgy mellélőttek az európai ízlésvilágnak, mint több más modelljükkel. Főleg az autó orrkiképzését érte sok kritika, és úgy néz ki, a Honda döntéshozói ezúttal meg is hallották a kritikus hangokat. A felújítás során teljesen új frontkiképzést kapott a típus, így már messze nem tűnik olyan megosztó karakternek. Mindezt az új, még mindig elég kaotikus, de legalább nem túl feltűnő hűtőráccsal, és LED-es peremű fényszórókkal sikerült elérni.
Az esztétikai fejlesztések mellett a motortérben is végrehajtottak egy lényeges változást, bár azt egyelőre képtelenség megjósolni, hogy a vadiúj dízelmotor hogy válik be. A régi, 2,2 literes i-DTEC motort ugyanis az 1,6 literes kisdízel legújabb változatával helyettesítik a kínálatban. Az új motor kisebb hengerűrtartalma ellenére nem jelent visszalépést, sőt, még erősebb is a régebbi motornál. A Honda mérnökei ugyanis 160 lóerőt hoztak ki belőle, ami 100 lóerőt jelent literenként. Ez szokatlaul soknak tűnik, de azt csak az első próbák során tudhatjuk meg, hogy a nagy fajlagos teljesítmény mennyire ment a használhatóság rovására. A típus fronthajtású változata ugyanennek a dízelmotornak a 120 lóerős változatával lesz kapható - arról már biztosan tudjuk, hogy viszonylag nagy teljesítménye ellenére kellemes karakterű. Mindkét motor kapható lesz hatfokozatú kézi váltóval, de a felújítástól kínálnak az új CR-V-hez egy új fejlesztésű, kilenc fokozatú automatát is, a korábbi ötsebességes helyett.
A Honda a Párizsi Autószalonon mutatja be az átdolgozott európai CR-V-t október 2-án.